K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2012, 17:29   #1
Ost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2012
Lokation: Fredericia
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ost er ny på vejen
Spørgsmå vedr. sygedagpenge og førtidspension

Hej på K10

Jeg er ny på siden, jeg har ført besøgt den uden at tilmelde mig, men det var nu på tide.

Kort om min situation:
Jeg har gået sygemeldt siden Marts 2010, med nogle psykiske lidelser, og har modtaget sygedagpenge i perioden Maj 2010 til Maj 2011, og er pt. på kontanthjælp.

Jeg faldt i sygedagpenge stop i Maj sidste år, hvilket jeg dog klagede men eftersom min sagsbehandler valgte at ta' på universets længste ferie fik jeg først, endnu et, afslag omkring Oktober 2010. Jeg valgte at klage over afgørelsen endnu en gang, og sagen blev sendt til Beskæftigelsesnævnet.
Beskæftigelsesnævnet valgte også at tage sig god tid om at træffe en afgørelse, hvilket jeg så endelig har modtaget i Fredags, altså den 27. April 2011.
Dette var så endnu et afslag, da de mener at det er overvejende usandsynligt at jeg vil kunne vende tilbage til ustøttet arbejde, men de mener også at det ikke er usandsynligt at jeg vil kunne vende tilbage til ustøttet arbejde ?!?!?!
Jeg har besluttet mig at søge om førtidspension, men er godt klar over at det nok ender i endnu et afslag.

Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg søger om førtidspension nu, vil jeg så være berettiget til sygedagpenge indtil der er truffet en afgørelse, i og med det stadig er den samme sag?
Og hvis jeg er berettiget til sygedagpenge indtil afgørelsen er truffet, er det så med tilbagevirkende kraft? Altså fra Maj 2011 indtil afgørelsen er truffet?
Jeg har tidligere snakket med en på mit jobcenter som sagde at dette er tilfældet, men jeg er ikke 100% sikker.

Nogle bud?

Mvh.
Ost
Ost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 17:40   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Når først du er kommet på kontanthjælp, kan du ikke komme over på sdp igen.

Havde du søgt førtidspension inden dine sygedagpenge udløb, var de forlænget indtil en afgørelse forelå på enten tilkendelse eller afslag på pension.

At du søger idag, har ingen ændring på din forsørgelse den forbliver kontanthjælp-
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 18:01   #3
Ost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2012
Lokation: Fredericia
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ost er ny på vejen
Okay... Så forstår jeg ikke hvorfor jeg fik at vide at det var tilfældet? Og der står da også i §27 stk. 7 "Der er påbegyndt en sag om førtidspension" ?! Altså i og med det er samme sag antager jeg da at jeg vil kunne drage nytte af denne paragraf?!
Grunden til jeg er på kontanthjælp er jo fordi jeg ramte stoppet, men sagen er jo først afgjort i denne uge, altså om hvorvidt jeg vil kunne få forlænget min sdp ud fra de kriterier der forelægger ved klagens indsendelse?
Jeg har også tidligere direkte sagt til mit jobcenter at jeg vil søge fortidspension, såfremt at min sag om forlængelse af sdp blev afvist (dette har jeg på skrift), men de har åbenbart ikke gjort videre ved det...
Ost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 18:16   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan ikke få sygedagpenge igen, når du er på kontanthjælp
så glem alt om den del

ud fra det som er skrevet, ligner det alså mere fleks end pension

men hvad siger din psykiater om din funktionsevne og behandlingsmuligheder
samt lægekonsulenten og din sagsbehandler omkring din situation
samt har du været i arbejdsprøvning og hvad viser den

du kan godt søge en §17 men det er næsten umuligt og få
med mindre alt peger på aboslut ingen arbejdsevne og ens funktiosevne skal være meget stærkt nedsat.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 18:37   #5
Ost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2012
Lokation: Fredericia
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ost er ny på vejen
Hmmm, det er sgu sløjt....

Nå men, altså fleks er udelukket pga. min lidelse(r).
Jeg var/er tilknyttet min lokalpsykiatri, men de har sagt at de ikke kan hjælpe mig yderligere.
Jeg har en psykoterapeut der kommer hos mig ca. én gang om ugen (som jeg betaler af egen lomme), som jeg kan bede om en udtalelse fra (med henblik på pension).
Jeg har ikke været i arbejdsprøvning da det heller ikke er muligt for mig.
Ost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 18:41   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal bare lige vide at for at "slippe" for en arbejdsprøvning...så skal man have nogle lægepapirer der siger at det vil væsentligt forværre ens helbred...

Uden sådanne læge papirer...ja så "slipper" man ikke for en arbejdsprøvning...hvis kommunen skal finde ud af om man er berettiget til enten fleksjob eller pension..

Nu ved vi jo ikke hvad du fejler eller hvad du har af lægepapirer i din sag...men synes lige jeg ville nævne det for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 18:51   #7
Ost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2012
Lokation: Fredericia
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ost er ny på vejen
Jeg ville skam hellere end gerne gennemgå arbejdsprøvning, hvis det var muligt for mig :/
Jeg lider af depression og meget svær angst, og jeg er på diverse medikamenter, men det har ikke haft den helt store virkning på mig, hvilket jeg også har forklaret både psykiateren fra lokal psykiatrien og min "normale" læge, som er dem der har ordineret medicin. Men de slår bare ud med armene og siger "Vi kan ikke hjælpe dig yderligere"...
Ost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 18:53   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
web har helt ret

hvad du synes er komplet ligegyldt i dette system
du skal have lægepapir du ikke må arbejdsprøves

tror desværre ikke du er klar over hvad der skal til for at du kan få en pension

hvad har lokalpsykiatri skrevet om din funktionsevne
samt du har vel også været hos andre læger

du skal have lægedokumentation på alt vedrørende din funktionsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 18:59   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet er at man skal have det på skrift fra en "ekspert"....det er desværre ikke nok at det rent faktisk forholder sig som du siger...

Det er et af de helt store problemer i dette system....man spørger alle andre end borgeren selv...for det er efterhånden blevet helt normalt at deres tankegang er...at alle vil snyde systemet...

Den der ved bedst hvordan man har det er jo en selv...men men det kan man desværre ikke bruge til så meget i dette system..

Nu var det også derfor jeg skrev det til dig...så du måske kan få det på skrift....evt fra den psykoterapeut du selv betaler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 19:07   #10
Ost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2012
Lokation: Fredericia
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ost er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
web har helt ret

hvad du synes er komplet ligegyldt i dette system
du skal have lægepapir du ikke må arbejdsprøves

tror desværre ikke du er klar over hvad der skal til for at du kan få en pension

hvad har lokalpsykiatri skrevet om din funktionsevne
samt du har vel også været hos andre læger

du skal have lægedokumentation på alt vedrørende din funktionsevne
Jeg er skam udmærket klar over at hvad jeg synes er ligegyldigt

Og jeg er også klar over at det er exceptionelt svært at få tilkendt pension

Hvad lokalpsykiatrien har udtalt, husker jeg ikke lige på stående fod, men i brevet fra Beskæftigelsesnævnet kan jeg se de har taget udgangspunkt i en udtalelse fra en anden psykiater jeg kort havde inden over, men jeg fik det kun værre en bedre sammen med ham

Mit største problem er at jeg får det virkelig skidt lige så snart jeg skal ud af døren, og derfor er jeg afhængig af en behandler der kan komme hjem til mig og dem er der ikke mange af i mit lokalområde, faktisk har jeg kun haft held med at få en enkelt psykiater til det, men som tidligere nævnt fik jeg det kun værre af at følge hans behandling. Og så har jeg min psykoterapeut, som er min nuværende behandler, som jeg egentlig har det okay med...
Ost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. sygedagpenge Nana M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-06-2011 22:06
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
Vedr. Sygedagpenge. (haster) LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 27-02-2011 23:17
Spørgsmålo vedr sygedagpenge. Camille Alt det andet 4 28-05-2009 21:48
Regler vedr. sygedagpenge. TinaB Dit og Dat 5 12-05-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension