K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 19:55   #11
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommer-fugl Se meddelelser
med visitationen til flexjob...

Jeg står i samme situation som dig og der mener de med den sætning at, jeg først skal ud i en 4 ugers praktik. Hvor det endelige timetal skal findes.

F.eks kunne jeg arbejde 20 timer med en del skånehensyn i en af jobprøvningerne, men ved jo ikke med et nyt sted... Mmh håber det giver dig mening...?
Hov og TILLYKKE til dig ogdå.

Vidste du godt det på forhånd eller er det info, som er kommer med afgørelsen?
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:30   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Stort tillykke med visitationen.

Hvor mange timer nåede du op på i din arbejdsprøvning ? Dette må jo kunne fortolkes som hvad du omtrent kan klare med de skånehensyn du havde !

Får du fleksjob samme sted som du blev arbejdsprøvet ? Hvis du skal ud et nyt sted, skal du nok være opmærksom på at der er en del indkøringstid indtil du kommer op på det niveau du nåede under arbejdsprøvningen.

Mht. din Tab af erhvervsevne forsikring, der vil du under dine forsikrings betingelser kunne se hvilke kriterier der "skal" til for at denne kan udbetales. Kommer du over disse får du intet TAE, men kan vælge at fortsætte forsikringen ved betaling af præmie dvs. nul præmie fritagelse. Blot til orientering, men en god idé at sætte sig ind i.

Held og lykke med det hele, glæder mig til at høre fra dig. Husk ikke at love for meget hverken for dig selv, kommunen eller forsikringsselskabet.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:38   #13
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej EE

Tak skal du have .

I min arbejdsprøvning kom jeg på 15 timer inkl. 1½ times frokostpause, så reel tid blev 13½ timer. Det står også i rapporten fra aktøren der stod for arbejdsprøvingen, men det er ikke nævnt i afgørelsen.

I afgørelsen lister de hvad de har lagt vægt på i ressourceprofilen og det er temmelig kort.

Tænker og håber, at det "bare" er pga. afgørelsen og senere kommer der mere konkrete ting på bordet, så at sige.

Desværre står jeg ikke med job. Stedet jeg blev arbejdsprøvet i, mangler desværre ikke nogen, så jeg skal til at søge og lede. Det har jeg hele tiden vidst, men det havde da været skønt og ikke at skulle ud at kæmpe i disse tider.

Der hvor jeg roder rundt med TAE er, at den skal være nedsat med 2/3, for at en udbetaling kan finde sted. Men dels står der i afgørelsen, at graden af den nedsatte arbejdsevne fastsættes i forhold til det konkrete arbejde. Dvs. der er intet tal på og dels taler vi igen om to begreber erhvervsevne og arbejdsevne.

Der dukker altid noget nyt op, jeg bliver forvirret af . Måske er det med til at holde liv i de grå celler .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:54   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med fleksjob bevilling, blev lidt bekrymret da du ikke skrev, med det samme.

Men dejligt at det lykkes.
Held og lykke med jobsøgning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 10:21   #15
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Tillykke med fleksjob bevilling, blev lidt bekrymret da du ikke skrev, med det samme.

Men dejligt at det lykkes.
Held og lykke med jobsøgning.

VH Popiae
Hej Popiae

Tak for det .

Al den stress, følelser, tanker og humørsvingninger gjorde, at jeg ærligt talt blev helt udmattet, efter jeg fik afgørelsen.

Jeg var selv meget bekymret, da jeg jo havde hørt at der ved sidste møde kun var 1 ud af 6, der var blevet visiteret. Samtidig er vores kommunes økonomi jo ikke den bedste og med besparelser og hvad ved jeg, var det ikke til at vide.

Set bagud, hører min sag nok til de lettere. Ikke for mig, men i det generelle billede. Nå, men kan da sige at der i hvert fald sidder en sød og kompetent sagsbehandler pt i Jobcentret. Hun rykkede.

Det er 2 år siden jeg blev syg, det bliver godt nok underligt at skulle søge job igen. Jeg glæder mig, men kan da godt mærke at jeg har været udenfor og ude af trit. Jeg kan ikke arbejde som pædagog mere øv øv og det er 9 år siden jeg sad på kontor sidst, men det kommer vel nok igen. Hvis jeg nu skulle være så heldig at gå hen at få et job .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP på § 18 søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 160 09-04-2013 00:31
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension