K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 11:24   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvis en lægekonsulent kun må oversætte lægeerklæringer ? hvorfor får en lægekonsulent så hele sagen, og ikke kun lægeerklæringen ? for de får altså hele sagen.
Fuldstændig enig, nogle der har spurgt deres sagsbehandler herom? Min ligger pt. ved lkén, tror svaret ville være så han kunne få et helhedsbillede?!

I 2009 kom han med en vurdering på min sag, hvor han "vurderede" at man kunne indhente rapporter fra egen læge, psykiater, psyk. skade stue mm. Det var såmænd også meget godt, men det burde sagsbehandleren jo også selv have set!!? Dengang indeholdte min sag kun en psyk. speciallægeerklæring og status fra egen psykolog.

Måske er sagsbehandlerne for dårlige til at se hvad der skal til rent lægeligt for at belyse en sag og bruger lægekonsulenten dertil...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:47   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvis en lægekonsulent kun må oversætte lægeerklæringer ? hvorfor får en lægekonsulent så hele sagen, og ikke kun lægeerklæringen ? for de får altså hele sagen.
Alt afgørende er hvilke spørgsmål sagsbehandleren har stillet til lægekonsulenten. Man må huske på, at lægerne ( konsulenterne ) få bolten fra sagsbehandleren som sætter jo styremekanismer i sagens forløb.

Efter at jeg har læst en del af sager, er jeg ikke i tvivl om, at det er sagsbehandlere som forsøger eller direkte manipulerer med lægekonsulenterne og ikke omvendt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:51   #13
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Efter at jeg har læst en del af sager, er jeg ikke i tvivl om, at det er sagsbehandlere som forsøger eller direkte manipulerer med lægekonsulenterne og ikke omvendt.
Det er vist ikke alle her på K10 som er enige med dig
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:52   #14
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
sindsyge

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Alt afgørende er hvilke spørgsmål sagsbehandleren har stillet til lægekonsulenten. Man må huske på, at lægerne ( konsulenterne ) få bolten fra sagsbehandleren som sætter jo styremekanismer i sagens forløb.

Efter at jeg har læst en del af sager, er jeg ikke i tvivl om, at det er sagsbehandlere som forsøger eller direkte manipulerer med lægekonsulenterne og ikke omvendt.
hvis en sagsbehandler ærligt op oprigtigt mener at en lægekonsulent (læge) der ikke har undersøgt borgeren har meget bedre muligheder for at diagnosticere borgeren en en rigtig læge der HAR undersøgt borgeren så er sagsbehandleren sindsyg .
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 12:00   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Muligvis fordi ikke alle har fået indsigt i sin egen sag. Det er hellere ikke så ofte at kommuner vil udlevere alt dokumentation som foreligger i ens sag ( disse såkaldte interne dokumenter er tabu for os "kommunens dødelige klienter").

p.t. BAN kører i den samme rille som kommuner, hvis nogen ikke ved det endnu.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 19:14   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes, at kunne huske, at der i min sag ligger et dokument, fra min første (og nye) sagsbehandler i 2009, hvori der nærmest stod; " Hvad gør jeg? Hvad mangler vi i denne sag!!?". Dette var til lægekonsulenten.

Nogle sagsbehandlere er måske rådvilde og bruger lægekonsulenterne til at råde bod på sagerne helbredsmæssigt...?

Det tror jeg. Der er så ikke noget at sige til at der er lang vente tid ved lkérne, når de i den grad skal efterse og konkludere på sagerne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 19:20   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg syntes, at kunne huske, at der i min sag ligger et dokument, fra min første (og nye) sagsbehandler i 2009, hvori der nærmest stod; " Hvad gør jeg? Hvad mangler vi i denne sag!!?". Dette var til lægekonsulenten.

Nogle sagsbehandlere er måske rådvilde og bruger lægekonsulenterne til at råde bod på sagerne helbredsmæssigt...?

Det tror jeg. Der er så ikke noget at sige til at der er lang vente tid ved lkérne, når de i den grad skal efterse og konkludere på sagerne.
Eller også så brugte hun lægekonsulenten som sparringspartner...

I min kommune ved jeg at alle snakker sammen i de forskellige teams .. og på tværs af de teams..

Så som sådan så er det vel ikke så mystisk... da jeg arbejdede sparrede jeg også med udekørende sygepl. eller vagtlægen... en del gange med mine kollegaer
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen goonerkim Dit og Dat 8 09-07-2013 15:08
Lægekonsulenter går for vidt over for syge Webmaster K10 Nyheder 0 05-05-2012 06:11
Nej nu går det da for vidt! sun-lady Det er da strengt ! 16 23-01-2010 23:06
Ankestyrelsen lena Det er da strengt ! 1 01-03-2009 15:23
Ankestyrelsen Risa At søge førtidspension 8 14-11-2008 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension