K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2012, 14:41   #1
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting...

Kære alle

Jeg har brug for jeres hjælp igen, og jeg vil forsøge at beskrive min situation, så kort som muligt, men kan ikke undgå, at det bliver lidt langt

I 2006 blev jeg opereret for spondylolistese, og flere ting gik galt, hvilket medførte, at jeg ikke længere kunne passe mit fuldtidsjob. Relativt kort efter operationen fik jeg en del ledsmerter og blev henvist til reumatolog, der i første omgang gav mig diagnosen leddegigt. Forholdsvis hurtigt blev der dog sået tvivl om, hvorvidt det er leddegigt eller anden bindevævssygdom, så pt. har jeg ikke, hvad gigten angår, en endelig diagnose.
Derudover har jeg siden teenageårene lidt af migræne.

I 2008 fik jeg helt uproblematisk tilkendt fleksjob på 10 ugentlige timer – kommunen valgte at fokusere på hovedproblemet, nemlig ryg og lod de to andre lidelser være.
Jeg fik fleksjob i min gamle stilling og lige fra begyndelsen var det vanskeligt at holde til det, trods det at alle skånehensyn var opfyldte, men jeg var så lykkelig over muligheden og slet, slet ikke parat til at forestille mig en tilværelse uden for arbejdsmarkedet. Med årene blev det vanskeligere og vanskeligere at holde til mit job. Min ryg gjorde (gør) forfærdelig ondt alle døgnets 24 timer, og til sidst kunne jeg ikke engang nå at restituere i ferierne. Jeg har de sidste par år intet andet foretaget mig i løbet af en dag, end at gå på arbejde – resten af dagen har jeg haft så ondt, at kun sofa og seng har kunnet bruges. Dvs. jeg har ikke lavet mad, gjort rent, puttet børn etc. i al den tid Jeg smed efter lange og seje overvejelser håndklædet i ringen i februar i år og blev fuldtidssygemeldt (og er opsagt). Inden da havde jeg været delvist sygemeldt siden december 2011.

I alle årene har jeg gået til kontrol hos en reumatolog i forbindelse med min gigt, og ligeledes hos en neurolog i forbindelse med migræne.
I forhold til min ryg har jeg udelukkende haft kontakt til ortopædkirurger. I de første 2 år efter operation gik jeg til kontrol, og blev erklæret stationær og afsluttet. I 2009 blev jeg henvist til Give rygcenter fordi jeg fik det værre og værre. Her blev der sagt, at en ny operation var eneste mulighed, men at denne var meget risikabel, og at der kun var uendelig lille chance for, at jeg ville få det bedre. I samråd med lægen fravalgte jeg operation. Siden har ingen set på min ryg – jeg fik jo det indtryk, at der intet længere var at tilbyde mig .

Nu er jeg kommet i klemme, fordi kommunens lægekonsulent har valgt udelukkende at fokusere på gigtlidelsen samt migrænen – begge lidelser, der jo ikke kan erklæres stationære på nuværende tidspunkt. Der er stadig medicin, der ikke er afprøvet i forhold til migræne (det kan tage mange år inden alt er prøvet ) + gigtlidelsen kan af gode grunde ikke erklæres stationær, da der er tvivl om præcis hvilken gigtform, jeg har.
Jeg har forsøgt at tale med sb om, at det jo er min ryg, der er årsagen til, at jeg ikke længere kan klare mit fleksjob – at de to andre lidelser, var noget jeg havde allerede, da jeg fik fleksjob.
Lægekonsulent mener ikke, at det kan dokumenteres, at min ryg har fået det værre. Det er jo næppe ulovligt, det lægekonsulent foretager sig, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er fordi, der er et smuthul i forhold til de to andre lidelser. Fokuserede lægekonsulent udelukkende på min ryg, tror jeg ikke der er tvivl om, at jeg ville være berettiget til pension – var forslag fra sb allerede tilbage i 2008.

Hvad gør jeg nu? Jeg har, som nævnt hidtil kun haft kontakt med ortopædkirurger, og de kan ikke tilbyde mig yderligere. Jeg har brug for at blive undersøgt af en læge, der har forstand på rygge, og at en denne beskriver mit funktionsniveau, så jeg kan dokumentere, at min ryg er blevet værre siden, jeg fik tilkendt fleksjob. Er det en reumatolog, en ortopæd eller noget helt tredje, jeg bør henvises til?

Jeg synes det er lidt pinligt at skulle bede min praktiserende læge om endnu en henvisning, men omvendt er jeg jo nødt til at få dokumenteret, at mit funktionsniveau er blevet dårligere.

Ethvert godt råd tages imod med kyshånd!
På forhånd tak!

Vh
frup
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 15:13   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
pinligt at skulle bede min praktiserende læge om endnu en henvisning

det er absolut ikke pinligt og hvis du ikke har været i gang med en masse undersøgelser efter du fik fleks. Ja så er det bare og komme i gang
men ja er helt enig i det er møj besværligt med flere ting
har 9 forskellige ting som skulle vurderes varig, det har taget cirka 4 år
nu stå jeg så til fleks eller pension, da det er vurderet jeg aldrig kommer tilbage på det ordinær arbejdsmarkedet

så mit bedste råd er en tid hos lægen og sige din ryg problemer er blevet værre
det vil du gerne have en vurdering af og da du kun har 10 timer i forvejen om ugen
så har du jo en masse problemer i forvejen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 15:23   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...desværre er du ikke den eneste, hvor det pludselig er meget interessant at fokusere på mindre væsentlige lidelser, hvor en ryglidelse er hovedlidelsen.

Jeg vil mene, at du skal henvises til en dygtig reumatolog og vær ikke tilbageholdende med at be' om henvisningen, du bidrager blot til at belyse din sag, hvilket der tydeligvis er behov for.

Hvilken reumatolog, der er nærmest dig, afhænger af hvilken region du er bosat i...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 15:47   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information til dig...

Kære Frup

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 16:19   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er kommet til skade med min ryg for snart 3 år siden. Har været sygemeldt siden og må ikke arbejdsprøves - jeg er færdig på smerteklinik og alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Jeg har et stykke tid haft på fornemmelsen at jeg har fybromyalgi (har gammel piskesmeldsskade)

Jeg tør simpelthen ikke sige det til nogen - jeg tror på at jeg er tæt på pension og vil ikke trækkes yderligere rundt.

Så må jeg få kigget på det når jeg har fået min pension hvis jeg orker - tror nu ikke at det vil ændre min situation hvis først pensionen er i hus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 19:12   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
@MTVRV1: Tak for svar! Du har ret, jeg bør pakke 'den pæne pige' væk og komme til læge. 4 år. puha! Håber du snart får en afklaring!

@Carmen: Tak for dit svar (og din mail,som jeg har svaret på, men ikke kan se, om den er blevet afsendt...). Jeg må se, hvad min læge foreslår i forhold til reumatolog. Er jo i forvejen tilknyttet en sådan, men han har aldrig undersøgt min ryg, så nok en anden jeg skal have...

@Peter: Tak for link. Jeg er gået i gang med at læse!

@tumus: Jeg forstår godt, at du ikke tør nævne noget om nye symptomer - tror absolut heller ikke, at du skal foretage dig noget i den anledning, før der er afklaring i din sag


Lige lidt tillægsoplysninger: Jeg har [I]ikke[I] fået opdateret min ressourceprofil, ej heller været i arbejdsprøvning efter sygemelding. Er det normal procedure at vente med disse ting, til det lægelige er afklaret? Sb har oplyst, at lægekonsulent ikke vil foretage sig yderligere, førend jeg har været til de næste kontroller i forbindelse med gigt og migræne (skal først i august). Pga en tdiligere sygemelding falder jeg for varighedsgrænsen omkring august (+-)

Vh frup
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 20:46   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har arcolyse med spondylolistese, men fik heldigvis sagt fra i tide, så jeg har kunnet undgå operation.

Jeg føler virkelig så meget med jer, som har været nødt til, at gennemgå en stivgørende operation, ofte med re-operation til følge.

Fra jeg første gang henvendt mig til min læge p.g.a. mit rygproblem er der taget en del røntgenbilleder.
Derudover har jeg været hos flere speciallæger.

Jeg har været hos 4 reumatologer, en af dem henviste mig videre til en ortopædkirurg, men der var også en, som henviste mig videre til en neurokirurg, som slog fast, at jeg ikke skulle opereres.

Men jeg er ikke sikker på, at din læge kan henvise dig til en neurokirurg, det er muligt, at det er en reumatolog, der skal henvise dig.

Neurokirurgen jeg var hos hed Carsten Juul Nielsen, Glostrup.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 11:23   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"en del ledsmerter og blev henvist til reumatolog, der i første omgang gav mig diagnosen leddegigt. Forholdsvis hurtigt blev der dog sået tvivl om, hvorvidt det er leddegigt eller anden bindevævssygdom, så pt. har jeg ikke, hvad gigten angår, en endelig diagnose." citat slut.

Desværre helt normalt for en stor gruppe af gigtpatienter.
Du skal selvsagt til en Reumatolog, fordi disse lidelser høre under Prograsive sygdomme. DVS fremadskridende.
Derudover er det vigtigt at blive kontrolleret, for at forebygge bedst mulig de skader der tit opstår.
Reumatologer er de enste der har helt styr på denne tybe lidelser.
Men der er også forskel i specialer. Du bør henvises til en der arbejder med leddegigt, og MB Betherwev(stavet forkert). Altså betændelsesgigt, som tilhøre gruppen af bindevævslidelser.

Ofter tager det flere år at udrede, og en del får aldrig en specifik diagnose.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 18:39   #9
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
@Vovse: tak for dit svar! Ja, bitter erfaring har lært mig, at sådanne rygoperationer langt fra altid er af det gode , men hvem ved, måske min operation var forløbet anderledes, hvis en neurokirurg fremfor ortopædkirurg g
Havde haft mig under kniven...

@Popiae: også tak til dig for gode informationer!

Er der nogle af jer, der ved om det er 'normalt', at jeg på nuværende tidspunkt hverken har fået opdateret en næsten 5 år gammel ressourceprofil samt at arbejdsprøvning slet ikke har været på tale?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 19:23   #10
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Din ressourceprofil skal opdateres - dit daglige funktionsniveau skal beskrives helt konkret - hvad der udtrætter dig - hvad du kan, hvad du ikke kan, når du har været på arbejde

Og kommunen bør indhente en speciallægeerklæring, som beskriver din nuværende situation!

Med de regler med flekstilkendelse, som du er under bør du sådan set være pensionsberettiget uden ny arbejdsprøvning men jeg ved, at nogle kommuner vælger arb.prøvning - men det bør ikke være før, der ligger en undersøgelse af dig

Håber det lykkedes for dig!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem Fejler det samme som mig? Og hvordan har Du det?? FibroMcs Alt det andet 8 27-01-2013 22:03
Kommunerne fejler i hver 4. klagesag buster Politik og Samfund 28 21-09-2011 12:10
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Skal nu betale mere for invalidebilen fordi jeg er flyttet kommune Sunz Hjælpemidler til handicappede 4 30-11-2010 22:35
Hvad fejler du? zuza Politik og Samfund 0 17-06-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension