K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2012, 21:00   #1
oscarfie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
oscarfie er ny på vejen
flex-efterløn

Hej jeg vil spørge om der er nogen der ved om man skal hæve sin efterløn eller om det er klogest at bevarer den. Syntes at det er svært at finde ud af?
oscarfie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 14:54   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er helt op til en selv, om man vil eller ej... Det siges dog, at jo ældre man er jo bedre er det at beholde den. Feks. viste de 3 forskellige eksempler i TVét (3 forskellige aldersgrupper). Den der var i 50érne var det bedst at betale sig at beholde sin efterløn/fleksydelse og ikke få dem udbetalt nu, fordi der ikke var så lang tid til efterlønsalderen/fleksydelsesalderen.

Du kan læse mere her: http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...sporgsmal.aspx

Og her er en beregner: http://www.efterloensberegner.dk/
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 16:28   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Enig med curls... -og der er mindst 10 ting der har indflydelse på om det kan betale sig(+ de ukendte ).

Start med de 2 link curls har sat ind, og brug derefter google til at indhente alle oplysningerne omkring emnet, mere kan man næsten ikke gøre pt. (bortset fra at vente til allersidst med at hæve pengene)...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 17:13   #4
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg føler det er en beslutning, som jeg ikke ved om er rigtig eller forkert. Det sværeste er, at det kun er mig der kan beslutte, hvad jeg gør. Nu har jeg truffet den og jeg har langt vægt på følgende:

1. Jeg er 40 år og har mange år tilbage på arbejdsmarkedet (er flekser). Jeg kan godt forestille mig mit helbred være forringet til den tid og vil gerne have muligheden for "efterløn".

2. Jeg tjener ikke nok til, at jeg kan spare en stor pension op og leve af, hvis jeg gerne vil forlade arbejdsmarkedet før tid.

3. Jeg tror ikke, jeg mister mine penge.

Jeg har haft en pause fra indbetalingerne, så mit beløb er ikke vildt stort. Min mands er det samme, men han er tjenestemand med pension, så han hæver sin.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 02:58   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser
Jeg føler det er en beslutning, som jeg ikke ved om er rigtig eller forkert. Det sværeste er, at det kun er mig der kan beslutte, hvad jeg gør. Nu har jeg truffet den og jeg har langt vægt på følgende:

1. Jeg er 40 år og har mange år tilbage på arbejdsmarkedet (er flekser). Jeg kan godt forestille mig mit helbred være forringet til den tid og vil gerne have muligheden for "efterløn".

2. Jeg tjener ikke nok til, at jeg kan spare en stor pension op og leve af, hvis jeg gerne vil forlade arbejdsmarkedet før tid.

3. Jeg tror ikke, jeg mister mine penge.

Jeg har haft en pause fra indbetalingerne, så mit beløb er ikke vildt stort. Min mands er det samme, men han er tjenestemand med pension, så han hæver sin.


Lyder rigtig fornuftigt(som fleksjobber)... -og pengene er jo ikke spildt, de kan altid hæves hvis man fortryder(minus lidt skat).


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 20:55   #6
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
hej...

Hvis man vælger at få sin efterløn udbetalt nu, får det så indvirkning på ens kontanthjælp?

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Flex - førtidspension - efterløn?? manniche Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 12-10-2010 14:05
Efterløn Tullee Alt det andet 7 17-04-2010 10:25
Efterløn ??? Lis Alt det andet 0 29-05-2008 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension