K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2015, 14:10   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Må kommunen forlænge ress. forløb uden partshøring?

Ingen forklaring, bortset fra, at noget af planen ikke er udført (???)
Ikke et ord om HVAD der ikke er gjort. Jeg er jo ikke færdig.

De skriver "vi" har besluttet" uden at fortælle, hvem "Vi" er.

Hvad med partshøring?
Er det ikke påkrævet?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 14:29   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Prøv at kontakte dem og skriv at du er uforstående over skrivelsen og om hvorfor de ikke har uddybet hvad det er de mener ikke er nået?


Så ligger bolden lidt hos dem ifht en forklaring og hvis de så forklarer sig med at det som ikke er nået er det de selv vil have at du skal betale, kan du klage fordi man skal ikke selv betale for aktiviteterne i et ressourceforløb.

Men første skridt på være at få opklaret skriftlig hvad de mener med det de skriver
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 14:36   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak. Jeg har skrevet, hvor vred og chokeret, jeg er, hvor skuffet jeg er over deres løftebrud (lovede helligt, at det kun ville vare et år - til 31/10) - og har begæret fuld aktindsigt i alt vedrørende mit ressourceforløb.

Sidst redigeret af mukke; 03-09-2015 kl. 14:51.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 14:50   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Håber du får hurtigt svar
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 14:52   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak. Hvis de ikke har svaret midt-næste uge, indgiver jeg klage....men jeg ved stadig ikke, om det ikke kræver partshøring....
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 17:25   #6
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej mukke,

Du er på ressourceforløb nu. Da du blev indstillet til ressourceforløb hvad står der på selve indstilling.

Er du på FCK's. Fra et år op til fem år? Eller har du indstilling som er bestemt tid på ressourceforløb. Feks. Duer indstillet til ressourceforløb et år...

Hvis du har bestemt tidspunkt så skulle din sag efter det tid som du er indstillet, så skulle din sag igen for rehabiliteringsteamet.

Er du ikke på bestemt tid, så skal din sag også for rehabiliteringsteamet men kun hvis det er nyt i sagen. Du er rask eller du er mere syg og egenlæge mener at ødet er skadeligt for dig at deltage i resourceforløbet.

Det er ikke noget parthøring i sådan sager. Det er arbejdsmrkedskontor/ ressourceforløbteamet i kommunen som kan og har iflg.lov ret til at forlænge din praktikforløb eller det aktivitet du er i gang med uden parthøring, fordi de er ikke enige eller de kan se udviklinger i din arbejdsevne.

Så jeg synes du skal kontakter din sagsbehandler. Sagsbehandler er også din fast kontaktperson når du er på ressourceforløb, og spørger pænt om hvad de mener med det.

Det er kommunen samt med sagsbehandler som har ret til vurdering, afgørelse afressourcforløbsagger.

Jeg håber på at du kan få en god snak med din sagsbehandler.

Mvh. Eln

Det er kommet nogle mærkelig ord i teksten. Undskyld. Mvh. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 19:09   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.678
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ankestyrelsens hotline

Kære Mukke

Det offentlige KRÆVER at du tager medansvar for din situation i enhver henseende, arbejdsmarked, behandling, sag med kommunen etc, så du må til gengæld KRÆVE at du bliver oplyst om, hvad der mangler at blive udført - undersøgt - i dit ressourceforløb.

Dertil har du din bevilget "Koordinerende sagsbehandler" som er din indgang til dit sagsforløb. Denne har måske endnu ikke fattet ordet "Koordinerende sagsbehandler" som du skal kende navnet på og adgangsforhold til denne.

Ankestyrelsen

Beskriver i følgende svar:

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...2-dceaa7433bf4

Hvem tager stilling til varighed af ressourceforløb, og hvilke krav er der til forelæggelse for rehabiliteringsteamet ved ressourceforløbets afslutning?

Svar.

Inden afslutningen af ressourceforløbet skal kommunen vurdere, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet. Om sagen i denne forbindelse skal forelægges for rehabiliteringsteamet, vil afhænge af, hvilke indsatser kommunen vurderer, der skal iværksættes fremadrettet.

Det er vores umiddelbare opfattelse, at varigheden af ressourceforløbet er en del af kommunens afgørelse om bevilling af ressourceforløb, således at kommunen skal tage stilling til varigheden af ressourceforløbet i afgørelsen.

Det følger af § 68 a, stk. 7, at kommunen inden ressourceforløbets afslutning skal træffe beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet.

PHDet er din "Koordinerende sagsbehandler" pligt at delagtiggøre dig i disse fremadrettet tiltag.

Afhængigt af den udvikling, der er sket med personens arbejdsevne, kan personen fx overgå til et revalideringsforløb, visiteres til fleksjob eller få udbetalt kontanthjælp med henblik på jobsøgning og arbejde. Personen kan også fortsat være så langt fra arbejdsmarkedet, at der skal iværksættes et nyt ressourceforløb. Hvis der er dokumentation for, at arbejdsevnen er væsentligt nedsat, og den ikke kan udvikles yderligere, kan resultatet af vurderingen også være, at der rejses sag om førtidspension, forudsat betingelserne herfor er opfyldt.

Det er en forudsætning, at rehabiliteringsteamet får sagen forelagt med henblik på vurdering og indstilling af, hvilken indsats der er relevant, jf. lovforslagets § 2, nr. 4 (§ 25 a), om sager, der skal forelægges rehabiliteringsteamet

PH Om det også er gældende for forlængelse af et ressourceforløb er formuleret bevidst, således at vi borgere ikke må kunne forstå, hvad juristerne mener.

For at sikre kontinuitet i indsatsen over for personen, foreslås det, at kommunen, umiddelbart før ressourceforløbet afsluttes, skal vurdere resultatet af forløbet og behovet for yderligere tilbud eller andre indsatser efter afslutningen af ressourceforløbet, således at disse eventuelle indsatser kan iværksættes i umiddelbar forlængelse af ressourceforløbets afslutning. I det omfang foranstaltningen kræver, at rehabiliteringsteamet har fået sagen forelagt til vurdering og indstilling, jf. lovforslagets § 2, nr. 4 (§ 25 a), skal kommunen have forelagt sagen for teamet i så god tid, at kommunen kan træffe beslutning om en fremadrettet indsats på baggrund af teamets indstilling i umiddelbar forlængelse af ressourceforløbets afslutning. Dermed undgås det, at personen oplever uhensigtsmæssige afbrud i indsatsen og i sit forsørgelsesgrundlag.

PH Her har vi det igen. SKAL du eller skal du ikke for Rehabiliteringsteamet?

Det, der således er afgørende for, om sagen skal forelægges for rehabiliteringsteamet, er, hvilke indsatser, kommunen har vurderet, der skal iværksættes fremadrettet.

PH Hvad din "Koordinerende sagsbehandler" har vurderet har du ikke kendskab til.

Det betyder, at kommunen blandt andet skal forelægge sagen for rehabiliteringsteamet, hvis kommunen vurderer, at borgeren skal have endnu et ressourceforløb.

Da der er tale om en ny indsats, er det vores umiddelbare opfattelse, at der skal udarbejdes en ny rehabiliteringsplan, og at der dermed i den forbindelse skal indhentes nye lægelige oplysninger i form af LÆ 265.

Vi skal bemærke, at vores svar skal læses med forbehold for, at Ankestyrelsen som nævnt ikke har praksis, der tager stilling til dine spørgsmål.

Ankestyrelsens svar i juridisk hotline er en vejledning - ikke en afgørelse.

Slut.

En lille kærlig skideballe til dig.

Hvis du først nu, efter afgørelser begynder at søge aktindsigt skader du din egen sag i alvorlig grad.

Lad os høre nærmere om udfaldet.

Hilsen Peter

Bilag

Muligheder for hjælp

https://www.kk.dk/borgerraadgiveren

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning som du kan nå i morgen kl 0901

Sidst redigeret af phhmw; 03-09-2015 kl. 19:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 21:26   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Eln. Der er sat en dato på: 31/10-15, så jeg forstår ikke, at de kan det uden videre. Hvis de kan lægge ½ år til, er der nok iikke problemer med at tilskrive mere.
Jeg ved ikke, hvad der mangler, med mindre det er manglende dedltagerlse i løb, hvilket jeg har oplyst, at jeg ikke kan pga. platte, løse fødder. Det er nok heller ikke det.

Hej, Peter. Jeg har ikke råd til psykolog, fys, fodindlæg, togbilletter og nyt køleskab mm. og kommunen siger nej til at støtte med enkeltudgifter. Så kan jeg jo ikke gøre meget andet end at passe mit arbejde og bygge mine rutiner, så det glider bedst muligt.
Psykologen er klaret igennem VISO - og hun er god. Noget af det andet kan jeg måske gøre noget ved efter at have fået en insolvenserklæring, så jeg kan frigøre midler til at følge med de almindelige energiregninger.
Den koordinerende sagsbehandler er svær at fange, så jeg har skrevet til hende.

Peter. Jeg prøver at svare dig, men puteren spiller op lige nu.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 21:36   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har svaret ham...se dit forrige indlæg...http://www.k10.dk/showpost.php?p=330728&postcount=8

Dine indlæg bliver lagt sammen til et indlæg når du laver dem lige efter hinanden med kort mellerum...

Dette gør at trådene ikke bliver alt for lange..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 21:58   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mukke

Det offentlige KRÆVER at du tager medansvar for din situation i enhver henseende, arbejdsmarked, behandling, sag med kommunen etc, så du må til gengæld KRÆVE at du bliver oplyst om, hvad der mangler at blive udført - undersøgt - i dit ressourceforløb.
Jeg kan kun gøre mit arbejde og lægge mine rutiner, så det glider bedst muligt - og arbejdet er et præcist spejlbillede af, hvad kommunen explicit ønskede - som det sidste forsøg.
Det, jeg ikke kan betale, kan jeg ikke gøre noget ved.

Citat:
Dertil har du din bevilget "Koordinerende sagsbehandler" som er din indgang til dit sagsforløb. Denne har måske endnu ikke fattet ordet "Koordinerende sagsbehandler" som du skal kende navnet på og adgangsforhold til denne.
Jeg kender hende og har hendes nummer, men hun er meget svær at fange, så jeg skrev.
Citat:

Ankestyrelsen
Beskriver i følgende svar:
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...2-dceaa7433bf4

Hvem tager stilling til varighed af ressourceforløb, og hvilke krav er der til forelæggelse for rehabiliteringsteamet ved ressourceforløbets afslutning?
Rehab teamet undskyldte overfor mig og indstillede til det korteste forløb - et år.
Også fra kommunen hørte jeg, at det var et år - til 31/10-15.
Da selve indstillingen kom, var den så fuld af manipulation og negationer, at min dygtige sagsbehandler fra Den Sociale Retshjælp gennemhaglede den og sendte den direkte til Ankestyrelsen.
Citat:
Svar.
Inden afslutningen af ressourceforløbet skal kommunen vurdere, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet. Om sagen i denne forbindelse skal forelægges for rehabiliteringsteamet, vil afhænge af, hvilke indsatser kommunen vurderer, der skal iværksættes fremadrettet.

Det er vores umiddelbare opfattelse, at varigheden af ressourceforløbet er en del af kommunens afgørelse om bevilling af ressourceforløb, således at kommunen skal tage stilling til varigheden af ressourceforløbet i afgørelsen.

Det følger af § 68 a, stk. 7, at kommunen inden ressourceforløbets afslutning skal træffe beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet.
Jeg leder efter rapporterne fra møderne. Jeg mener, at kommunen også sagde et år og der står, hvad der skal gennemføres - og det bliver det - undtagen de tiltag, jeg har fået nej til- og dem har jeg jo ikke råd til. Nu har jeg 10 dages frist til at formulere en klage over afslagene og det gør jeg.
Citat:

PHDet er din "Koordinerende sagsbehandler" pligt at delagtiggøre dig i disse fremadrettet tiltag.
Jeg er blevet underrettet om alt, men ikke om, hvorfor, de pludselig forlænger.
Citat:

Afhængigt af den udvikling, der er sket med personens arbejdsevne, kan personen fx overgå til et revalideringsforløb, visiteres til fleksjob eller få udbetalt kontanthjælp med henblik på jobsøgning og arbejde. Personen kan også fortsat være så langt fra arbejdsmarkedet, at der skal iværksættes et nyt ressourceforløb. Hvis der er dokumentation for, at arbejdsevnen er væsentligt nedsat, og den ikke kan udvikles yderligere, kan resultatet af vurderingen også være, at der rejses sag om førtidspension, forudsat betingelserne herfor er opfyldt.

Det er en forudsætning, at rehabiliteringsteamet får sagen forelagt med henblik på vurdering og indstilling af, hvilken indsats der er relevant, jf. lovforslagets § 2, nr. 4 (§ 25 a), om sager, der skal forelægges rehabiliteringsteamet
Alt det er også sket. Jeg er 62 år, har ASF, kognitive vanskeligheder, samt fysiske gebrækkeligheder ved stående, belastende arbejde, har siddet fast i 15 år, og har ingen erhvervsbaggrund, så realistisk set er jeg meget langt fra arbejdmarkedet
Reva er opgivet, uddannelse, videre undersøgelser og alt. Man skal KUN se, hvordan det går, hvis jeg er kreativ med "gamle børn"(jeg har kreativ uddannelse), undgår stress, larm, ensidige belastninger, ståen osv.
Det er udtalt sidste forsøg og den sidste og endelige afprøvning.
Citat:

PH Om det også er gældende for forlængelse af et ressourceforløb er formuleret bevidst, således at vi borgere ikke må kunne forstå, hvad juristerne mener.
Jeg tager det med til juristen.
Citat:

For at sikre kontinuitet i indsatsen over for personen, foreslås det, at kommunen, umiddelbart før ressourceforløbet afsluttes, skal vurdere resultatet af forløbet og behovet for yderligere tilbud eller andre indsatser efter afslutningen af ressourceforløbet, således at disse eventuelle indsatser kan iværksættes i umiddelbar forlængelse af ressourceforløbets afslutning. I det omfang foranstaltningen kræver, at rehabiliteringsteamet har fået sagen forelagt til vurdering og indstilling, jf. lovforslagets § 2, nr. 4 (§ 25 a), skal kommunen have forelagt sagen for teamet i så god tid, at kommunen kan træffe beslutning om en fremadrettet indsats på baggrund af teamets indstilling i umiddelbar forlængelse af ressourceforløbets afslutning. Dermed undgås det, at personen oplever uhensigtsmæssige afbrud i indsatsen og i sit forsørgelsesgrundlag.

PH Her har vi det igen. SKAL du eller skal du ikke for Rehabiliteringsteamet?

Det, der således er afgørende for, om sagen skal forelægges for rehabiliteringsteamet, er, hvilke indsatser, kommunen har vurderet, der skal iværksættes fremadrettet.

PH Hvad din "Koordinerende sagsbehandler" har vurderet har du ikke kendskab til.

Det betyder, at kommunen blandt andet skal forelægge sagen for rehabiliteringsteamet, hvis kommunen vurderer, at borgeren skal have endnu et ressourceforløb.

Da der er tale om en ny indsats, er det vores umiddelbare opfattelse, at der skal udarbejdes en ny rehabiliteringsplan, og at der dermed i den forbindelse skal indhentes nye lægelige oplysninger i form af LÆ 265.

Vi skal bemærke, at vores svar skal læses med forbehold for, at Ankestyrelsen som nævnt ikke har praksis, der tager stilling til dine spørgsmål.

Ankestyrelsens svar i juridisk hotline er en vejledning - ikke en afgørelse.

Slut.
Det her er jo ikke et nyt forløb, men en uventet og uønsket forlængelse af det igangværende på grund af, at der skulle være dele, der ikke er gennemført. Hvilke nævnes ikke.
Citat:

En lille kærlig skideballe til dig.

Hvis du først nu, efter afgørelser begynder at søge aktindsigt skader du din egen sag i alvorlig grad.
Jeg har MASSER af aktindsigt! DET FYLDER!
Jeg ved bare ikke, hvor jeg har lagt disse rapporter. Nu kan kommunen værsgo sende mig sættet igen.
Citat:

Lad os høre nærmere om udfaldet.

Hilsen Peter

Bilag

Muligheder for hjælp

https://www.kk.dk/borgerraadgiveren

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning som du kan nå i morgen kl 0901
Af hjertet tak, Peter
Dette tager jeg med til Den Sociale Retshjælp, som før har hjulpet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du har svaret ham...se dit forrige indlæg...http://www.k10.dk/showpost.php?p=330728&postcount=8

Dine indlæg bliver lagt sammen til et indlæg når du laver dem lige efter hinanden med kort mellerum...

Dette gør at trådene ikke bliver alt for lange..
Ahr, jeg fik jo ikke sagt det hele, men nu gik det. (Jeg blev noget forvirret over det).
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension