K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 17:43   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvordan kan man have forventninger til, at det blive bedre, nå der sidder de samme personer i kommuner / jobcentre som før.
De nye Socialcentre, dvs. daværende Socialforvaltninger, som stod for bevilling eller afslag på pension, skal nu være behjælpelig førtidspensionisterne med diverse ting.
Disse centre er blevet oprettet kun for at holde øgene med hvordan det går med pensionisternes arbejdsevne.

Det er fup og fidus det hele.

De samme personer som har forpestet mit liv, skal nu være min julemand og komme med vejledning og gode råd. Puha da da.

To gange fik jeg medhold i mine klager over Socialcenter, og fik penge retur. Pengene som Socialcenter har forsøgt at stjæle fra mig, efter jeg fik tilkendt min pension.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 19:01   #22
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Jeg har også læst et sted, at det først bliver i foråret (efter nytår) at ftp og fleks bliver taget op, så mon ikke det skrider et stykke hen på foråret førend de får vedtaget noget?
Desværre frygter jeg også at det bliver tæt på VKO's forslag, efter MF's udmelding i oktober og efter at selv Enhedslisten også er kommet med udtalelse om at man skal holde fast ved at psykiske lidelser kan helbredes, herunder skizofreni!!! Det kom meget bag på mig, for det er jo ikke alle der har gavn af medicinen, jeg håber ikke de mener at folk med sådanne lidelser ikke skal kunne få pension i fremtiden overhovedet, men de kommer ikke rigtigt med noget konkret endnu.

Som logikeren føler jeg også at det er psykisk tortur at de hele tiden rasler med sablerne. :-/

Hvornår det så træder i kraft i praksis er temmelig uvist. Jeg ville gerne vide om der kommer til at gå længere tid, som fx med reformen 2003 som blev vedtaget 2001 - det tog dem 2 år at få den ført ud i praksis og om os der har været mange år i systemet som står overfor en snarlig afklaring, kan risikere at ryge under reformen, til trods for at vi har været i "udviklingsforløb/behandling" i mange, mange år uden bedring.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 19:23   #23
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sinderella Se meddelelser
Jeg har også læst et sted, at det først bliver i foråret (efter nytår) at ftp og fleks bliver taget op, så mon ikke det skrider et stykke hen på foråret førend de får vedtaget noget?
Desværre frygter jeg også at det bliver tæt på VKO's forslag, efter MF's udmelding i oktober og efter at selv Enhedslisten også er kommet med udtalelse om at man skal holde fast ved at psykiske lidelser kan helbredes, herunder skizofreni!!! Det kom meget bag på mig, for det er jo ikke alle der har gavn af medicinen, jeg håber ikke de mener at folk med sådanne lidelser ikke skal kunne få pension i fremtiden overhovedet, men de kommer ikke rigtigt med noget konkret endnu.

Som logikeren føler jeg også at det er psykisk tortur at de hele tiden rasler med sablerne. :-/

Hvornår det så træder i kraft i praksis er temmelig uvist. Jeg ville gerne vide om der kommer til at gå længere tid, som fx med reformen 2003 som blev vedtaget 2001 - det tog dem 2 år at få den ført ud i praksis og om os der har været mange år i systemet som står overfor en snarlig afklaring, kan risikere at ryge under reformen, til trods for at vi har været i "udviklingsforløb/behandling" i mange, mange år uden bedring.
Hmmmm vil du hellere at det blev jappet igennem og flere blev tabt på gulvet..

Hvis du føler at det er psykisk tortur, så lad da være med at læse alt omkring beslutning om ny reform...
Og div medier.. de puster jo til ilden... og skal overgå hinanden...

Nu skal de vel først ha klarlagt hvordan dem på kontanthjælp ser ud i deres kasser... og måske først derefter kommer de til pensionsreformen..

Jeg tror simpelthen at de laver en stor reform .. arbejdsløse - kontanthj - flexjob og pension.. og hvad der eller er der skal med... og sådan noget tager tid....
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 23:26   #24
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Lunasdatter; nej jeg ønsker på ingen måde at det bliver jappet igennem, hvorhenne skriver jeg det?

Jeg håber de bruger rigtig god tid på at gøre det ordentligt, og at de lytter ordentligt til hvad eksperterne siger, for jeg er bange for at de ikke tænker over at der er rigtig mange psykisk syge (sikkert også fysisk), der vil få det værre af ikke at kunne få pension fordi de er under 40 år. Sygdom kender jo ingen alder og at blive udsat for systemets behandling gennem længere årrækker a 5 år ad gangen, det tror jeg vil være rigtig ubehageligt for mange og måske føre til at flere får det værre, selvom de påstår at de vil hjælpe os på den måde. Jeg synes udviklingsforløb er en fin ide, hvis man sætter ind med ordentlig behandling og hjælp fra starten, ikke først når unge har været al udredning igennem og egentlig er berettiget ftp. Det er jo det VKO's forslag lød på. At man først skulle sætte ind med udviklingsforløb når man reelt ville være blevet tilkendt ftp.

Jeg prøver at lade være med at læse om det, men det er svært at lade være når tankerne kredser om det hele tiden og det er svært at undgå nyheder 100%, men jeg prøver bestemt også, desværre bliver jeg meget slemt påvirket psykisk af de mindste ting, men du har selvfølgelig ret i at det ville være bedst for mig helt at undgå den slags, men det er hårdt ikke at vide hvad der sker, når man er i så svær en situation og så er det svært ikke at opsøge det for at finde ro, men jeg prøver virkelig også, det hjælper bare stadig ikke på den usikkerhed man står midt i.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 00:06   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sinderella Se meddelelser
Lunasdatter; nej jeg ønsker på ingen måde at det bliver jappet igennem, hvorhenne skriver jeg det?

Jeg håber de bruger rigtig god tid på at gøre det ordentligt, og at de lytter ordentligt til hvad eksperterne siger, for jeg er bange for at de ikke tænker over at der er rigtig mange psykisk syge (sikkert også fysisk), der vil få det værre af ikke at kunne få pension fordi de er under 40 år. Sygdom kender jo ingen alder og at blive udsat for systemets behandling gennem længere årrækker a 5 år ad gangen, det tror jeg vil være rigtig ubehageligt for mange og måske føre til at flere får det værre, selvom de påstår at de vil hjælpe os på den måde. Jeg synes udviklingsforløb er en fin ide, hvis man sætter ind med ordentlig behandling og hjælp fra starten, ikke først når unge har været al udredning igennem og egentlig er berettiget ftp. Det er jo det VKO's forslag lød på. At man først skulle sætte ind med udviklingsforløb når man reelt ville være blevet tilkendt ftp.

Jeg prøver at lade være med at læse om det, men det er svært at lade være når tankerne kredser om det hele tiden og det er svært at undgå nyheder 100%, men jeg prøver bestemt også, desværre bliver jeg meget slemt påvirket psykisk af de mindste ting, men du har selvfølgelig ret i at det ville være bedst for mig helt at undgå den slags, men det er hårdt ikke at vide hvad der sker, når man er i så svær en situation og så er det svært ikke at opsøge det for at finde ro, men jeg prøver virkelig også, det hjælper bare stadig ikke på den usikkerhed man står midt i.
Det var nok som et svar på at du følte det som psykisk tortur .. og når jeg læste dit indlæg, så var det ikke tålmodighed det udstrålede...

Jeg tror bestemt at de lytter til eksperterne.. men så er det lige hvilke eksperter.. for der er jo nogle psykiatere der mener at psykiske sygdomme mildnes med alderen..
Og man kan jo ikke sammenligne 2 eller flere psykisk syge med den samme diagnose..

Så jeg går ind for en pension eller flexjob i begrænset årrække.. ca 4-5 år (til unge mennesker).. og hvad evt arbejdsprøvning siger... hvis der i det hele taget skal en pension til .. for det er jo ikke sikkert, at det de kommer frem til hedder pension eller flexjob til unge med psykiske sygdomme...

Vi har jo alle noget som vi ser skie gode til... også jer med psyken i udu - det er ikke nedladende ment... men jeg er så træt at jeg ikke kan finde de rette ord..
Så det kunne være et skånejob med mentor tilknyttet.. og find selv på flere ting ♥

Så det bliver spændende for alle både med fysiske og psykiske sygdomme.. men jeg tror stadig på at de der virkelig har brug for en pension også får en.. også med den nye reform...

Undskyld hvis det blev en omgang rod-sammen

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 00:30   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så burde de gøre mere brug af klienternes selvopfattelse. Kan de se sig selv i et tilbud?

For kan klienten ikke se sig selv i et tilbud, jamen så er det dømt til at gå galt.

Hvis klienten derimod gerne vil prøve, evt med mentor, jamen så er det da en genial løsning.

Som noget nyt, tror jeg faktisk de skal begynde at LYTTE til de mennesker de har at gøre med, i stedet for at overse dem fuldstændig i deres iver for at KUN kunne kommunikerer med klientens læger.......
Klienten har jo kun klientens eget ord, og det vægter NADA hos sagsbehandleren, som jo skal have alt på skrift direkte fra en læge....

Så mere åbenhed og dialog - ikke så stor vægt på mistro, dokumentation og arbejdsevne.
Mennesket før systemet. Mennesket før arbejdsevnen. For det nytter ikke at behandle folk med kun det formål, at de skal ud på arbejdsmarked i en fart. Det giver bagslag!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dokumentation: Regeringens udspil til en ny sygedagpengemodel Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
Gigtforeningen: Forringelser i sygedagpenge-udspil Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
Regeringens udspil til fleksjobberne Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2012 22:50
Klart udspil fra DH Mella Politik og Samfund 1 10-09-2008 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension