K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2013, 21:09   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, men der er også mange der søger den når alt andet er afprøvet, bare lige for at få tænkt sig om inden kontanthjælpen.

Føler virkelig med alle de mennesker der står med udsigt til at miste sygedagpengene.
Jeps og derfor skal man ALDRIG søge §17 før alle forlængelses mulighederne på sdp. er belyst/afprøvet.

Muddis, normalt løber en sdp. periode i 52 uger, hvornår løber din seneste periode fra?

Som jeg ser det mener din kommunen at du inden udgang af sdp. udløb er konstateret arbejdsdygtig??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-07-2013 kl. 21:15.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:13   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det ville være dumt! Men godt at have den i baghånden hvis alt andet fejler og der kun er kontanthjælpen tilbage. Også selvom det er som at pisse i buksen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:20   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
§!7 søges når alt andet specielt på sdp. er lukket, men det er det vidst ikke her, der bør være andre muligheder, så Muddis må lige forklare sig.

Muddis er du stationær i dine lidelser? Altså uden behandling og dine lidelser bevæger sig hverken den ene eller den anden vej pt. ?

Kan forstå at du har en partshøring der skal besvares inden 12/7(fredag), jeg er så dålige til datoer og remser bare det hele op. !!

Hvad er begrundelsen i partshøringen? At du ikke syg pga. egen sygdom eller noget? Du skal svare på denne partshøring, så lad os høre hvad der står?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-07-2013 kl. 21:24.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:42   #14
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
hej helene
jeg har slet ikke fået sygedagpenge pga. arbejdsskaden siden midten af 2010. Fra midten af 2010 og til 18/5 2013 har jeg været sygemeldt pga graviditet eller været på barsel, jeg var måske naiv men jeg kunne da ikke forestille mig at de ville se det som en ny sag når jeg mellemliggende ikke har været raskmeldt.....
har nu levet af bankens goodwill siden 1 juni
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:47   #15
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du skal ikke give op muddis.

Først og fremmest, så er den frist som sygedagpenge enheden har givet dig, for at komme med bemærkninger, alt for kort. og at du godt vil have noget mere tid.


Skriv en mail til din sagsbehandler og oplys om at partshøringsfristen er utrolig kort, og henvis til forvaltningsloven paragraf 19, og anmod samtidig om aktindsigt i din sag.

Så kan du se hvilke lægepapirer de har anvendt.
Samtidig skal du også kigge på sygedagpenge loven paragraf 27 stk 1 nr 2,

du skal arbejdsprøves, så du burde kunne forlænges ifølge sygedagpengeloven paragraf 27 stk 1 nr 2, når denne ikke har fundet sted under dine tidligere sygdomsforløb.

Og henvis samtidig til at din arbejdsskadesag verserer, det er også en forlængelsesmulighed i sygedagpengelovens forstand. men kravet om uarbejdsdygtighed skal være opfyldt, der skal din læge indover og beskrive nærmere hvilke skånebehov du har, samt timeantal og funktionsniveau, samt hvad lægen mener kunne være relevant.

Sidst redigeret af Bodrum; 10-07-2013 kl. 22:00.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:58   #16
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
hej enteneller
mine periode på sygedagpenge er medio marts 2010 - medio juli så bliver sygemeldingen pga graviditeten. Så er det først igen i år pr. 18 maj jeg igen skal have sygedafpenge pga arbejdsskaden

hej bodrum
de vil ikke arbejdsprøve mig da de ikke mener at det tjener noget formål.... at det jo ikke munder ud i en ordinær jobfunktion
de tolker også ud fra min hverdag herhjemm at jeg ville kunne klare 37 men måske med en § 56....
jeg har i papirerne til partshørengen penslet ud hvor afhængig jeg er af min samlever og nærmeste familie...er spændt på hvad de siger i den sammenhæng
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:07   #17
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Okay, jeg har ingen erfaring med paragraf 56,
Hvis der er mistanke om at din arbejdsevne er nedsat, så skal de stadigvæk foretage en arbejdsevnevurdering/arbejdsprøvning.
Man kan jo ikke nægte en borger arbejdsprøvning på baggrund af at vedkommende ikke kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked på normale vilkår.

Henvis til retssikkerhedsloven paragraf 7a - når indsatsen standses

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142832
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:24   #18
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
bodrum
en § 56 gør at arbejdsgiver får lønrefusion fra første sygedag, men i mit tilfælde virker det for mig latterlig med den løsning, at jeg skal søge job på fuld tid velvidende at det aldrig ville gå...
det jobcentret forholder sig til er netop § 7 og ikke § 7a
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:29   #19
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det kan jeg godt forstå..
Kommunen er fatsvage, og BAN hjemsender sager konstant fordi kommunen nægter at arbejdsprøve borgerne, og stopper deres sygedagpenge.

Så du vil nok blive forlænget i sdp loven paragraf 27 stk 1 nr 2, når den bliver hjemsendt tilbage til ban.

Det er som om, at det er blevet komplet umuligt at banke fornuft i kommunerne.og bare blevet standard at indsende sagerne videre til ban, går den så går den.

klag og argumenter for din sag, så går ban ind og kigger på det.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 22:41   #20
muddis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
muddis er ny på vejen
de mener som sagt ikke der er tale om forlængelse men en helt ny ansøgning helt fra bunden.
Skal over for at søge kontanthjælp imorgen kan ikke leve helt af kærlighed og kildevand :-)
muddis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af forlængelse af sygedagpenge Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 72 17-10-2012 20:14
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Afslag på Sygedagpenge. Selin7 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 46 28-11-2011 00:43
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension