K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2018, 10:34   #1
Mille My
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mille My er ny på vejen
Question Blogger og fleksjobber

Jeg er fleksjobber og i min fritid har jeg en blog.
Jeg skriver fordi jeg synes det er sjovt, og ikke fordi jeg har en drøm om at skulle leve af det

Jeg er blevet kontaktet af flere virksomheder som gerne vil have mig til at skrive lidt om deres produkt, og det vil jeg få en betaling for (vi taler ca. 500,-)
Det skal man selvfølgelig betale skat af osv. Men det jeg er i tvivl om (og derfor ikke har sagt ja til nogen af virksomhederne endnu) er om jeg overhovedet MÅ gøre det?

Kommunen vil vel se det som et slags job - fordi jeg vil få en ydelse (eller et produkt) for at skrive noget om en virksomhed. Og det går vel imod reglerne for fleksjob?
Det 'sjove' er jo at jeg i princippet kan skrive nøjagtig samme indlæg på min blog, om den pågældende virksomhed, uden at det er sponsoreret, og så er det ganske lovligt.

Er der nogen der kan oplyse mig om reglerne???

På forhånd tak
Mille My er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 12:13   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det er du nød til at spøger din sagsbehandler om, men de 500 vil blive trukket af din ledigheds ydelse, er du i job vil de måske sige at så kan du arbejde mere
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 12:44   #3
Mille My
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mille My er ny på vejen
@jjson ja det er også min tanke (altså at de vil mene jeg kan arbejde mere)

Jeg er i job.

Og det at jeg skriver på min blog, er bare en almindelig hygge-fritids-ting. Lige så vel som andre spiller håndbold o.l.

Forskellen er bare at jeg bliver tilbudt betaling for noget som jeg måske alligevel ville have skrevet om - bare uden betaling.

Men jeg forstår godt at Kommunen måske vil opfatte det som ekstra tid, og jeg derfor vil kunne arbejde flere timer
Mille My er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 14:53   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Skal ihvertfald have lov på skrift
Men er ret sikker på indtjeningen skal trække fra din ydelse.
Men spør. Jeg var engang træner dommerne Mini putterne, det måtte jeg godt,en time ugeligt,fik også penge for det,3000 årligt og dem måtte jeg beholde.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 15:15   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvis det er indlæg fra din blok som virksomheden bruger og giver dig en erkendighed for, er det nok ok.
Det er noget andet med bestillinger, hvor du forpligter dig til at levere en vare.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension