K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 11:48   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
klage over speciellægeerklæring

hej

er der nogen der har erfaring med at klage over den speciel lægeerklæring som ask har bedt om.

hilsen

nielsen 69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:08   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Jeg har desværre ikke gode erfaringer med dette. Den første jeg klagede over, figurere stadig i min sag, og det selvom at ASK selv efter utallige henvendelser til denne læge, valgte at sende mig til en ny.

Det bedste råd jeg kan give folk som skal bruge speciellæge erklæring til ASK, er selv at finde de læger som kan det der bedes om at få undersøgt.

Og her kunne jeg skrive noget grimt, men vælger at lade værekh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:13   #3
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg har desværre ikke gode erfaringer med dette. Den første jeg klagede over, figurere stadig i min sag, og det selvom at ASK selv efter utallige henvendelser til denne læge, valgte at sende mig til en ny.

Det bedste råd jeg kan give folk som skal bruge speciellæge erklæring til ASK, er selv at finde de læger som kan det der bedes om at få undersøgt.

Og her kunne jeg skrive noget grimt, men vælger at lade værekh indiansummer
Mener du det er bedst hvis nielsen69 taler med SB om at blive undersøgt igen hos en anden læge ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 16:39   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen69 Se meddelelser
hej

er der nogen der har erfaring med at klage over den speciel lægeerklæring som ask har bedt om.

hilsen

nielsen 69
Har ingen erfaring med ASK, men....

Hmm ...

er der tale om, at du klager over at ASK ønsker en speciallægeerklæring?

eller

er der tale om at klage over det der står i en speciallægeerklæring?

Er der tale om noget en læge har skrevet i en status/erklæring. Så er det patientombuddet, du kan overveje at gå til....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 16:54   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vil tro det indholdet af en erklæring der er lavet
så er den eneste vej via patientombuddet
men er sikkert et endnu tungere system, da en læge som regel altid har ret

men du kan altid få din egen læge, alså den praktiserende læge
til at lave en henvisning til anden læge, for en second opinion

problemet er man skal bevise at en læge ikke har ret i sine udtalelser
der hjælper en advokat ikke
kun en en anden læge som arbejder på samme område

tror ikke på man kan klage over ask beder om en speciel lægeerklæring
men igen tror jeg på den er lavet og nielsen 69 ikke er enig i indholdet eller konklusion
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 18:24   #6
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
hej igen

arbejdsskade styrelsen bad om jeg fik valgt en speciel lægeerklæring, jeg valgte en fra listen.

jeg var til undersøgelse og mødte en meget arrogant læge, der ikke synes at mit problem var noget særligt. oplevede en læge der ikke var tilstede og min undersøgelse var meget overflasisk. han sad og gjorde inddirekte grin med nogen af mine besvarelser. jeg gik hjem samme dag og skrev mine oplevelser med lægen ned til min fagforening, for hvis der skulle være noget i rapporten.

da jeg læste rapporten igennem var der mange fejl, og imodsat til de andre andre speciale folk jeg har været ved synes lægen ikke at jeg har nogen problemer af nogen art, jeg vil bare ikke arbejde, kunne lægen lige så godt have skrevet.

rapporten er overflasisk og præget af hans egen mening og endda sarkatisk et sted.

har bedt fagforening om at sende det hele til ask.

hvad ville i gøre i min situation for jeg vil da gerne tilbage til arbejdsmarkedet.

hilsen

nielsen 69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 18:27   #7
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
det skal lige siges at jeg har skrevet at jeg er indstillet på at få foretaget en ny speciel lægeerklæring.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 18:29   #8
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Da manden her fik lavet en special-læge erklæring til pensionsselskabet var der også mange faktuelle fejl og ikke mindst flere ting som kunne misforståes. Vi valgte i første omgang at gå til pensionsselskabet og spørge hvordan vi skulle forholde os. Efter aftale med dem forsøgte vi i første omgang at få lægen i tale det lykkedes ikke og efter aftale med pensions-selskabet noterede vi så alle uklarheder/ fejl og misforståelser ned og sendte til dem. Det blev til 2 hele A4 -sider. Hvor meget de har brugt vores tilføjelser/ rettelser ved jeg ikke, men i brevet der fulgte med skrev de at afgørelsen var truffet på baggrund af special-læge erklæringen og vores tilsendte notater. Afgørelsen var positiv fra pensionsselskabet var positiv,- :-) - skønt, når det nu ik kan være anderledes..
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
neurologisk speciellægeerklæring nielsen69 Alt det andet 1 23-05-2012 20:09
Neurolog med piskesmæld-kendskab til udarbejd. af neurologisk speciellægeerklæring?? Anitadp Dit og Dat 7 13-01-2011 14:00
Kan man klage? Peppe Dit og Dat 4 15-10-2010 05:24
speciellægeerklæring hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 22-07-2010 16:12
Speciellægeerklæring sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 03-02-2008 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension