K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2008, 13:49   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af bo m Se meddelelser
jeg har en udmærket socialrådgiver og jeg mener at alle danskere har krav på at have en socialrådgiver, men om de har uddannelsen er nok lidt mere tvivlsomt. Nogle kommuner uddanner dem selv. Jeg har vel lov til at bede om at læse hvad der står i min journal?
Jeg har f.eks klaget til socialudvalgsformanden over en og det hjalp da så meget at jeg fik en anden.

A hva...Nogle kommuner uddanner dem selv. har du dokumentation for den viden ? det ville jeg da gerne vide noget mere om

ellers ENIG alle burde have en ægte socialrådgiver der er uddannet på socialrådgiverskolen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 14:12   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, nogle "jobkonsulenter" er selvlærte - efter årevis i systemet.


Læs her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1726
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 14:19   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
En ting er i hvert tilfælde sikkert ...ORDET SAGSBEHANDLER dækker over mange titler af anden art end socialrådgiver.

JEG VILLE GERNE HAVE EN LISTE OVER ALLE DE FORSKELLIGE TITLER DER ER PÅ KOMMUNERNE OG SÅ HVAD DER LAVER...


Socialrådgiver

Socialfaglig koordinator

faglig koordinator

socialformidler

Jobkonsulent

Jurist


Andre der kender til navne på konsulenter...


Griner

Socialopfølgning blev til aktiveringsopfølgning, og de gode fagfolk blev til aktiveringskonsulenter som tidligere kaldte sig jobkonsulenter.

Sidst redigeret af Stella; 12-02-2008 kl. 15:17.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:02   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jobkonsulent

Hej Stella

Jeg har en fra JSV, som er min jobkonsulent.....
Jeg bruger hende til alt, lige fra at få hjælpemidler på arbejdspladsen, har været med til samtale på arbejdspladsen, givet hurtig svar på mail, når jeg havde nogen spørgsmål omkring feks. regler på arbejdspladsen, fleksydelse, løn osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:16   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Curls hvor ligger JSV i københavn ?...jeg er flekser på Ledighedsydelse med ikke i JSV...


Så har jeg en ny titel

Socialmedcinsk konsulent...

Sidst redigeret af Stella; 12-02-2008 kl. 15:22.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:27   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der anvendes også revisorer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:31   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja det hedde sig...de er der kun for at sørge fordi sagsbehandlerne ikke kender loven godt nok.

Faglig Juridisk konsulent...det er ikke en socialrådgiver.


Kommunen siger det ikke højt, at job er noget man skal søge uden om det lokale jobcenter. Din jobkonsulent giver dig aktivering fra morgen til aften året rundt. Spørges en "jobkonsulent" efter et rigtig løn job, kan de kun lave aftaler om aktivering. Hedder de nu aktiveringskonsulenter?.
Citat fra LA



aktiveringskonsulenter?

Velfærdsagenter...Det var betinna Posts egne ord for den nye kommunale arbejder.

Sidst redigeret af Stella; 12-02-2008 kl. 15:39.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:32   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg tror, den ligger på Baldersgade 3B, København, mener det er der, hun sidder....

Jeg kan ikke lige huske, hvornår jeg startede med at have hende som jobkonsulent, men hun var i hvert fald med hele vejen igennem, siden engang lige inden jeg kom i fleksjob 1. gang...... De havde vist en hjemmeside engang, som jeg ikke lige kan finde, men fandt de her, hvor de beskriver, hvad JSV laver: http://vidensnetvaerket.dk/historier...erlige-vilkar/ og http://www.ams.dk/sw4086.asp
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:38   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja de havde en rigtig god hjemmeside før...men den er nu nedlagt...på grund af alt det nye bøvl med jobcentre osv...Tak for tippet...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 16:34   #20
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
det jeg mener er at kommunen har en sagsbehandler eller tilsvarende som ikke er uddannet som socialrådgiver, men har en kommunal uddannelse som? det er klart at de ikke må kalde sig socialrådgiver hvis de ikke har uddannelsen, men jeg spørger dem når jeg får en ny, men om det er for at spare eller fordi de ikke kan få uddannet personale skal jeg ikke kunne udtale mig om.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift af socialrådgiver stjerne10 Dit og Dat 13 19-03-2013 00:03
socialrådgiver opgave ette74 Alt det andet 32 24-12-2011 01:53
Privat socialrådgiver Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-11-2011 11:03
12 socialrådgiver på 3 år zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 03-01-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension