K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 21:40   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Indstillet til fleks

Jeg er blevet indstillet til fleks, hvilket er hvad jeg håbede og ønskede jeg ville blive, så det er jo dejligt.

Nu sidder jeg bare med en masse dumme tanker, der fylder alt for meget. Søger og læser, søger og læser på nettet om de tanker, men har sikkert stirret mig så blind, at jeg ikke kan se svarerne.

Det er nok ikke tidspunktet, at tænke og spørge om de ting, men jeg er helt gået i stå og samtidig panisk over afgørelsen imorgen og hvad der så sker, så her kommer.

Ja afgørelsen får jeg imorgen. Hvis det er ja, er der ikke så meget, er det nej så????? Mit kaos er desværre affødt af en viden om at ved sidste møde blev 1 af 6 godkendt. Det er bare ikke mange. Jeg har fået at vide, at min sag er kvalitetschekket og indeholde det den skal, men det formoder jeg også at de 5der så fik afslag også var.

Jeg er blevet forlænget for 2. gang efter § 27, stk. 1, nr. 4, den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger.

Jeg kan ganske enkelt ikke gennemskue eller finde ud af, hvordan jeg økonomisk er stillet, hvis jeg får et afslag.

Nogen bud?

Når jeg så læser forlængelsen, læser jeg det forskelligt hver gang og fantaserer derudaf. Jeg er slet ikke mig selv og har den sidste uge hverken spist, drukket, sovet eller medicineret ordentligt.

Det eneste jeg tænker på er hvad sker der, hvis jeg får afslag. Er godt klar over, at anke afgørelsen og at jeg er total fjollet og tosset med alle disse tanker, men det er jo min fremtid der afgøres.

Ved nogen noget om det økonomiske, så endelig kom. Vil være glad og taknemmelig for hvad som helst, væk fra uvisheden.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:51   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej hvor dejligt Tillykke.

Mon ikke det lykkedes, hvor mange timer nåede du op på og har du et job du kan fortsætte i ?

De tanker du har er jo bare kaotiske tanker og det er jo klart, sådan er det når man føler sig presset, forvirret osv.

Det bliver spændende, men værre end jule aften.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 22:30   #3
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Tak for dit svar EE.

Jeg vil altid huske dig, da du tit har givet dit besyv, råd, ideer og opmuntringer i mine tråde .

Håber din tålmodighed snart bærer frugt.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 09:47   #4
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Krydser fingre for dig.
Kan godt forstå Du er helt rundtosset.
Det er så hårdt at være uvidende om sin egen fremtid, som Man ikke selv har styr over.

Har Du fået det afgørelsen ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 10:46   #5
Kim P. Nyberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kim P. Nyberg er ny på vejen
Jeg er selv fleksjobber, og har vejledt mange på Ægteskab Uden Grænser's forum om disse regler, dog særligt i forhold til familiesammenføring, som er det overordnede emne på ÆUG.

Ekspert er jeg ikke, men jeg har jo en del personlig erfaring med emnet fleksjob. Jeg har været i ordningen siden 2001.

Hvis vi forudsætter, at kommunen vurdere, at du er for rask til såvel fleksjob som pension, så vil du fortsætte med det økonomiske grundlag du har nu. Du mister altså ikke penge, hvis du får afslag på fleksjob eller pension.

Hvis vi forudsætter, at kommunen vurdere, at du er for syg til fleksjob, vil du typisk blive indstillet til pension.

For at få bevilget fleksjob, skal du og din sagsbehandler have snakket om, dels hvor stort arbejdspres du kan klare, hvor mange timer om ugen du kan holde til, og hvilke brancher du gerne vil arbejde indenfor. Der vil i meget høj grad blive lyttet til dine ønsker.

Får du bevilget fleksjob, skal du som udgangspunkt have fuld løn for 37 timer efter gældende overenskomst, uanset at du arbejder færre timer end 37 om ugen. Arbejdsgiveren får et tilskud på enten halvdelen eller 2/3 til din løn. Arbejder du mere end 37 timer om ugen en gang imellem, får arbejdsgiveren ikke tilskud til dén del.

Bliver du ledig fleksjobber, ryger du på ledighedsydelse, som er en slags dagpenge. Ledighedsydelsen er på 91% af højeste dagpengesats. Det er kommunens ansvar at finde et nyt job til dig som fleksjobber, men der sker naturligvis ikke noget ved selv at være aktivt søgende.

I princippet er der ikke nogen tidsmæssig begrænsning for, hvor længe du kan modtage ledighedsydelse. Du kan dog ikke modtage den samtidig med, at du får løn fra en arbejdsgiver.

Det er frivilligt, om du vil betale til fleksydelses-ordningen, som er fleksjobbernes udgave af efterlønnen. Har du allerede opsparet til efterløn gennem A-kasse, kan disse midler umiddelbart overføres til fleksydelsen, således at du ikke taber din opsparing.

Når man er fleksjobber, må man kun have én arbejdsgiver. Man må således ikke rende med aviser om morgenen og arbejde på fabrik i dagtimerne. Det er enten-eller. Hvis man alligevel bliver taget i dobbelt-arbejde som fleksjobber, så ryger man prompte ud af ordningen.
Kim P. Nyberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 11:26   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kim P. Nyberg Se meddelelser
Hvis vi forudsætter, at kommunen vurdere, at du er for rask til såvel fleksjob som pension, så vil du fortsætte med det økonomiske grundlag du har nu. Du mister altså ikke penge, hvis du får afslag på fleksjob eller pension.
Er du HELT sikker på, at Cillenolle ikke bliver smidt af sygedagpenge og over på kontanthjælp, på et eller andet tidspunkt ?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 11:34   #7
Kim P. Nyberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kim P. Nyberg er ny på vejen
Vovse,

I det scenarie vil vedkommende bevarer sit nuværende økonomiske grundlag indtil kommunen finder ud af, hvad der så skal ske. Pengene mistes således ikke pr. omgående. Men på lidt længere sigt er det ikke usandsynligt, at man kan ryge på kontanthjælp.
Kim P. Nyberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 18:11   #8
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Mange tak for Jeres svar.

Afgørelsen blev, at jeg visiteres til fleksjob , så super skønt.

Jeg regner så med at økonomien er uændret eller tæt på i hvert fald.

Jeg har et enkelt spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med. Hvordan tolkes og hvad betyder denne sætning, som kom med afgørelsen?:

"Graden af den nedsatte arbejdsevne fastsættes i forhold til det konkrete arbejde"

I afgørelsen står der intet om timetal eller andre tal og det er jo temmelig interessant, i mange henseende.

Jeg læser den igen og igen og kender hvert eneste ord, men kan ikke omsætte sætningen til forståelse. Så hjælp ønskes.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 19:32   #9
sommer-fugl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
sommer-fugl er ny på vejen
Talking Tillykke

med visitationen til flexjob...

Jeg står i samme situation som dig og der mener de med den sætning at, jeg først skal ud i en 4 ugers praktik. Hvor det endelige timetal skal findes.

F.eks kunne jeg arbejde 20 timer med en del skånehensyn i en af jobprøvningerne, men ved jo ikke med et nyt sted... Mmh håber det giver dig mening...?
sommer-fugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 19:54   #10
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommer-fugl Se meddelelser
med visitationen til flexjob...

Jeg står i samme situation som dig og der mener de med den sætning at, jeg først skal ud i en 4 ugers praktik. Hvor det endelige timetal skal findes.

F.eks kunne jeg arbejde 20 timer med en del skånehensyn i en af jobprøvningerne, men ved jo ikke med et nyt sted... Mmh håber det giver dig mening...?
Hej sommer-fugl

Tak og jo det giver desværre mening. Svært at forklare, men jeg har ualmindelig svært ved at søge noget arbejde, når jeg ikke ved hvor mange timer. Samtidig har jeg et forsikringsselskab der sikkert gerne vil vide det også, hvsi jeg skal have noget udbetalt.

Der står også at jeg vil blive kontaktet, så må jeg se, hvad denne person siger.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til FP på § 18 søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 160 09-04-2013 00:31
Indstillet hobby4me At søge førtidspension 4 01-12-2011 12:52
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Indstillet til ftp. Risa Midlertidig Førtidspension 14 28-03-2008 10:16
Så er jeg indstillet til FP bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-03-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension