K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2009, 09:18   #1
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 66
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Læserne fortæller om ventetid på hjælpemidler til handicappede

Læserne fortæller om ventetid på hjælpemidler til handicappede
Kristeligt Dagblad/netavisen
05.08.2009
Den 16. juli skrev Kristeligt Dagblad (KD) om Jens Bromann, Dansk Blindesamfund, der måtte vente et halvt år på at få en ny blindestok. Hans historie er langtfra enestående. KD bad læserne fortælle om deres egne oplevelser, her er en enkelt kommentar: Torben Kjær, medlem af DH’s Forretningsudvalg og af bestyrelsen i Hillerød Kommunikationscenter, "For overskuelighedens skyld står Hillerød Kommune i sagen om Jens Bromann for skud, men tendensen ses tydeligt landet over. I Hillerød har man vedtaget at forlænge sagsbehandlingsfristerne for borgere med handicap, så eksempelvis en ansøgning om handicapbil kan vare 12 måneder mod nu syv, og ansøgninger om hjælpemidler til almindelig daglig livsførelse kan tage seks måneder at behandle - dertil kan lægges halve og hele år til at klage over afslag, der også er påvirket af kommunernes stramme økonomi." I kommunens Social- og Sundhedsudvalg erkendes det, at de forlængede sagsbehandlingsfrister skyldes drastisk personalereduktion pga. tidligere sparerunde, samt at de borgere med handicap, der har behov for hjælpen, betaler prisen.
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 09:30   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle, blinde, pårørende, tykke, tynde, høje eller smalle.

En sagsbehandlingsfrist er en POLITISK vedtaget frist der som udgangspunkt SKAL overholdes til punkt og prikke.

Ingen sagsbehandler kan....må....overskride disse frister pga af travhed eller budgettet.

Sæt jer ind i Retssikkerhedslovens §3 stk.2 læs følgende og forstå: http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Dette drejer sig om den svages RETSSIKKERHED og som Folketinget vedtog tilbage i juli 1998 og er en lov der skal overholdes.

Bemærk at Karen Jespersen og Folketinget netop har skærpet lovgivningen for at kommunerne ikke kan misfortolke loven til egen fordel. Læs og forstå.

Hvis du opdager at din kommune begynder at justerer sagsbehandlingsfristerne og det er KOMMUNALBESTYRELSEN der har vedtaget dette, bliver det en politisk sag som du ikke kan klage over. Men så må du arbejde demokratisk og skrive læserbreve eller henvende dig til de politiske partier at du er utilfreds med politikernes serviceniveau.

Men sagsbehandlere og embedsmænd/kvinder har at holde fingerne væk fra de politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister.

For at undgå "negative" sociale sager, påstår jeg at Retssikkerhedslovens §3 stk.2 er den vigtigste lov at kende, for at UNDGÅ "negative" sociale sager. Hvis du første dag med kontakt med en sagsbehandler tilkendegiver at du forventer at lovgivningen overholdes så opstår der ofte respekt og så sætter sagsbehandleren sig ind i de givne regler. Ellers printer du ud "Statusrapport Svarfrister" for at hjælpe med forståelsen.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-08-2009 kl. 09:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 11:36   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Herligt at vi har dig, peter, til at arbejde for netop denne sag

Kan da lige fortælle at jeg netop i dag har modtaget brev fra afd på sygehuset jeg var henvist til hvori de fortæller at bevillingsreglerne er ændret.

Dvs, jeg skal selv henvende mig(igen igen!) til ørelægen, som så skal give sin vurdering/begrundelse for sin handling, som derefter skal til Kommunen som så skal VURDERE om jeg har et behov

Dvs -jeg kan risikere at man fra kommunen VURDERER at jeg intet behov har for dette SAMT forudser jeg at det vil tage rigtig laaaaang tid at få kommunen til at agere!

Får jeg afslag fx ja, så skal jeg jo hele klagegangen igennem ikk´!

Er du interesseret i at følge m hvordan tingene sker, eller måske rettere ikke sker ja, så skal jeg gerne kontakte dig?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælpemidler Ole-Oliver Dit og Dat 14 29-11-2011 16:34
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
? om hjælpemidler odiedog Alt det andet 14 29-09-2009 22:23
Hjælpemidler Stoktoft Hjælpemidler til handicappede 11 18-03-2008 12:44
Hjælpemidler. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 2 21-08-2006 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension