K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 17:11   #181
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Så er alt afleveret og jeg kan bare vente på nyt... Og NYDE weekenden. Ingen hængepartier af sager der skal afleveres til kommunen. Ingen ting jeg SELV kan påvirke...

Eller... Det ENESTE vigtige, er måske at jeg prøver at indhente de her dumme dagbog dage... Og så en familie fødselsdag...

God weekend og TAK TAK TAK - to be continued....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 18:05   #182
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Skøøønnt, så er stafetten hos kommunen, dejligt ikk ? Man føler sig altid lettet når man har fået afleveret sit svar og bare kan afvente.

Så langt så godt, den dagbog, må vende sig til at blive kortere for hovedet, så skal det nok gå.

Det bliver en god i uge i næste uge, det skal det bare blive også for mig . Jeg skal have malet hegn, passe børn og hund, må se hvad jeg når. Idag brugte jeg 2 timer på at rense hegn og male to fag, jeg mangler 3 gange så mange, så jeg må ligge mig i ske med DMI og håbe på det bedste. Dog kommer helbreddet nok til at halte en del, det ved jeg. Men idag var det igen en god helbreds dag, skønt.

Hvis jeg ikke er så meget på K10 i den kommende tid (2 - 3 uger), så er det fordi jeg plejer mig selv, så orker jeg intet, jeg må dog titte ind og følge med din sag
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 20:58   #183
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
mit liv bliver afgjort om 2 til 3 uger
så får jeg et svar fra lægekonsulenten
det bliver afgørende både med hensyn til pension, men også hvor jeg skal bo
tænk ens liv ligger i hænderne på en lægekonsulent

god weekend
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 21:20   #184
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Puuh ha MTVRV1....

Jeg håber VIRKELIG der efterhånden er forståelse for din sag og at de ENDELIG accepterer at du har brug for den pension uden yderligere tiltag af nogen slags... Hvor længe skal/kan du blive på bostedet? Håber stadig du er rigtig glad for det og den ro det må give dig.

Du har ret... At lægge sit liv i hænderne på en person der aldrig har mødt én, er noget man som rask ALDRIG forestillede sig, skulle være muligt.. Og nu er vi så afhængige af den person... Puuuh...

Rigtig god weekend til dig

EE - jeg er nemlig rigtig rigtig lettet. Og jeg var træt inden, men nu her hvor jeg har kunnet slippe den helt, er jeg UDMATTET.... Altså virkelig udmattet... Kroppen fatter jo, at nu er der én ting mindre at bære på, så den slipper ALTING! Jeg SKAL bare finde lidt energi til i morgen, der står den på familie fødselsdag. Det er sådan noget der plejer at slå mig i brædderne i flere dage bagefter - men denne gang har jeg "kun" søndag til at komme ovenpå. Og jeg må indrømme at det blir en lille test for mig...

Jeg syntes godt nok du har rigeligt på tapetet for den næste periode. Jeg ved godt du vil og skal have tingene gjort, men jeg er ikke i tvivl om at det kommer til at trække tænder ud. Jeg håber du tillader dig selv at tage en pause når kroppen skriger på det. Du er altså noget vigtigere end hegnet - så skal det stå mellem at orke ungerne og hunden og undvære at ordne hegnet, så er det SÅDAN det må være!!!

Vi ved jo alle herinde hvordan det er.... I perioder orker man, i perioder vil man ikke have noget som helst med det at gøre, og i perioder er man bare med på en kigger herinde på K10. Og det er det skønne med siden - ingen krav og ingen forventninger. Sker der nyt og jeg ikke tror du er så meget på, så sender jeg lige en pb... Så kan du læse når du har lyst og overskud...

Og hvem ved.... Måske har vi imellem tiden regnet ud hvad vi skal gøre med de *biiiiiiiip* dagbøger
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 14:33   #185
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg er så vred lige nu, så jeg ved knap nok hvad jeg skal gøre ved mig selv... Jeg orker ikke at skrive en lang forklaring om det hele, men vil bare lige komme med en kort opdatering.

Ang sygedagpenge sag og evt stop af disse. Modtog mail fra sb i mandags, at hun ville træffe beslutning tirsdag og efterfølgende sende brev til mig med denne. Har selvfølgelig ikke modtaget noget endnu - det gør jeg jo nok først fredag eller lørdag. Det er jo heller ikke SÆRLIG vigtigt... Eller noget!!

Ang arb.prøvning. Er der stadig ikke i fuldt antal timer, men gør mit bedste. Har været til første opfølgningsmøde idag. Der kom det frem at hvis jeg ikke kan gå op i timer nu og være det over en længere periode, er der ingen grund til at fortsætte min arb.prøvning. Da jeg spurgte hvad der så ville ske, hvis DE - ikke mig og min psykiater - men REVA beslutter dette, fik jeg af vide at så var man nødt til at afvente at jeg får det bedre inden man kan afklare mig... Jeg blev SÅ vred og sagde at jeg på nuværende er det mest stabile JEG kan være. Jeg er AFKLARET - der er ikke mere at gøre. Jeg BLIR ikke bedre end jeg er nu! Alt dette skal vi diskutere på teammøde næste uge, hvor sociallægen, psykologen, fysioterapeuten og så min jobkonsulent, revalideringsmedarbejderen og jeg deltager.

Min jobkonsulent har haft snakket med min sb'er om dette, og da sb vil have mig op i timer, er det den vej vi skal gå. Min revalideringsmedarbejder mener ikke det er hensigtsmæssigt og mener jeg går helt ned med flaget, hvis jeg skal prøve at kæmpe mig igennem flere timer allerede nu. Til gengæld vil han have forløbet forlænget så jeg ikke føler mig presset af tiden og dermed får større chance for, på sigt, at gå op i timer.

Jeg skal have et nyt møde med jobkonsulenten i morgen hvor hun skal gennemgå hvordan et teammøde fungerer, da det vil være svært for mig at deltage i... Med så mange nye mennesker.. Og mere vigtigt - med så mange mennesker der skal bestemme min videre skæbne UDEN at kende mig..

Dette er endnu engang med til at bekræfte min følelse af at der IKKE er nogen der gør noget for VORES skyld.

Jeg kan desværre ikke få fat i min psykiater - han er på kursus i det store Norge og er først tilbage på mandag. Jeg har dog taget en beslutning selv. I morgen vil jeg sige til min reva.medarbejder og jobkonsulenten at jeg går op i timer. Jeg går op til 15 timer til at starte med, og jeg fortæller dem at jeg gør det for at vise dem at jeg er samarbejdsvillig, men at jeg på ingen måder kan garantere at jeg kan fuldføre det højere timeantal. De ved hvordan jeg har det nu - og det gør at de vil stoppe min afklaring.

Med flere timer får jeg det højst sansynligt ikke bedre - men alt for at komme nærmere en afklaring. Det kan ikke passe jeg har kæmpet i 4 år for at nå hertil og når det endelig sker, er der ikke forståelse for at jeg ikke kan klare det de ønsker. Kan jeg ikke klare 12 timer når jeg er på mit "bedste", kan jeg nok heller ikke klare 15-18 timer når jeg er på mit værste. Men jeg VIL ikke afbryde. Jeg vil ikke opgive at blive afklaret nu. Jeg har papirer på at det IKKE blir bedre - så nu må de fa***e tage sig samme og genneføre denne afklaring... HVORFOR er det bare ikke ok, at visse folk er for sårbare til at kunne klare et arbejdsliv hvor forventningerne og timerne skal være et niveau højere end man kan klare?????

PUUUUUUUUUUUUUUUUUH, jeg er så vred lige nu!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 14:41   #186
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hmm ja det må du sq nok sige.

Synes osse det er lidt underligt, at man skal presses ud over kanten, det er der jo ingen rimelighed i.

Følger dig osse fint i, at du ikke får det bedre om et ½ år eller om et år til en ny arbejdsprøvning, vejen til FP er bare uendelig, måske du skal glæde dig over en muligvis flekstilkendelse.

Hvis de stopper din afprøvning, er der jo intet grundlag tilbage for en forlængning på SDP.

Håber det bedste for dig imorgen og reva accepterer de 15 timer med forbehold og et positivt brev fra din SB.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 15:22   #187
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Frk. Norden du må jo pege på, at selv din sagsbehandler har pointeret, at det bliver et længere varende forløb og derfor kommer det bag på dig at de allerede nu vil have dig op i tid. Ligeledes må du lægge vægt på at du har været tynget af ikke at vide hvilket forsørgelsesgrundlag du afklares på efter d. 30/8.

Alle kneb gælder, nævn ligeledes hvis din psykiater har skrevet eller sagt, at du skal tage det stille og roligt i opstart, det er for tidligt at lukke for afklaring allerede nu.

Jeg ved, at det er lettere sagt end gjort, men lad som om du er "ovenpå" i morgen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 17:14   #188
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg fortalte dem endnu engang at psykiater har anbefalet 12 timer til opstart OG at han mener det rigtige tidspunkt for afklaring er NU!! Det står endda i mine papirer. Han har ikke på noget tidspunkt skrevet jeg kommer længere op i timer og ej heller har han skrevet det modsatte.

Problemet ang længerevarende forløb er at jeg ikke VED hvad sb tænker nu... Altså i og med jeg ikke har modtaget noget ang det økonomiske aspekt i sagen. HVIS hun har forlænget mine sygedagpenge OG de så lukker min afklaring ned, så tager hun jo sygedagpengene fra mig. Og i og med jeg ikke er fleksvisiteret ryger jeg på kontanthjælp... SMART ikke???

Og vælger hun at fleksvisitere mig uden afklaring?? Hvad så?? Jeg vil jo ikke kunne komme videre. Jeg er parkeret - jo vist, pengene er bedre end kontanthjælp. Men det kan VIRKELIG ikke være rigtigt at jeg så skal gå på ledighedsydelse UDEN at have kendskab til om jeg er kandidat for et fleksjob eller ej. Så skal jeg ud i endeløse "aktiveringer/praktiker" fordi de får refundering for en flekser. Og hvor mange timer skal jeg det? Det er der ingen der ved, for jeg har ikke et afklaret timetal - så hey, vi kan da lige så godt lægge ud med 20 timer, ikke!!! Og samtidig vente på jeg får det bedre - til trods for det er skrevet ALLE steder at jeg IKKE får det bedre...

Det jeg ikke forstår er, at ham reva gutten siger at mit engagement ligger langt over middel, når jeg vel har de gode dage. Han har noteret et gennemsnit værende til ca 2-2½ time pr dag. ekskl. pauser (x 4 dage). Arbejdsmæssig er jeg på et højere niveau end det jeg sidder og laver og jeg er en "optimal" medarbejder, når jeg (igen) har de gode dage.

At jeg ikke fungerer hjemme er en anden sag. Vi snakkede kort om det, men det var ikke der fokus var - hvilket jeg forstår, da det jo er min ARBEJDSEVNE der skal afklares. Men NETOP fordi jeg lægger min energi i afprøvningen frem for hjemmet, burde jo indikere at selve afklaringen skal fortsætte...

Åhh, jeg blir VANVITTIG!!!! Er glad for der ikke er folk omkring mig idag, for jeg er simpelt hen stik tosset!!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 22:07   #189
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Grrrr jeg forstår dig godt

Jeg er selv i arbejdsprøvning - og jeg opfatter det sådan at der også til tider er gang i et "spil" der hedder: "Nu presser vi hende ud over kanten - så må vi se hvad der sker." Det er fuldstændigt urimeligt - men sker alligevel.
Kram til dig
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 22:22   #190
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er dælme også et spøjst tidspunkt at de pludselig stiller spørgsmål omkring din afklaring og formåen, er det standard opfølgning eller kan det have noget med din evt. sdp. forlængelse at gøre, det kan man ikke lade være med at tænke på.

Kan sagtens forstå at du er tosset. Din lidelse er stabil og stationær og netop derfor skal dine sdp. forlænges. Reva - menneskerne skal ikke blande sig i om hvorvidt du får det bedre eller ej, når det i dine papirer står at din helbredsmæssige tilstand er stationær.

Hvornår hører du fra din sagsbehandler omkring sdp. forlængelsen ? Er sikker på, at hun ikke bare sætter dig på ledighedsydelse hvis hun ved at der er tvivl om afklaring.

Vi har da alle sammen gode og dårlige dage hvad enten vi er syge eller ej, hvorfor er det de laver en opbremsning nu ??

Var det i denne uge du ville høre fra din sagsbehandler omkring stilling tagen i din sag ?

De kan da ikke starte en Reva afklaring for så at afbryde den kort efter. Du har jo mødt op og været der som du skulle, hvad er deres problem ??

Jeg ved godt hvor langt dine kræfter rækker, men se om de ikke makker ret med forlængelsen. Når du under ingen omstændigheder er til ordinær beskæftigelse så bør de forlænge efter §27 stk. 1 nr. 4.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension