K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2013, 22:03   #1
Roni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Roni er ny på vejen
Arbejdsskade / Fleksjob / Forsikring

Kære Alle

Er ny på forumet. Som iøvrigt er meget informativ og mange hjælpsom bruger. Jeg har et spørgsmål håber nogen kan svare på det.

Jeg bor i malmø og arbejder i denmark.

Var involveret i biluheld for 2 år siden på vej til arbejdet på dansk side af broen.

Har fået fleksjob.

Nu til spørgsmål:

Jeg ved at til og fra arbejdet ikke betraktes som arbejdskade i Dk men gøres i SE.

Fleksjob findes ikke i sverige

Hvilken regler høre man under når det gælder erstatning. Er det svenske eller danske ?

Hvis det er svenske så skal det også betale for arbejdskade efter min mening.

Jeg arbejder 14 timer om ugen. Så skal det betale for resten af timeren. Selvom jeg få fulde løn på grund af fleksjob. Ellers skal det også betragte min skade som arbejdskade.

Håber i forstå hvad jeg mener ellers må jeg prøve igen.
Roni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 09:13   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at kontakte arbejdsskadestyrelsen i DK alternativt evt private forsikringer. Nok svært at få det bedste fra begge lande.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 10:38   #3
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Arbejdsskade

Hvis du arbejder i Danmark, er du måske medlem af en fagforening. De har ofte tilknyttet en socialrådgiver, der tager sig af arbejdsskadesager.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 10:53   #4
Roni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Roni er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Prøv at kontakte arbejdsskadestyrelsen i DK alternativt evt private forsikringer. Nok svært at få det bedste fra begge lande.
e

Handler ikke om at få det bedste ud af begge land men derimod hvad er rigtigt og forkert.

Dette er ikke arbejdsskade ifølge arbejdskadestyrelsen i DK. Fordi til og fra arbejd er på eget ansvar med mindre man opgaver for arbejdsgiver under vejs
Roni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 11:11   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Roni.

Umiddelbart, vil jeg mene at det de danske regler du følger, men her er det ikke nok at tro, men at vide med dokumentation.

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1805

http://www.bronderslev.dk/Borger/Bol...lISverige.aspx

https://www.rk.dk/ny-rk/uddannelse-o.../sygedagpenge/

Hvis du arbejder i Øresundsregionen

Danmark og Sverige har indgået en Øresundsaftale om social sikring for Øresundsregionen. Efter aftalen kan du være omfattet af dansk social sikring, selvom du efter reglerne er omfattet af svensk social sikring. Det forudsætter, at Udbetaling Danmark og Försäkringskassan i Sverige indgår en individuel aftale om social sikring for dig.

Du kan søge om dansk social sikring, hvis du bor i Sverige og arbejder i Danmark for en dansk arbejdsgiver, og samtidig arbejder mindst 25 pct. af din arbejdstid fra hjemmet i Sverige for din danske arbejdsgiver. Dit hjemmearbejde i Sverige må dog ikke overstige 50 pct. af den samlede arbejdstid.

Hvis du arbejder mindre end 25 procent i Sverige, er det ikke nødvendigt at indgå en individuel aftale om dansk social sikring. Du skal dog kontakte Försäkringskassan, som skal tage stilling til, i hvilket land du skal være socialt sikret.
Sådan søger du om ret til dansk social sikring

Se også Øresundsaftalen.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansat i fleksjob fik arbejdsskade Susanne 53 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-09-2018 16:38
forsikring ved fleksjob lisgb Spørgsmål ang fleksjob 5 18-03-2010 17:17
TAE forsikring og fleksjob. dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2010 14:46
TAE Forsikring og fleksjob. dorthe76 Alt det andet 4 23-02-2010 11:47
Hjælp forsikring -arbejdsskade jomfruen Alt det andet 4 08-01-2009 19:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension