K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 13:28   #91
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Nogen er bare ikke studie-egnet. Regeringen taler og taler om uddannelse. Men ikke alle er altså egnet. Og hvad skal der ske med dem? Og hvad skal der ske med alle de veluddannede, der ikke er job til bagefter? Skal de alle være gadefejere...? En uddannelse er (oftest) gratis for den studerende, men dyr for samfundet. Så hvis ikke der er et egnet job bagefter med en tilsvarende løn og skattebetaling, ja så hænger regnskabet ikke sammen mere...

Mht overenskomstmæssig løn til kh-gadefejere:





http://www.dr.dk/P4/Trekanten/Nyhede...0.htm?rss=true

Kommunerne spekulere i det pga. økonomien...

Uddannelse og relevante kurser(der modsvarer ens IQ) er nu vejen for mange der ønsker at blive selvforsørgende



.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Og det fordi danskerne er nogle miljøsvin, der fortsat tror at mor kommer og ryder op efter dem ...

Nååå da da, og hvad med de danske fugle der hiver utrolig meget op fra de dårlig udformet skraldespande osv. osv. ???

Det næste bliver, at der er nogle politikere, fx fra S, der foranlediger at dagrenovationen tømmes ud på de danske strande, fordi så er der mere arbejde til alle de dovne ca. 160.000 ++ arbejdsparate, der ikke kan finde et samfundsnødvendigt arbejde (fordi det ikke er der).

Men utroligt at læse; at nogle IKKE vil have fjernet diverse skrald i naturen


Det er sq da GENIALT ... ja selv de nyttige idioter i dansk partipolitik kan vel spotte fidusen, når de vågne fra deres power naps på åben skærm (de mest spydige blandt tilskuerne vil vel påstå, at de typer aldrig vågner? Men gi' dem nu lige en chance, for at arbejde for andres penge ikk').
.................................................. .................................................. .
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 19:59   #92
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, nogle kommuner har da gang i noget "natur forskønnelse"


.
Men til hvilken aflønning ?

Arbejdsområdet hører under teknisk forvaltning , og blev tidligere udført af kommunalarbejdere til overenskomstmæssig løn.

I de sidste 20 år har kommunerne mere end halveret antallet af kommunalarbejdere. Pudsigt nok er det også på dette felt , de har en særlig forkærlighed for at benytte billig aktiveret arbejdskraft.

Kan du se en sammenhæng ?
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 23:46   #93
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige her har jeg altså STOR sympati for ''Dovne Robert''

Han er nu også blevet tilbudt job som jobkonsulent, det kræver kun nogle få kurser....

- Jeg vil gerne understrege igen, at jeg ikke nægter at arbejde. Jeg nægter bare at tage et job, som overhovedet ikke har interesse for mig. Så vil jeg hellere være på kontanthjælp.

Robert Nielsen siger, at han er positivt overrasket over, at han har været med til at skabe så megen debat på så få dage.

- Det er fedt, at det er kommet op på nivaeuet højere, end at jeg ' bare er en nasserøv'. Jeg tror da, de fleste mennesker gerne vil have et ordentligt job, hvor de bliver behandlet pænt. Det er sådan set bare det, jeg beder om.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1825252.ece
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 07:27   #94
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
I aften kl. 20.00 sender TV-2 programmet: ”velkommen til virkeligheden”.

Her flytter Simon Emil Ammitzbøll ( fra Liberal Alliance ) ind hos en kontanthjælpsmodtager i nogle dage.

Han mener øjensynligt hun ”bare skal tage sig sammen og finde et job”.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 07:30   #95
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Han mener øjensynligt hun ”bare skal tage sig sammen og finde et job”.
Hmmm, er det egentlig ikke den holdning mange af os har mødt under vores kamp med systemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 07:38   #96
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
han ændrer nok lidt holdning - når han har gået sammen med hende nogle dage..det ved jeg selvfølgelig ikke..men det ku jeg forstille mig..han finder nok ud af at tingene ikke er så let for en kontanthjælpsmodtager..jeg har aldrig selv prøvet det,men jeg har jo læst en masse uhyggelige historier herinde..
jeg tænker sådan på kirkeminsteren..han besøgte sønderjylland..en fam..og et butik i kruså..det var om grænsehandel og fedtafgift..og hvorfor os sønderjyder handler i tyskland og hvad det betyder for en købmand i kruså..
han blev da lidt klogere og var v.at ændre mening mht fedt og sukkerafgiften og ville gå videre med det..sså lidt må de da ku påvirkes - de kære politikkere..
det var godt det ikke var joakim hun skulle ha besøg af..så var det nok ikke blevet sjovt.
men jeg skal da helt klart ser det
stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 07:50   #97
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Han kommer fra samme rabiate parti som Joachim B. Olsen.

Jeg tror ikke hun skal forvente megen forståelse.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 07:57   #98
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HALSE

Det var jeg ikke klar over...jeg tænkte som sagt på den anden udsendelse..
jeg håber bare at ham robbert ikke går hen og ødelægger det for alle dem der sidder hårdt i det og er presset..der er jo mange syge der også er på kontanthjælp og undre mig over det.
før k1o troede jeg altid kontanthjælp var for dem der manglede arb.og ikke var i en a-kasse-..
bare de så ikke har valgt en carinatype.

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 08:43   #99
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
I aften kl. 20.00 sender TV-2 programmet: ”velkommen til virkeligheden”.

Her flytter Simon Emil Ammitzbøll ( fra Liberal Alliance ) ind hos en kontanthjælpsmodtager i nogle dage.

Han mener øjensynligt hun ”bare skal tage sig sammen og finde et job”.
Ja, og bifalder at hun er blevet steriliseret. Han har før luftet tanken om, at kontanthjælpsmodtagere ikke burde få børn, og at børn kun er for raske folk med fast arbejde.....præcis som partiet før har ytret, at folk på overførselsindkomst, ikke burde have stemmeret.

LA er en skandale i et demokratisk samfund
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 09:24   #100
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, og bifalder at hun er blevet steriliseret. Han har før luftet tanken om, at kontanthjælpsmodtagere ikke burde få børn, og at børn kun er for raske folk med fast arbejde.....præcis som partiet før har ytret, at folk på overførselsindkomst, ikke burde have stemmeret.

LA er en skandale i et demokratisk samfund
Helt enig! LA er uhyggelige og i mine øjne noget så usympatiske . Hvis I lægger mærke til det, så er stort set en hvilken som helst værdidebat, der kører lige nu, startet af LA. De minder mig om 80'ernes neoliberalistiske unge, der absolut ingen empati havde for andre end dem selv...
Man kan kun håbe, at de er en døgnflue - frygter dog at det ikke er tilfældet...

Hele deres snak om skattetryk er jo også helt hen i vejret. De mener, at staten stjæler deres hårdttjente penge, men de glemmer fuldstændig, at de høje lønninger, vi generelt har i Danmark hænger sammen med skattetrykket. Sættes skatten ned til det niveau, de ønsker, nægter jeg at tro på, at lønninger ikke også følger med, og så er de jo stort set lige vidt, bortset fra at velfærdssamfundet så er pist forsvundet
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Eliten gider ikke gå til FN-møde StonesTM Politik og Samfund 0 26-06-2009 16:36
Færre jobs til fleksjobbere Webmaster K10 Nyheder 0 16-02-2009 13:50
Gider i ikke.... Ragdoll Politik og Samfund 14 28-12-2008 14:35
Et indlæg ingen gider kommentere... Metro Dit og Dat 4 21-04-2007 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension