K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2013, 09:44   #21
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
Jeg fortalte til min safbehandler at hun havde lovet mig ferie sidst i aug men det kom ikke sagen ved jeg kunne ikke holde ferie - men efter snak men rehab team så fik jeg denne gang lov til ferie for det kan da heller ikke passe at man ikke må alle skulle da have ret til 5 uger det er måske det der hjælper os fleks med at have overskud til ar klare et forløb hilsen karin

hej Popia
jeg havde aftalt med min sagbehandler at jeg måtte holde ferie sidst i aug i 14 dage .

og da vi så var til møde i går med Rehab team sagde jeg til hende at nu huskede hun min ferie , hvortil hun sagde at det kunne jeg ikke når jeg kom på ressouse forløb .

og efter havd jeg kan se på siden her http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx aller nederest så står der " Modtagere af ressourceforløbsydelse har ret til ferie og har i ferieperioden ret til at tage til udlandet." så jeg mener der ikke er nogen tviel.

men min sagbehandler spurgte i rehab teamet og de gav så lov og påpegede at der var andre regler .

men hjem på nette og søge og fandt det link jeg har sat ind.

og det er meget vigtig for mig at få klarhed da vi skal på familie tur til nov .

men jeg har skrevet til beskæftigsesministeren men der kan jo gå lidt tid inden man får svar ..

fo nu vil jeg have det belyst.

Hilsen Karin
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 14:03   #22
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
kan kun sige den lov skal laves om du har ret gisne

Hej
ang ferie når du kommer på ressouseforløb så skal der gå et år før du får ret til ferie selv om du en ressouseforløb ydelse der svare til det du har fået før så gælder ferie regler for kontankthjælps modtager og de har først ret til ferie efter et år.

og den rest ferie man har fra 2013 på ledighedsydelse den går tabt surt show
som jeg sagde til min sagbehandler ferie er måske lige som en gulerod for at holde gejsen oppe når man ikke har det godt.

og så skal man ud i et 2 års ressouseforløb men jeg sidder da for neden af snoren og de for oven så når de trækker op så trækker jeg ned .

så hvordan de kan finde på at sige jeg skal tilbage som fleksjobber forstår jeg bare ikke som lægekonsullenten har skrevet
det er undertegnedes vudering t de anført bevægapperatlidelser er varig,stationære, uden for behandlingsmæssig rækkevidde og uden udsigt til spotan bedring.
klientens funktionsniveau må anses for varigt nedsat i meget sværd grad . fraset enkelte nakke skuldrbelastende arbejdsopgaver er det undertegnedes vudering at seneste gemmenførte praktikforløb har været relevant og tilstrækkelig fysisk skånsom og at resultatet har tegnet en retvisende billede af klientens rest arbejdsevne under skrevet læge konsulent .....

så jeg må sige kommunen er meget optemistis men jeg ved jeg bliver ødelagt

God weekend
Hilsen Karin
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 14:58   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men så ved vi da at reglerne omkring ferie, er ens for alle. Og at man må holde ferie. Den information er der nok mange der kan bruge, hvis de står og skal i et ressourceforløb....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 15:05   #24
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
hej helenekr

Hej her også
ja det er rart at vide men bliver hårdt det første år

Hilsen Karin
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 15:52   #25
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nå, men så ved vi da at reglerne omkring ferie, er ens for alle. Og at man må holde ferie. Den information er der nok mange der kan bruge, hvis de står og skal i et ressourceforløb....
Ja, ret til ferie efter et år. Men Jeg synes det er for hårdt og uretfærdigt at den ferie man allerede har optjent via fx. Ledighedsydelsen helt forsvinder og skal optjenes på ny
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 16:37   #26
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
gisne

Hej
vi skrev
i går til beskftielsmenister
følgende spørgsmål:

Hej
jeg hae lige et par. spørgsmål

Må jeg overflytte opsparet ferie fra ledighedsydelse til Ressouceforløbsydelse ?

Samt optjent ferie fra 1 jan. 2013 til 1 aug. 2013 ?

ang. efterløn/fleksydelse : kan jeg i et ressouceforløb når jeg aldersmæssig kan gå på efterløn/fleksydelse gør det ?

har brug for hurtig svar og let forståelig

måske du også skal skrive så de bliver klar over at der er noget galt med loven Hilsen karin
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
LÆ 265 og ressourceforløb Sid Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 01-08-2013 10:42
GF - ressourceforløb Lax Alt det andet 6 12-07-2013 13:57
Ressourceforløb sussie63 Spørgsmål ang fleksjob 4 12-06-2013 08:49
Ressourceforløb Elvira Alt det andet 5 16-03-2013 13:25
63 og ressourceforløb? Francoise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-03-2013 01:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension