K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2009, 10:50   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Er det bare mig?

Men nu har jeg været nede på vores kommune som er under udvidelse og jeg lagde straks mærke til at de stole som man sad på i venterummet var wegner stole, der er simpelhen designer stole og borde overalt ?????????
Og i samme kommune går min søn i skole og han sidder på en taburet uden ryglæn da skolen ikke har råd til nye møbler

Hvad er det lige som går galt her

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 11:26   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
magtliderlighed, højrøvethed, uden fornemmelse for borgerne.. det er totalt for meget. og ses sikkert i alle kommuner. øv øv og 3 gange øv
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 11:39   #3
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
tja man kunne jo tage billeder af både det ene og andet sted og sende det til lokalavisen, vil nok sætte en god debat igang :-)
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 11:47   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Manglende selvtillid, selvværd kendetegner - desværre - tit de ansatte på kommunekontoret/rådhuset, de søger tryghed og kan/vil derfor kun ansættes i det offentlige...

Og disse personligheder får - desværre - meget let et stort magtbegær, der kan udmøntes i deres handlinger i dagligdagen, fx i deres kontakt til borgerne(skrankepaver osv.) og selvfølgelig også i deres forvaltning af vores fælles ressurcer... -det er jo velkendt, at mange med personlige problemer tror de kan få styrket deres selvfølelse ved et overforbrug, og det forklarer tit disse latterlige indkøb...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 11:54   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan ikk forstå hvorfor vores skoler må forfalde som de gør ,men det er vel forde at der i mange mange år ,har ligget sammenlægninger på tegnebræddet. jeg ville ikk finde mig i at mit barn skulle undervises på en taburat, jeg ville gå til skoleindspitøren og forlange en ordenlig stol , jeg ved mange har problemer med ødelagte stole der flår tøjet i stykker , det ikk rimeligt vi voksne ville ,aldrig selv finde os i de dårlige forhold der er på rigtig menge, skoler ..Og fatter sempel hen ikk at der ikk kan samles nogle forældre der kan og vil få i gemmen at der skal gøres noget. om det så skulle gøres ved ,fri villig sponser og fri vilig arbejds kraft.. når det ofenlige ikk magter opgaven , så skulle man kunne banke noget igemmen på en eller anden måde... selv om jeg langt fra går ind for bruger betaling der..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 12:04   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nej, det....

....ikke bare dig, sådan er det overalt på offentlige kontorer, og sådan har det været alden tid jeg kan huske og det er tilbage til halvfjerdserne.

Aabenraa har også wegner stole, ph lamper, skifergulve, osv. Min mand der er opvokset i Brasilien og han var ret chokeret da vi kom ind på kommunen første gang.

Jeg har været bosat i England, der er de offentlige kontorer meget grimme, og sparsomt indrettet.

Men der er en anden forskel også, vi har sikkert alle set i en eller flere skrivelser fra det offentlige at vi skal "oplyse hvis der sker forandringer i vores situation", efterfulgt af, "For meget udbetalt ydelse skal tilbagebetales".
I England, får man årligt en skrivelse fra det offentlige hvor de også spørger til om "der er sket forandringer i ens situation", efterfulgt af, "Er du sikker på at du modtager alt hvad du har ret til?" efterfulgt af en lang liste over alt hvad der kan søges af tilskud m.m.

I England kan man også købe et medicinkort til 104 pund (863 kr) og det gælder et helt år og så er al receptmedicin gratis. I Danmark har jeg et forbrug på 8000 kr om året. I Tyskland betaler man et receptgebyr (administrationsgebyr) på ca 25 kr per recept, medicin bliver betalt af sygekassen. Dog er der intet recept gebyr på livsnødvendig medicin, den udleveres gratis med recept.

Jo vi praler af at vi har verdens bedste velfærd, og klager over at vi har den højeste skat i verden.

I Tyskland betaler de kun 33% skat, men de skal tilgengæld selv betale sygesikring som koster ca. 320 euro i snit per måned. Det er 20% af gennemsnitslønnen.
Og så skal de selv betale maden når de er indlagt på sygehuset.
Prøv lige at regne på det skattetryk.
Til gengæld, får de et højere, faktisk meget højere skattefrag når de er gift, ca. 3000 euro om året. De kan selv betemme om det ekstra skatte fradrag skal deles mellem ægtefællerne eller om kun den ene skal gøre brug af det.
På den anden side er det kun gifte ikke samboende der får dette ekstra skattefradrag, det er fordi man stadig ønsker at fremme kerne familien.
Det er det samme i England. I Tyskland er december den mest populære måned at gifte sig, fordi at selv om du gifter dig i December så får du fradraget med tilbagevirkende kraft for hele året.

Så den med skattetryk og velfærd, det er lidt som man ser det, der nogle gode ting i Danmark, selvom der ikke er mange tilbage, men der er også nogle gode ting i andre lande, ligesåvel som der er nogle dårlige ting overalt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 06-11-2009 kl. 12:10.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 12:51   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kan altså ikke lade være med at smide den her ind i debatten - synes den bare passer så fint til det, I andre så rigtigt har pointeret:

Citat:
Jobcenter (Vejle) indretter sig med feng shui

- Hvis man skal søge job og i forvejen er lidt stresset over det, så tror jeg det er godt, at man får ro på, når man kommer herind. Og så betyder det meget, at personalet er tilpasse med de steder, de sidder, siger hun.
http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/.../22/084745.htm

Undskyld jeg siger det, men jeg var målløs, da jeg læste det. Dét bruger de penge på, men sparer på de syge og de ældre! Ren hån!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 13:54   #8
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Var det ikke værd at gøre opmærksom på på et højere sted ( ja de vælter sig jo også i designer ting i folketinget men anyway)

Vi har haft fat i skolelederen og han kæmper/har kæmpet men med negativt resultat :O(

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det bare mig? DahlDK Accept fra vores omgivelser 20 24-11-2013 01:41
Jeg må bare af med det. mukke Dit og Dat 36 01-06-2012 11:24
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
FP er bare så ked af det :,( nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 06-10-2010 14:48
Bare SÅ lykkelig ;) Andersen23 Jeg har fået job. 35 20-04-2009 08:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension