K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2011, 14:22   #1
lkp1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
lkp1 er ny på vejen
Hvor ofte må FTP ses??

Hej
Jeg har erfaret kommunerne er på "jagt" efter sociale snydere,for såvidt for mig OK. Jeg L kommer fra sdj.jylland og er FTP efter nye regler,og har mødt verdens dejligste kvinde som også er FTP nye regler,og bor i Skjern. Afstand 165km.Hvordan og hvor meget må vi inden for lovens rammer være hos hinanden,overnatte,spise sammen mv,og i det hele taget er forholdet under opbygning,så vi ses p.t ret meget.Er det en lidt "flydende" grænse hver enkelt kommune sætter el.er der bestemte regler?????Hvordan er det bedst at forholde sig,vi vil IKKE snyde det offentlige
På forhånd tak L+D
lkp1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 20:29   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
uden at være 100% sikkert så mener jeg det er 2-3 gange om ugen man må overnatte mere vil de tolke så er man ikke re eltene
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 21:00   #3
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Altså man skal jo have folkeregister adresser der hvor man er mest. Så ud fra det må i sove 3 nætter hos dig og 3 nætter hos din kæreste.

Der ud over må i ikke yde praktisk arbejde i hinandens hjem eller bidrage økonomisk til hinandens husholdning.

Dvs at hos dig er det dig der handler ind og taget opvasken og hos ham er det ham der skal det.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 01:21   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er ingen lovfaste regler, det er skøn kommunen foretager, så vil i være sikre, gør i klogest i at kontakte hver jeres kommune og spørge (på skrift så i har beviser i tilfælde af)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 10:22   #5
Suzy Jensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Haderslev
Indlæg: 39
Styrke: 14
Suzy Jensen er ny på vejen
Hold da op

Det lyder da alligevel lidt vildt at der skulle være regler for hvor tit man må se venner/veninder, kærester og familie. Kærester ved jeg godt ikke må bo der men venner/veninder og familie vidste jeg ikke der var en grænse for at måtte se udover de selvfølgelig ikke skal bo der.

Er det også sådan på kontanthjælp at man ikke må se nogen mere end så og så mange gange pr uge?
Spørger fordi jeg aldrig har set eller hørt noget om det hverken FTP som min får eller kh som jeg får.
Suzy Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 10:33   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Er det også sådan på kontanthjælp at man ikke må se nogen mere end så og så mange gange pr uge?
det er 3 dage om ugen man må overnatte osv eller er man ikke reelt alene mere efter deres love osv.så betragter de en som samlevende hvordan hvorledes vi finder ud af det osv aner jegg virkeligt ikke kun detm ed de 3 dage
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 11:14   #7
Suzy Jensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Haderslev
Indlæg: 39
Styrke: 14
Suzy Jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
det er 3 dage om ugen man må overnatte osv eller er man ikke reelt alene mere efter deres love osv.så betragter de en som samlevende hvordan hvorledes vi finder ud af det osv aner jegg virkeligt ikke kun detm ed de 3 dage
Hvor underligt så burde jeg have været samlevende med min mor i mange perioder mens jeg har været på kh.... Har tit perioder hvor jeg ikke kan og skal være alene og der er jeg inde ved min mor og det ved både kommune og jobcenter... Men kan selvfølgelig være fordi der intet sker i min sag og jeg ingen behandling får...
Suzy Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 12:39   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suzy Jensen Se meddelelser
Hvor underligt så burde jeg have været samlevende med min mor i mange perioder mens jeg har været på kh.... Har tit perioder hvor jeg ikke kan og skal være alene og der er jeg inde ved min mor og det ved både kommune og jobcenter... Men kan selvfølgelig være fordi der intet sker i min sag og jeg ingen behandling får...
Nej, for din mor kan du ikke indgå ægteskab med.

Det er det, der er humlen i det hele. Hvis personen, som opholder sig hos dig i dagevis ell.l. er en, som du kan indgå ægteskab eller registreret partnerskab med, så vil det komme an på en vurdering i det enkelte tilfælde, om kommunen anser jer for, at være samboende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 13:04   #9
Suzy Jensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Haderslev
Indlæg: 39
Styrke: 14
Suzy Jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nej, for din mor kan du ikke indgå ægteskab med.

Det er det, der er humlen i det hele. Hvis personen, som opholder sig hos dig i dagevis ell.l. er en, som du kan indgå ægteskab eller registreret partnerskab med, så vil det komme an på en vurdering i det enkelte tilfælde, om kommunen anser jer for, at være samboende.
Haha alt kan vel i realiteten ske et eller andet sted *GGG*
Vildt at det er sådan så kan man jo ikke have venner og veninder andre steder fra som man overnatter ved ret tit.
Suzy Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 08:56   #10
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide om det rent faktisk er lovligt set ud fra et menneske retligt synspunkt at bestemme hvor meget man må se venner og om de må hjælpe med opvasken. Det lyder helt tosset i mine ører. Er det nogensinde prøvet ved en domstol.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erklæring om oplysningspligt - hvor ofte? Kanogvil! Alt det andet 13 08-04-2011 09:54
opfølgningsplan, hvor ofte? ladybird Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 30-01-2011 20:15
indkaldelse hvor ofte? V_Brask Alt det andet 10 15-08-2010 08:52
hvor ofte kan man søge Fussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 06-08-2008 22:45
Hvad er fleksjob - Ofte stillede spørgsmål Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 10-10-2005 06:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension