K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2014, 20:29   #1
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Fleksjob sygemelding - nu fyret.

]Netop fyret.
Inden fyringen var jeg til sygefraværssamtale med fagforening og min virksomhedskonsulent. På dette møde fandt virksomhedskonsulenten virkelig ud af hvor presset jeg var, han blev simpelthen så gal på arbejdsgiveren- at han som han selv sagde " smed svesken på desken" og forlangte at arbejdsgiveren fandt en brugbar løsning på min ansættelse med mine skånehensyn, herunder at tilskuddet 2/3 ikke virkede fair over for hverken mig eller kommunen. Det resulterede så i at min nærmeste leder skulle have dialog med mig minimum 1 gang ugentligt. Dette gik fint i 2 uger så begyndte hun gud hjælpe mig at kræve dokumentation for mit arbejde ( selv mellemleder ).
Dejligt var presset til det yderste og så skal jeg gudhjælpe mig lave mere end jeg gjorde i forvejen - Dette resulterede i en sygemelding fra egen læge på ubestemt tid. Ja på familiens vegne, min kone fortalte ham simpelthen at det var familien eller jobbet.
Min virksomhedskonsulent som jeg telefonerede 1 sygefraværsdag, sagde ligeud. Du skal ikke tilbage til den galeanstalt, samt at jeg skulle passe på mig selv. Så dermed gjort og deraf fyringen. Har 4 mdr. opsigelse men er af fagforeningen oplyst at ved sygdom så betaler virksomheden kun løn til og med 56. sygedag hermed regnes alt sygedom i indeværende år.
Er det korrekt ?

Så ryger nok meget snart på ledighedsydelse og ny ordning - Bedre end ingenting og meget bedre end at miste sin familie og børn p.g.a min forbistrede stolthed.

Har dog et lille tillægsspørgsmål.

Bliver TAE udbetaling fra privattegnet forsikring modregnet i løntilskud i et fleksjob på ny ordning.?

Har hørt meget negativt i.f.m. de nye regler, herunder aktivering, praktikker m.v. fra tidligere kollega. Håber jeg tolker det forkert.
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 06:28   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved ikke lige med hensyn til tae.

Der er meget dårligt at sige om den nye ordning men der er også gode ting.

du behøver ikke arbejde min12 timer og de fleste kommuner er ret ligeglade med om du gå ned i tid ved et nyt jod, det giver godt nok noget mindre i løn men så giver det så meget mere i ens helbred.

aktivering og praktikker, er lidt fra kommune til kommune, tror ikke der være end det har været hele tiden.
I min kommune kan man vælge mellem flerer slags aktivering, jeg fik valget mellem 2 gange om ugen gymastik´, eller ej jobsøgnings kursus, eller igen anden aktør som jeg valgte, i løbet af 12mdr. hørte jeg fra ham 3 gange via mail.

kender en i Herning kommune, de er lige begyndt at aktivere folk igen, min bekendt skal til gymastik 2 gange ugeligt og 2 foredrag 2 gange mdr.

I min nabo by er der abselut ingen aktivering fol ledige fleks.

Så i det store hele er det nok lige som før, bare lettere at gø ned i tid og ja dårliger løn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 20:05   #3
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Smile

Takker for svar !
Vil dog prøve at ligge spørgsmålet ind på tråd.
Men tak mange gange.
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension