K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2011, 23:36   #21
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med rammen - er det en lovgivningsmæssig ramme? praksis i din kommune? eller?

Jo selvfølgelig er man træt i et nyt job - det er ordinært ansatte også - og måske også Andersine - da hun fik nyt job. Held og lykke med jobbet!
Det jeg mener med rammen, det er, at virksomheden har tid og arbejdsopgaver nok til at rumme, at man er der 37 timer, altså sådan ment, at kan man klare at være der 37 timer, så er muligheden for det.
Hvad andre sagsbehandlere mener med rammen, skal jeg ikke gøre mig klog på

Og ja, er du vimmer jeg har været træt de sidste par måneder Men det hjalp nu heller ikke, at det både var jul kort tid efter, og at jeg startede med at være syg den første halvdel af januar
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 09:32   #22
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Jeg er enig (jeg er også socialrådgiver).

Jeg starter selv i arbejdsprøvning lige om lidt, og starter op den første uge med 15 timer om ugen (vudering fra min psykiater) og skal max. op på 25 timer om ugen anbefalt af min psykiater og socialrådgiver.

Jeg har bipolar affektiv sindslidelse (uden at have opnået habitustilstanden i de 6 år jeg har været syg) - Og er af den grund voldsomt urealistisk om min egen arbejdsevne som jeg i mine gode perioder (hypomane/maniske) selv mener ligger på 37 timer om ugen (altså et ordinært job).

I mit kommende fleksjob skal der derfor tages hensyn til, at jeg også har mulighed for at passe mit job også i de dårlige perioder.

Så til ts. Jeg ved ikke hvad du fejler, men hvis både du og din læge vudere at 37 timer om ugen er urealistiske (hvilket det lyder til, når du er godkendt til fleksjob) så vil jeg bestemt råde dig til, at tage en alvorlig snak med din sagsbehandler og evt. inddrage din læge. For det er jo ikke meningen at du skal blive mere syg af en arbejdsprøvning.

Hvad så, hvis Man overhovedet ikke har et liv efter de 2 timers arbejdspraktik ?
Jeg arbejder reelt max 20- 30 min pr dag, og her på 2 uge, går det allerede ned af bakke.
Jeg når ikke at restituere mig til næste dag, så Jeg er allerede nede/færdig/udaset inden Jeg ankommer til stedet.

Socialrådgiveren siger, Kommunen siger at Du SKAL op til min 15 timer ellers.....må Hun se om Jeg overhovedet er berettinget til fleksjobbet.
Jeg har fået afslag på ftp, så derfor SKAL jeg.
De tror IKKE på den forrige arbejdsprøvning der vist 5 timer pr. uge som max. med en del forbehold

jeg er så træt.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 19:31   #23
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak for alle svarene

Andersine - Tak for svaret - jeg troede rammen var noget med lovgivningen... Der er jo masser af arbejdsopgaver - jeg kan bare ikke klare så mange timer. Det må jeg jo så overbevise sagsbehandleren om. Det fremgår også af alle papirene i min sag.

Wodpouelsen - lyder som du trænger til pension - og en god lang weekend lige nu. Jeg håber du kan overbevise sagsbehandleren.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 02:00   #24
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Hvad så, hvis Man overhovedet ikke har et liv efter de 2 timers arbejdspraktik ?
Jeg arbejder reelt max 20- 30 min pr dag, og her på 2 uge, går det allerede ned af bakke.
Jeg når ikke at restituere mig til næste dag, så Jeg er allerede nede/færdig/udaset inden Jeg ankommer til stedet.

Socialrådgiveren siger, Kommunen siger at Du SKAL op til min 15 timer ellers.....må Hun se om Jeg overhovedet er berettinget til fleksjobbet.
Jeg har fået afslag på ftp, så derfor SKAL jeg.
De tror IKKE på den forrige arbejdsprøvning der vist 5 timer pr. uge som max. med en del forbehold

jeg er så træt.
Tja det er lidt svært at svare på, men det lyder da bestemt ikke rart.

Det eneste du kan gøre lige nu, et at gå hjem, og husk at skrive dagbog over forløbet) Eller du kan få en sygemelding fra din læge (altså han dokumentere at det skader dig,at blive arbejdsprøvet pt.) Problemet med det er bare, at du så stadigvæk ikke er nærmere en aflaring om dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.

Nu ved jeg ikke hvad du fejler og hvorfor du har fået afslag på din førtidspensionsansøgning når din forrige arbejdsprøvning viste at du kun kunne holde til 5 timer.

hvad er deres begrundelse for at de ikke tror på den forrige arbejdsprøvning ?

Hvis du ikke kan komme op på 15 timer arbejde (mener nu at den nedre grænse er 12 timer) og du derfor vurderes til at være for syg, og du derfor ikke er berettet til fleks, så mener jeg at der er noget der skurre, når du så ikke kan få førtidspension.

Hvis din arbejdsprøvning igen viser at du ikke kan holde til så mange timers arbejde (de 15 som din sagsbehandler siger ) så synes jeg du skal søge pension igen (så er der jo et nyt grundlag, at du/de efter endnu en arbejdsprøvning, har erfaret at du ikke kan nå op på de timer du skal) Får du afslag igen, så ank.

Som du sikkert allerede er klar over, så er det supervigtigt at have sin læge/speciallæges opbakning i denne her slags sager - Har du ikke det, så er du på den.

Til sidst skal det lige nævnes, at nogen diagnoser (og deraf nedsat arbejdsevne) ligger lige til højerbenet, mens andre diagnoser volder mere besvær, når arbejdsevnen skal vuderes.

Sidst redigeret af maimai; 12-03-2011 kl. 02:05.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 22:33   #25
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Tja det er lidt svært at svare på, men det lyder da bestemt ikke rart.

Det eneste du kan gøre lige nu, et at gå hjem, og husk at skrive dagbog over forløbet) Eller du kan få en sygemelding fra din læge (altså han dokumentere at det skader dig,at blive arbejdsprøvet pt.) Problemet med det er bare, at du så stadigvæk ikke er nærmere en aflaring om dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.

Nu ved jeg ikke hvad du fejler og hvorfor du har fået afslag på din førtidspensionsansøgning når din forrige arbejdsprøvning viste at du kun kunne holde til 5 timer.

hvad er deres begrundelse for at de ikke tror på den forrige arbejdsprøvning ?

Hvis du ikke kan komme op på 15 timer arbejde (mener nu at den nedre grænse er 12 timer) og du derfor vurderes til at være for syg, og du derfor ikke er berettet til fleks, så mener jeg at der er noget der skurre, når du så ikke kan få førtidspension.

Hvis din arbejdsprøvning igen viser at du ikke kan holde til så mange timers arbejde (de 15 som din sagsbehandler siger ) så synes jeg du skal søge pension igen (så er der jo et nyt grundlag, at du/de efter endnu en arbejdsprøvning, har erfaret at du ikke kan nå op på de timer du skal) Får du afslag igen, så ank.

Som du sikkert allerede er klar over, så er det supervigtigt at have sin læge/speciallæges opbakning i denne her slags sager - Har du ikke det, så er du på den.

Til sidst skal det lige nævnes, at nogen diagnoser (og deraf nedsat arbejdsevne) ligger lige til højerbenet, mens andre diagnoser volder mere besvær, når arbejdsevnen skal vuderes.
ALLE dine spørgsmål sidder Jeg også med.
Jeg fatter det ikke.

Jeg har Fibromyalgi, dianogstiseret fra Frederiksberg af meget anerkendt læge.

Kommunen sendte mig i arbejdsprøvning. Der var INGEN tvivl. Alle var enige.
Men Kommunen tror ikke på den eller mig for den sags skyld.
det er alle mulige lamme grunde.
Du havde 100 % fremmøde.....ja, Jeg kan godt være på et sted, bare ikke jobbe.
Du har jo gået hjemme med din datter....ja, er det ulovligt?, Vi modtag intet fra det offentlige.
Du har jo så mange kompetancer. Ja, det er sandt, men det er jo fortid, Jeg kan det ikke mere.
Reumatologen skriver at du muligvis kan arbejde på kontor.....ja, måske og derfor var Jeg i arbejdsprøvning der viste at det kunne Jeg ikke.

Jeg havde i sidste anke, taget alle deres grunde og gennemgået den fra a-å
men afslag.
Nu var det så fordi jeg nok ikke havde været længe nok i det andet forløb. Kun 6 uger og gik helt ned. Det var nok gået for stærkt for mig.
Hvis Jeg nu var afsted i 16 uger, så ville det nok bedre fungere for at få mig op i tid, når det gik langsommerer og over længere tid.

Min egen læge støtter op, min psykiater, alle fra arbejdsprøvningsstedet incl. psykologer, min forrige Socialrådgiver, der indstillede mig til ftp.

Men alligevel er det nej.

Jeg fatter det ikke, og føler mig meget uretfærdig behandlet.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 08:48   #26
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Startet i arbejdsprøvning

Nu er jeg startet i arbejdsprøvning - det er fint nok, men jeg har svært ved at forklare min jobkonsulent at jeg har behov for fridage. Han mener at arbejdstimerne skal fordeles på alle ugens dage (f.eks. med 4 timer om dagen, 5 dage om ugen). Jeg synes det ville være bedre med 3 x ca. 6.5 timer. Begge dele giver 20 timer om ugen. Hans argument var, at hvis jeg kan arbejde 6,5 timer - hvorfor gør jeg så ikke bare det hver dag? Jeg har svært ved at få forklaret at når jeg bliver på arbejdet flere timer een dag - betyder det ikke at jeg kan gøre det HVER dag. Har I nogle gode pædagogiske argumenter?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 10:34   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg håber du husker, at skrive en udførlig dagbog over både arb.tid og fritid, se evt. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Når han ikke forstår hvad du siger, så er du jo næsten nødt til, at gøre som han vil, men så sørger du for, at det fremgår af dagbogen hvad konsekvenserne er.

Når du så har været i arb.prøvningen i en periode, og det måske er gået ned ad bakke, så er han måske lidt mere modtagelig for dine argumenter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 12:19   #28
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Ja, den fik jeg også stukket ud! Jeg talte mig frem til at starte med 2½ time de første 14 dage og så kunne vi vurdere. Jeg holdt til 4 dage á 2½ time inkl. 2-3 liggende pauser... er fp nu.

Tag din læge med på råd og få lægens vurdering af, hvad konsekvenserne vil være, hvis du skal starte så højt. Og hvis du har en kæreste/samlever eller en anden, som kan tale din sag, så tag h*n med når det skal diskuteres, hvor mange timer du kan klare. Jeg tog min mand med, som bankede i bordet på mine vegne, og sagde til dem, at han gerne ville bede dem om at lade være med gøre det så voldsomt. Og hvis de gjorde det alligevel, og jeg væltede totalt igen, så måtte de stille med noget seriøs hjemmehjælp - for han kunne ikke klare endnu en periode, hvor jeg skulle have hjælp til alt, også personlig hygiejne, bare fordi kommune ikke kunne forstå, at det her bare ville være ALT for meget, og at de altså snart måtte forstå, at hvis jeg kunne arbejde 37 eller bare 25 timer, så sad jeg overhovedet ikke og diskuterede sagen med dem, så ville jeg bare være almindeligt på arbejde. Det hjalp, skulle jeg hilse at sige...

Pas rigtigt godt på dig selv!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 13:43   #29
boabcd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
boabcd er ny på vejen
Det var nogen gode råd, som jeg godt kunne bruge.

Påskehilsen

Bo

Sidst redigeret af LOL; 17-04-2011 kl. 23:07. Årsag: Reklame ikke tilladt
boabcd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 20:11   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Nu er jeg startet i arbejdsprøvning - det er fint nok, men jeg har svært ved at forklare min jobkonsulent at jeg har behov for fridage. Han mener at arbejdstimerne skal fordeles på alle ugens dage (f.eks. med 4 timer om dagen, 5 dage om ugen). Jeg synes det ville være bedre med 3 x ca. 6.5 timer. Begge dele giver 20 timer om ugen. Hans argument var, at hvis jeg kan arbejde 6,5 timer - hvorfor gør jeg så ikke bare det hver dag? Jeg har svært ved at få forklaret at når jeg bliver på arbejdet flere timer een dag - betyder det ikke at jeg kan gøre det HVER dag. Har I nogle gode pædagogiske argumenter?
Jeg tror ikke der skal pædagogiske argumenter til men en samtale med din læge,og hvis h#n kan se fornuft i det,så skal det vel afprøves.

Har sev skulle afprøve dette-måtte dog tage vile dagen ibrug for at komme op i tid 12½
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning-timer? mikelzen Alt det andet 6 05-03-2013 10:25
Arbejdsprøvning- antal timer. ette74 Alt det andet 15 26-11-2011 11:27
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension