K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2011, 18:43   #1
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Frustreret fleksjob-ansat

Hej.
Ja, så blev det min tur til at skrive efter et godt råd. Har indtil nu bare været med på en kigger, men nu har jeg altså selv nogle presserende spørgsmål.
Jeg har været i fleksjob siden 2005 eller 2006.. Jeg startede med 29,5 time og fridag onsdag, og er efterhånden gradvist kommet ned på 25 timer, og stadigt med en fridag. Det er på min arbejdsplads gennem 10 år, jeg har fået dette. MEN jeg har stadig problemer med for mange timer, eller måske for krævende opgaver. Jeg har INTET liv på mine arbejdsdage og lever kun for min fridag og weekenden. Min arbejdsplads får 2/3 tilskud til mig.
Jeg har netop haft møde med min jobkonsulent, hvor vi aftalte at jeg først og fremmest skulle undersøge muligheden for et middagshvil eller at gå ned på 22 timer. Men min arbejdsgiver afviser dette med den naturlige begrundelse, at mine kolleger skal løbe stærkere, hvis vi laver ændringer. Jeg skal derfor kontakte jobkonsulenten, da han sagde at jeg i yderste nødsfald kunne blive nød til at sige op..DET er jeg selvfølgelig rigtig, rigtig bange for..for udsigten til ledighedsydelse er jo ikke spændende.
Min leder mener desuden at jeg burde tage en diplomuddannelse og evt. undervise bagefter..men hun har ikke planer om at betale og jeg har ikke selv midlerne.
Og hvad nu hvis det viser sig, at jeg heller ikke kan holde til det?
Jeg føler mig sådan lidt i klemme. Hvis jeg kommer på ledighedsydelse, kan jeg ikke indbetale til min pension, min livsforsikring igennem dette ryger og vel også muligheden for at få tillæg, hvis jeg en dag skal på Ftp?
Så jeg skal måske bare bide tænderne sammen, melde mig syg, hvis jeg ikke kan klare det og ellers leve 3 dage om ugen. Skal lige tilføje, at disse dage skal jeg også hvile osv, men der har jeg da mulighed for selv at bestemme hvornår.
Ja, jeg håber nogle kan få noget ud af disse linier, for jeg kan godt mærke at jeg selv har lidt problemer med at bevare overblikket
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 19:17   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Du skal ikke selv sige op, det er meget dårlig ide du kan risikerer at miste ledighedsydelsen for en periode, med mindre din jobkonsulent kan garanterer at dette sker, og det skal du have på skrift inden du evt. siger op.

Du skal ikke fortsætte med det antal timer hvis ikke du kan klarer det, og jeg vil da mene at der skal et møde til mellem dig, arbejdsgiver og jobkonsulent, det kan jo være at der kan findes en løsning på denne måde, jobkonsulenten skal jo ikke overlade det helt til dig at finde en løsning, de er jo netop til for at hjælpe hvis der opstår problemer...

Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 19:32   #3
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Sannemus

Jeg har ikke rigtig nogen gode råd, men efter hvad jeg har læst herinde (hvis jeg har forstået det rigtigt), så er tillæget til førtidspensionen allerede røget, idet du har været i flex job.

Jeg synes det lyder vildt, at du skal arbejde så meget når arbejdspladsen får 2/3 tilskud.
Det vil jo sige, at de reelt kun betaler for 12,5 time, resten betaler kommunen.

Det lyder for mig helt hen i vejret, at de så ikke vil lade dig gå lidt ned i tid, men de tjener jo også godt, ved at have dig ansat.

Jeg synes du skal kæmpe noget mere for det, men andre kan nok komme med bedre råd.

Håber du finder en brugbar løsning.

Hilsen

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 21:13   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Du skal ikke selv sige op, det er meget dårlig ide du kan risikerer at miste ledighedsydelsen for en periode, med mindre din jobkonsulent kan garanterer at dette sker, og det skal du have på skrift inden du evt. siger op.

Du skal ikke fortsætte med det antal timer hvis ikke du kan klarer det, og jeg vil da mene at der skal et møde til mellem dig, arbejdsgiver og jobkonsulent, det kan jo være at der kan findes en løsning på denne måde, jobkonsulenten skal jo ikke overlade det helt til dig at finde en løsning, de er jo netop til for at hjælpe hvis der opstår problemer...

Tak for dit svar, Susanne. Jeg har netop læst din historie og kan se, at det ikke er nemt at være dig tp!
Jobkonsulenten sagde, at det var min nødløsning at sige op, hvis min leder ikke ville forhandle. Men først efter at de har indhentet oplysninger fra min læge, da jeg så ikke ville være selvforskyldt ledig..MEN det er jo ikke det jeg helst vil..jeg vil helst blive i mit gode job, men på vilkår der giver mig et liv ved siden af. Derfor sender jeg i første omgang besked til jobkonsulenten, at han nu må overtage forhandlingerne..og jeg siger ikke op..men hænger i med neglene..Heldigvis er foråret fyldt med fridage og jeg har påskferie fra i dag..så jeg samler kræfter
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 21:26   #5
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Hej Sannemus

Jeg har ikke rigtig nogen gode råd, men efter hvad jeg har læst herinde (hvis jeg har forstået det rigtigt), så er tillæget til førtidspensionen allerede røget, idet du har været i flex job.

Jeg synes det lyder vildt, at du skal arbejde så meget når arbejdspladsen får 2/3 tilskud.
Det vil jo sige, at de reelt kun betaler for 12,5 time, resten betaler kommunen.

Det lyder for mig helt hen i vejret, at de så ikke vil lade dig gå lidt ned i tid, men de tjener jo også godt, ved at have dig ansat.

Jeg synes du skal kæmpe noget mere for det, men andre kan nok komme med bedre råd.

Håber du finder en brugbar løsning.

Hilsen

Piamus
Hej Piamus.
Tak for dit svar. Jeg er lidt overrasket over at høre det med tillægget..vidste jeg ikke..hvis andre kan hjælpe med at uddybe dette, siger jeg tak..
Jeg forstår heller ikke min leder..jeg spurgte hende om de kunne ansætte en ny medarbejder for det beløb, de bruger på mig. Det måtte hun sige nej til, det ville blive svært..måske en med mindre uddannelse og på deltid..skal siges at jeg ud over grundløn som pædagog får 4500 pr.md. i kvalifikationsløn.
Jeg har ikke umiddelbart opfattelsen af, at hun gerne vil af med mig. Faktisk tror jeg på hende, når hun siger, at jeg skal til at passe på mig selv...
Jeg har planlagt at begynde at lave uopfordrede ansøgninger med mit CV og aflevere disse til diverse bosteder..hjemmevejleder kunne være en mulighed, da jeg godt kan arbejde på forskellige tidspunkter..har for længst lagt mit CV på kommunens jobside..uden nogen respons..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 09:31   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, har du overvejet at begynde på dagbog, så du, hvis det bliver nødvendigt kan vise hvordan dit liv er når du skal arbejde så meget....

Jeg vil give Piamus ret i at det er et stort tilskud i forhold til hvor mange timer du arbejder, men kan det være fordi du har mange pauser eller arbejder langsomt, dvs. at du ikke arbejder 100% når du er på arbejde.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 10:09   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej, har du overvejet at begynde på dagbog, så du, hvis det bliver nødvendigt kan vise hvordan dit liv er når du skal arbejde så meget....

Jeg vil give Piamus ret i at det er et stort tilskud i forhold til hvor mange timer du arbejder, men kan det være fordi du har mange pauser eller arbejder langsomt, dvs. at du ikke arbejder 100% når du er på arbejde.
Tak for rådet. Jeg har faktisk overvejet at gøre det igen. Gjorde det dengang jeg skulle visiteres til fleksjob, men blev næsten deprimeret, da det virkelig blev tydeligt for mig, hvad jeg egentligt magtede dengang. Så jeg stoppede, da jeg var igennem visitationen.

Ja, jeg synes også tilskuddet er stort. Jeg startede på 1/2 tilskud, da jeg var på 29,5 t/uge. Kom på 2/3, da jeg gik ned på 26,5 t/uge. Arbejder et sted hvor man nogle gange skal skubbe kørestole og hjælpe ved toiletbesøg/forflytninger. Dette er jeg fritaget for. Havde sidste år et fravær på 13 dage, hvilket er en del over vores gennemsnit. Dette var på trods af, at jeg i februar 2010 gik ned på 25 timer. Jeg er meget "på", når jeg er på job, da jeg efterhånden kun er på job i den tid, hvor brugerne er her.
Tror såmænd godt jeg kunne klare jobbet, hvis jeg kunne hvile eller gå tidligt mandag og tirsdag. Men det får jeg altså ikke mulighed for at afprøve..
Mit håb er at jeg kan finde noget andet, men det er jo ikke ligefrem fordi min kommune mangler ansatte pt.
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansat i fleksjob fik arbejdsskade Susanne 53 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-09-2018 16:38
Jeg er nu ansat fleksjobber! mawebbro Jeg har fået job. 20 29-04-2013 09:15
Blive ansat frup Politik og Samfund 1 11-04-2013 22:31
Selvstændig fleksjobber med en ansat også i fleksjob vikingqueen Spørgsmål ang fleksjob 4 03-02-2011 00:24
Ansat i fleksjob/sygedagpengde? Shy Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2009 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension