K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2010, 19:54   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Revaliderings-godkendt og arbejdsprøvning

Jeg har været revaliderings-godkendt siden oktober/november 09 - nu har jeg hørt om en mulighed for et sted jeg kan komme i arbejdsprøvning,- og hvor der er rimelig stor mulighed for job bagefter,- intet er dog sikkert.

Hvad nu hvis arbejdsprøvnigen går ok,- men der er ikke er job ? Hvad sker der så ?
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 20:01   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Jeg har forstået det sådan at såfremt du bliver revalideret og efter endt revalidering er uden job, så er du stillet på lige fod med alle andre ledige. Men jeg ikke sikker. Det hedder sig oftest at man bliver revalideret til ordinære vilkår. Står der noget i din revalideringsaftale med kommunen?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 20:23   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Bassemanden har ret - men selvfølgelig kun forudsat, at du betaler ind til en A-kasse.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 21:05   #4
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Jeg indbetaler til a-kasse,-

er arbejdsprøvningen en del af revalideringen ?

Jeg er slet ikke inde i det her,- men jeg forstår ikke : Kommunen vil revalidere mig til et andet job/ uddannelse. Jeg har fået at vide at en max 2½ årig uddannelse vil være ok.
Hvis nu det med den her arb prøvning kommer på tale og går godt,- jeg kan klare det, men der er ingen job, så er jeg ledig derefter ?

Jeg er medlem af foa og indbetaler til a-kassen,- men jobbet er i HK regi. Så selvom jeg kan klare et HK job og stå til rådighed som HKèr ( ufaglært) er det jo ikke ensbetydende med at jeg kan stå til rådighed indenfor foas område
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 22:14   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nej, men hvad det angår, så bør/er a-kasser tværfaglige - de er selvfølgelig eksperter indenfor deres eget område, men de kan ikke nægte dig at søge job indenfor andre områder (eller holde dig fri af andre områder) - så mit umiddelbare bud er ja, du vil blive ledig efterfølgende, hvis der ingen job er.

Arbejdsprøvningen kan godt være en del af revalideringen (men så sker det normalt inden selve revalideringen træder i kraft, eller som en del af en forrevalidering).
Men man kan også komme i en virksomhedsrevalidering.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 22:57   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Max 2½ år passer ikke, loven siger max 5 år, og minimum 18 måneder. Ud over de 5 år, kan man forlænges via midlertidig sygdom og barsel, dvs at man i teorien, fx via graviditet kan komme op på en revaliderings periode på næsten 8 år alt i alt... altså teoretisk set *ss*

De fleste kommuner giver reva som udgangspunkt til max 3 år fordi det er den tid der er nødvendigt for en nogen lunde ordentlig udd, kan kan klare sig selv via.
Er man heldig og har augmentationerne på plads, er det ikke umuligt at få en længere udd.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er godkendt :-/ 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 27-11-2012 07:56
Hjælp til revaliderings sag Kitt Alt det andet 30 30-08-2011 10:00
revaliderings regler nensypigen Alt det andet 5 11-10-2010 15:39
godkendt arbejdsprøvning shylock Spørgsmål ang fleksjob 6 16-12-2009 23:53
Føler sig snydt i revaliderings sag Holmeren Alt det andet 20 24-03-2009 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension