K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2011, 22:56   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det er personfølsomme oplysninger, derfor er Experimentals forslag det helt rigtige, uanset hvor mange personer det omhandler.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 23:12   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
yes send det til datatilsynet i kopi... eller ring derind i første omgang..

behold en kopi indtil du ser at sagen er bragt i orden, du behøver jo ikke nærstudere den.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 23:18   #13
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
det er 30-40 forskellige folk der står på den liste meste er ligegyldige ting ala "skriv journalnotat om sendt indkaldelses brev". MEN er jo stadig ikke info jeg på noget tidspunkt må se. Det er jo folk person nr og rager ikke mig de er sygemeldte. Håber fagforening kan hjælpe med det for et eller andet skal der gøres.
Det er netop folks CPR nummer, og man kan virkeligt lave ballade med den slags oplysninger. Hvordan tror du identitetstyverier sker? Man kan få adgang til andre folks bankkonti, få pas, optage lån i deres navne, bruge dem til at få medicin, oprette abonnementer osv med den slags oplysninger og lidt smarte manøvrer.

Det er hamrende alvorligt og netop derfor skal du forbi både datatilsynet og de personer som står på den liste og fortælle dem at de oplysninger er givet videre til tredjepart og at de bør lave en politianmeldelse af det. De kan kun være glade for, at du er en ærlig type der ikke har nogen skumle intentioner. Den som har sendt de oplysninger videre står til gengæld til en ordentlig røvfuld.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 23:37   #14
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Sjællandske har faktisk lige netop igår haft i avisen (ihvertfald her i vestsjælland) på forsiden om sådanne sag!!
Jeg ville bestemt gå til avisen og sende en kopi af det til datatilsynet!!
Det brud på loven!!!
og du kunne i prinsippet være en af de typer der misbrugte de oplysninger!!
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 09:43   #15
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Ja jeg har dummet mig..

Fik også papirer fra en anden borger blandet sammen med
min ressource-profil.. med mange følsomme oplysninger..

og dum som jeg var
gav jeg dem tilbage til min sagsbehandler...

Først senere, efter jeg fandt ud af HVOR rådent systemt i grunden er,
har jeg fortrudt det SÅ mange gange!


SÅ klag, som et par stykker siger, til rette myndighed,
og giv dem ikke bare tilbage til sagsbehandleren!

Jeg har i hvert fald fundet ud af, at det sker alt for tit,
at man modtager andres papirer.

Fy skamme siger jeg bare!




Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 11:00   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har helt ret Jutta.
Kontakt afsenderen og få en forholdsordre derfra.
Tilbagemeldingen kan også være med til at ændre arbejdsgange, så fejlraten minimeres fremover.
Alle kan jo fejle.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 11:11   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du har helt ret Jutta.
Kontakt afsenderen og få en forholdsordre derfra.
Tilbagemeldingen kan også være med til at ændre arbejdsgange, så fejlraten minimeres fremover.
Alle kan jo fejle.
Ja, alle kan fejle, men det her er altså personfølsomme ting, som kommunerne, gang på gang, sender til uvedkommende mennesker.

Ville du mon også se sådan på det hvis dit cpr.nr. faldt i de forkerte hænder og blev brugt til, at stjæle din identitet, med alle de problemer det medfører.

Jeg mener absolut ikke, at en kommune skal have lov, at feje den slags "fejl" ind under gulvtæppet.

Der skal gøres opmærksom på "fejlen" på en måde, så kommunalt ansatte, forhåbentlig, forstår, at det her bare ikke må ske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 11:24   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tzari

Som jeg har skrevet tidl., når dette problem igen og igen og frembringes herinde på K10.

Så er det kun den person, hvis personnr. der er oplyst, der kan anmelde dette til Datatilsynet. Du kan ikke på deres vegne anmelde sagen. Men da det drejer sig om flere personer ville jeg ringe til en jurist på Datatilsynet: 3319 3200, hvorfor jeg mener, Datatilsynet selv bør rejse denne sag, hvilket de godt kan gøre, ja. eft. min mening faktisk har pligt til. Især i betragtning af at der foregår alt for meget af sådanne fejl, som klart tyder på manglende kendskab gældende lovgivning og respekt for at der er mennesker bag disse cpr.nr., som faktisk ret til privatliv, dvs. uden uvedkommende har kendskab til netop denne del af deres liv.

Hvis du afl. papirerne til nogen, så tag kopi af disse inden, således at du bevarer dokumentation for at dette er foregået. Gem også konvolut med afsendelsereg.

Jeg har personligt ingen fidus til hverken borgmester el. andre i forvaltningen omkr. netop dette spørgsmål, idet de højst sandsynligt vil beklage det skete, og endda påberåbe at det er en enkelt smutter, hvilket vi herinde faktisk godt er klar over at det ikke er.

Men måske bør Beskæftigelsesmininsteren gøres opmærksom på, at disse fejl opstår igen og igen, således disse sjuske fejl/manglende respekt for omgang m. personoplysninger bliver rettet fremadrettet.

Og måske er avisomtale efterhånden den eneste måde, at dette gentagne problem kan efterfølges på en effektiv nok måde, vel og mrk. hvis medierne ikke kun bruger det i nyhedsinteressens navn, men forsat følger sagen til dørs indtil der kun er tale om enkelte fejl pga. indføring af adækvat forretningsgang omkring afsendelse af netop sådanne papirer. Det handler jo faktisk om i fl. tilfælde, at tjekke om adressat på konvolut og papir er den samme. Hvilket faktisk ikke kræver den højere embedseksamen. Ligesom det faktisk i andre virksomheder el. instanser faktisk ikke forekommer i samme sløsede grad, som netop indenfor dette felt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 14:36   #19
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Min fagforening er på sagen nu. Hun lød ligeså chokeret som mig men desværre ikke overrasket. Jeg skal skanne papirer til hende og gemme en kopi og så kontakter hun de rette for det der må de selvfølgelig IKKE og skal ikke bare slippe afsted med uden videre.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 21:52   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Alle kan jo fejle,og efter 8 år i systemet syntes jeg da det er utroligt at jeg kun har oplevet at få andres profil oplysninger og enda kun nogle få sider et par gange.

Selv er jeg ved at være helt lige glad med hvor mine havner ,det jo alligevel sjældent de bliver læst ordenligt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplysning Janus Politik og Samfund 26 29-05-2012 08:57
Ret intressant oplysning Hejdien Politik og Samfund 15 02-05-2010 01:36
Gæstebogen-oplysning Hejdien Dit og Dat 0 25-05-2007 16:03
OPLYSNING: Hejdien Dit og Dat 0 12-05-2007 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension