K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2015, 19:38   #1
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
er ressourceforløbet lige med arbdjdsevnevurdering

Hej.

Jeg er i gang med igen at samle alle dokumenter og informationer vedrørende forelæggelse af min sag igen for rehabilitering.teamet.
Jeg har haft møde med sagsbehandler ang. Rehabilitering.plan forberendende del og så spurgte jeg Hvad mangler i min sag for at godkendes fø. Denne gang.

Sv. Siger at der mangler arbejdsprøvning.

Men nu vil jeg spørge jer.

Hvad er Eeva centervurdering inklusiv vurdering i eget hjem af ergoterapeut?
Hvad med et år forløb på ressourceforløb?
Hvad er kliniskfunktionsvurdering?

Er det ikke nok så længe er lægeattest hvor der står at det er skadeligt for mig at forsat skal sendes til arbejdsprøvninger eller revalideringer?

Er der nok???

Jeg vil meget gerne få en forklaring på det jeg er ret forvirret.

Tak. Mvh.eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2015, 19:51   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke hvad en centervurdering er, men vurdering i eget hjem af en ergoterapeut kaldes i min kommune en funktionsevnebeskrivelse og kan erstatte en arbejdspeøvning. Ved mig kom ergoterapeuten hjem og snakkede med mig om hvordan jeg klarede de forskellige gøremål herhjemme og så mig udføre et par praktiske opgaver. Så skrev hun en udførlig rapport som blev brugt istedet for en arbejdsprøvning.


Forstår ikke dit spørgsmål om ressourceforløb? Har du været i ressourceforløb eller skal du?

Klinisk funktion er en regionsenhed som jobcenteret skal bruge hvis de ønsker en lægelig virdering af alle dine lægepapirer, forslag til fremadrettet sagsbehandling, afprøvning, jobforslag m.v de er uafhænige af jobcenteret og jobcenteret må ikke tilsidesætte deres rapporter. De kan fx. Vurdere om der er et udviklingspotientiale i din arbejdsevne o.lign. Sundhedskoordinatoren som deltager i rehabiliteringsmødet kommer fra klinisk funktion.
Jobcenteret må ikke bruge deres egen lægekonsulent i sager der skal for rehabiliteringsteamet, kun din egen læge og klinisk funktion.



Om en lægeattest er nok til at undgå arbejdsprøvninger m.v kommer an på hvordan den er formuleret. Står der ordret at det vil være kontraindicerende? Eller har klinisk funktion skrevet ordret at der intet udviklingspotientiale er tilstede? Ellers må de gerne hvis de mener at der kan være et udviklingspotientiale tilstede, men det skal selvfølgelig tilrettes således at det ikke forværre din sygdom/skade og med de skånehensyn det kræver
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 04-08-2015 kl. 19:54.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2015, 19:57   #3
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Er det ikke nok så længe er lægeattest hvor der står at det er skadeligt for mig at forsat skal sendes til arbejdsprøvninger eller revalideringer?
Nej, det er ikke nok, for sådan en udtalelse bygger på en formodning og ikke på en reel viden.

Min speciallæge vidste også godt at min arbejdsprøvning ville forværre min tilstand, men han vidste også godt at uden en reel afprøvning og et bevis for at jeg fik det været, ville min sag gå i stå.
Jeg blev indlagt på hospital flere gange i forløbet og så kunne alle jo se hvad der skete ved at lade mig gennemgå arbejdsprøvning.
At jeg var i arbejdsprøvning gjorde netop at min sag faldt ud i forhold til pension.
Jeg var ca 2 år om at komme mig nogenlunde efter praktikken.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2015, 20:56   #4
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Tak fordi i var så hurtigt til at hjælpe.

I kliniskfuntipns vurdering står der klart at " ... Sygdom er nu i en kronisk stationære fase, hvor der ikke er mulighed for yderligere eller anden behandling til at kunne ændre til en evt.bedring i x tilstand og dermed i hendes funktionsevne, i en grad så x vil kunne deltage i arbejdsmarkedsrelaterende foranstaltninger. Sygdomen er kronisk og stationær. Stationær tidspunktet for mere end et år siden iflg.lægeattest...
X kroniske smertelidekse er med til at vedligholde og yderlige kronificerede tilstanden."

Lægeattest 265 nyt.
"....x har sværtgrad af PTSD på baggrund af svært kronisk smertetilstand med angst og depressive symtomer.har været hos flere psykiater der ikke finder muligheder for bedring eller yderligere behandlingsmuligheder.
X har fibromyalgi af betydelig sværtgrad, polyartrose og deraf kroniske indvaliderende smertetilstand.
X har Hypertension, svært at behandler grundet kronisk stress og smertertilstand.
X blev indlagt akut i 2014 på neurologisk med apopleksi, bevis via senere MRScanning.
... Det vil være skadeligt for x hvis skal sendes ud i ny arbejdsprøvninger/ revalidering har svært PTSD, svært regulerbare blodtryk og cerebraliskemisk infarkt( apopleksi).
Der er øjet risiko for både forværring af PTSD samt risiko for yderligere forværring i blodtrykket og risiko for blodpropper.
X er ikke i stand til at varetage et job på det ordinære arbejdsmarked eller fleks eller skånejob og der er ikke udsigt til nogen bedring.

Tilstandenhar været stationær nok gennem nogle år. Der er ingen udsigt til bedring. Der er ikke yderligere udretningsmuligheder. Der er ingen behandlingsmuligheder."

Ud fra de sidste nyt attester, har jeg to REVA vurderinger hvor bl. På det sidste er det taksonomi ( ergoterapeutvurdering i eget hus.
Der er også vurderet at jeg har nul arbejdsevne på grund af fysiske og psykiske varige stationære og kroniske sygdom.
Derfor blev jeg sidste år sat på minimum et år ressourceforløb.
Nu har jeg været på ressourceforløb et år men min tilstand blev forværret yderlige, og sagsbehandler kunne ikke sende mig videre til praktik fordi speciallæge har sendt attest hvor der skriver han at tilstanden er alvorligt blevet dårligt.

Jeg har læst frem og tilbage også i loven hvor der står at hvis der er dokumenteret at arbejdsevnen kan ikke udvikles pga.alvorlige kroniske tilstand så skal stadigvæk få godkendes uden at man er sendt i arbejdspruvninger eller ressourceforløb.
Så jeg er ret forvirret ang. Ressourceforløb et år nu og arbejdsevnevurdering.
Når lægeattester viser anden jeg ved det ikke.
Jeg vil meget gerne have et svar om det efter i har læst det.
Tak igen for hjælpen. ELN.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 07:15   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
altså, kan kun svare ud fra min egen sag og jeg har også komplekse kroniske smerter og jeg blev af rehabiliteringeteamet indstillet til førtidspension efter §18 uden ressourceforløb fordi der netop ingen behandlingsmuligheder er, at alt var velbehandler fysisk, psykisk og socialt og ingen udviklingsmuligheder

Så jeg krydser fingere for at din kommune ser det på samme åde
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 07:48   #6
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej gisne
Og tak fordi du finde tid til at hjælpe med det kompliceret forløb.

JEg håber også at de vil give mig fred og ro. Jeg har så meget brug for det da min tilstand både fysisk og psykisk blev dårligt efter et år på ressourceforløb.

Som sagt Jeg er også på ressourceforløb og jeg har været i et år nu.

Jeg har udført rehabilitering.teamets indstilling fra sidste år hvorde anbefalet nyt psykiatrisk behandling og hvis tilstanden tillade så viDepp langt sigt virksomhedspraktik.

Men det gik bare ikke.

Derfor stille Jeg igen spørgsmålet.

Kan det være rigtigt at jeg skal sendes på praktik således min tilstand ikke tillader det?
Jeg håber denne gang atkommunen kigge med andre øjne på sagen.
Det håber jeg virkelig på.

Tak for hjælpen.Mvh.eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 12:40   #7
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej

Lyder slemt med dit helbred og dine lægeerklæringer mm. og at du nu har været 1 år i ressourceforløb med forværring, burde være nok til at du nu bliver indstillet til førtidspension uden arbejdsprøvning.

Jeg har netop været i resourceforløb i 1 år med ro og med forværring af helbredet. Det andet og sidste år af forløbet var tiltænkt arbejdsprøvning, men ikke muligt pga. helbredet og kom for hos Rehabiliteringsteámet igen her i juli måned. De indstillede med til førtidspension, som jeg er på nu. Så det er muligt uden arbejdsprøvning.

De bedste ønsker til dig.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 13:02   #8
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Smile

Tak ,

Det er lige det jeg vil høre. Ikke fordi jeg vil som sådan på fø.men selv kommunen vurdere at jeg kan ikke få flexjob pga.fysiske og psykiske kroniske varige og stationære sygdomme.

Så hvis denne gang ikke indstille til fø.Hvad kan kommunen finde på i min sag?

Jeg har fulgt helt i alt hvad rehabilitering.teamet har sendt mig til også kommunen. Nu Jeg er færdigt efter et langt år på ressourceforløb. Jeg er mere dårligt nu .

Så håber jeg at kommunen vil være realistiskistjenesten vurderinger i sagen denne gang.

Det er nok. Jeg er helt færdig.

Som aftalt Skal min sag for rehabilitering.teamet i september pga.stadigvæk ferie.
Tak for Brescia hjælp.Mvh.eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 13:11   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis de ikke indstiller dig til førtidspension, kan du jo selv søge på det foreliggende grundlag, du har jo alle papirer der skal bruges også at der ikke er sket en udvikling i ressourceforløbet.

Havde teamet ikke indstillet til pension, havde jeg selv søgt. Det havde vi besluttet allerede inden mødet med teamet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 13:38   #10
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak gisne,

Det har jeg også tænkt over.

Skal jeg være klar med en skriftligt søgning efter Rehab.teamet fortæller indstillingen?

Og et spørgsmål til.

Skal jeg aflevere det ansøgning direkte til dem eller...???

Jeg er ret forvirret. Jeg har aldrigt været igennem sådan. Det er også meget svært at have en øjeblik over alt for mange Akter/dokumenter, alle emil osv...

Tak for hjælpen. Mvh. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension