K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2011, 20:49   #1
Luffetrolden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Luffetrolden er ny på vejen
ang momsnr

Hej. er der nogen som ved, hva der sker med mine sygedagpenge, hvis jeg opretter et monmsnr. Det eneste det skal bruges til er at sikker vores bolig. jeg skal ikke tjerne penge i det.

jeg er pt igang med en angsøgning omkring revaldring efter jeg har fået konstateret fibromyalgi og derfor ikke længere kan arbejde som frisør mere.

håber på nogen hurtige svar
Luffetrolden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 21:17   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan jo ikke få et momsnummer medmindre man regner med en årlig indtægt på over 50.000

Så jeg er ret sikker på at det kan få ganske alvorlige konsekvenser for dine sygedagpenge ret hurtigt..

Men på den anden side kan man jo godt som selvstændig få sygedagpenge uden problemer... så hvis det var i forbindelse med at du var selvstændig inden du kom på sygedagpenge går det måske.

Men jeg ville tjekke det meget grundigt hvis jeg var dig..

Sidst redigeret af Pip; 09-05-2011 kl. 21:25.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 21:38   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis du er momsregistreret, har du som udgangspunkt en selvstændig virksomhed, uanset om der er aktiviteter i denne virksomhed eller ej.

http://www.prosa.dk/bliv-medlem/nyud...msregistreret/

http://www.prosa.dk/a-kasse/dagpenge...ig-virksomhed/ !!!
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:04   #4
Luffetrolden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Luffetrolden er ny på vejen
den eneste moms nr. skal bruges til er at vi bor på en stor erhvers grund og er blevet nød til at leje noget af det ud for at kunne betale vores termin. men da min mand lige er blevet erklæret personlig konkurs kan han jo af gode grunde ikke stå i hans navn, plus bygningerne stå allerede i mit navn.

men så vidt som jeg kunne læse i de link, er jeg fuld beretninge til dagpenge vis det er udlejningsbygninger og det bare skal stå som en bibeskæftigelse.

jeg har allerde skrevet en mail til min sagsbehandler og venter bare på svar for hende. så nu må vi se hva hun siger. hvis det bliver et nej, er der kun en mulighed og det er at jeg må droppe min sag for en tid, med mindre vi skal gå fra hus og hjem og mistede alt vi ejer
Luffetrolden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:14   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvis du godt kan eje bygningerne uden momsnummer... hvorfor er det så nødvendigt for at kunne leje ud... eller er det noget med at den nye lejer har brug for at du har et momsnummer...

For man betaler vel ikke moms af udlejning eller hvad.... ja undskyld for dumme spørgsmål, kender ikke så meget til det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 10:02   #6
Luffetrolden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Luffetrolden er ny på vejen
det er fordi den nye lejer er en erhversdrivende og han skal bruge en for faktura til hans regnskab, derfor et momsnr.
Luffetrolden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 10:39   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Her står at erhvervslejmål hører under momsfritagelse...

http://www.minevarmepenge.dk/files/u...load/notat.pdf

Læs stykke 2 hvor der står at erhvervsmål er momsfrie når udlejer ikke er momsregistreret...

Hvis du derimod bliver momsregistreret, bliver lejemålet momspligtigt, og lejer skal betale moms oveni lejen...

Du kan sagtens skrive en faktura selvom du ikke er momsregistreret... han skal jo bare have et bevis på hvad han betaler og hvorfor.. så en alm. lejekontrakt og en regning på husleje hver måned burde være nok.

Prøv at tal med en revisor om hvad der skal til..

Jeg tror nemlig det er en ulempe både for dig og ny lejer hvis du bliver momsregistreret...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 10:50   #8
Luffetrolden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Luffetrolden er ny på vejen
mange tak for linket.

jeg vil med det samme sende det til min økonomiske rådgiver samt min revior og høre om dette er en mulighed
Luffetrolden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 16:23   #9
Luffetrolden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Luffetrolden er ny på vejen
Kan nu fortælle efter min sagsbehandler endelig vent tilbage til mig, at man gerne må oprette et momsnr, bare du kan bevis at man ikke arbejder, hvilke ikke bliver noget problem i mit tilfælde.
Luffetrolden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 16:36   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Luffetrolden Se meddelelser
Kan nu fortælle efter min sagsbehandler endelig vent tilbage til mig, at man gerne må oprette et momsnr, bare du kan bevis at man ikke arbejder, hvilke ikke bliver noget problem i mit tilfælde.
Tak for info... det er rart at vide.. og godt det ikke var noget problem..*S*
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension