K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2011, 01:00   #131
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej e77,

Det er noget bæ at de ikke vil forlænge dine sygedagpenge og afklare dig endeligt. Hvornår stopper dine sygedagpenge har du en dato herpå ?

Mht. partshøring så skal dette jo gerne ske senest 2 uger før stop iht. §7a, du vil kunne læse om dette på forsiden af K10 under sygedagpengestop.

Jeg føler at du bliver taget ved "næsen" i forhold til det jeg har læst i din tråd, men fuldfør nu det du er igang med mht. ressource profilen, så skal vi nok hjælpe dig med at få skrevet en klage over sdp. stop når det når så vidt.

Tusind tak Enteneller

SDP er stoppet fra 1-11-11, altså i dag.

Har søgt KHJ.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 09:37   #132
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ikke har fået en afgørelse om sygedagpengestop, er dette ulovligt!

Få fagforeningen i omdrejninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 17:50   #133
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du ikke har fået en afgørelse om sygedagpengestop, er dette ulovligt!

Få fagforeningen i omdrejninger.

VH Popiae
Altså det eneste jeg har fået, er et brev hvor der bl.a står:

"Udsættelse af afgørelse om yderligere forlængelse af sygedagpenge",

"For at sikre dig partshøringsfrist for ressourceprofilen vil afgørelsen om evt forlængelse af dine sygedagpenge udsættes i 8 dage"

Det kom sammen med ressourceprofilen, og aktindsigten.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 18:06   #134
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så er sygedagpengene ikke stoppet før du er enig i ALT det der står i rp. Hvis der er noget du mener der skal rettes, udsætter de sdp. stop tilsvarende.

Det er altså med at se til at alt er som det skal være i rp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 18:14   #135
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Vil blot sige, at partshøring kommer før selve afgørelsen, så det er nok derfor de har udsat selve afgørelsen, netop fordi du endnu ikke havde fået ressourceprofilen til tjek som partshøring...

God vind med at få det hele tjekket op i ressourceprofilen... Husk at du kun kan gøre det du kan... Hvis de så alligevel vælger at sende dig et afslag på forlængelse af sygedagpenge, kan du så herfra klage over afgørelsen.... Så en ting ad gangen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 18:45   #136
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg håber og formoder at e77, vil gøre indsigelser i forbindelse med den kommende partshøring som vel så iht. §7a skal ske senest 14 dage før stop ?!!

e77, du fanger bare hvad du kan, evt. sammen med en ven eller din fagforening, det er vigtigt at du får indføjet alle dine arbejdsprøvninger, så du har det til senere i din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 20:50   #137
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg håber og formoder at e77, vil gøre indsigelser i forbindelse med den kommende partshøring som vel så iht. §7a skal ske senest 14 dage før stop ?!!


e77, du fanger bare hvad du kan, evt. sammen med en ven eller din
fagforening, det er vigtigt at du får indføjet alle dine arbejdsprøvninger, så du har det til senere i din sag.
Tak for råd Enteneller.

Jeg er ikke helt så skarp i de §'er. Hvordan skal jeg gøre indsigelser?

Som sagt er der kun udtalelser fra 1 arbejdsprøvning i ressourceprofile. De 5 andre har jeg fundet i aktindsigten, og beder Sb om at de også skal skrives ind.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 09:21   #138
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej e77,

Når rpen er fuldt opdateret efter de rettelser du har får du den til endelig godkendelse. Først herefter vil selve proceduren omkring sygedagpengestop gå igang.

Derved skal du partshøres, dvs. kommunen skriver til dig at de vil stoppe dine sygedagpenge og du har ret til at komme med kommentarer hertil. De vil citere §27 stk. 1 som omhandler sygedagpengestop og herved vil de begrunde udfor hvert af de 7 punkter i §27 stk. 1 hvorfor du ikke kan forlænges iht. disse.

Det er vigtigt at du kender lidt til §27 og måske gør du, såvidt jeg husker er du forlænget een gang allerede iht. §27 stk. 1 nr. 2. Du finder §27 på forsiden af K10 under sygedagpengestop:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Denne foreskriver ligeledes at du skal partshøres senest 14 dage før stop iht. §7a som flg.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Man kan jo sige at det er den anden vej rundt for dit vedkommende, måske mener kommunen at partshøringen er selve ressourceprofilen ?? Det vil nok være en god idé at spørge til partshøringen, for det er vigtigt at du får kommenteret på denne og får forklaret hvorfor du mener at du skal forlænges iht. §27 stk. 1 og iht. hvilket punkt. Jeg tænker at du måske burde forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 4 !!?

Hør din sagsbehandler om hvordan det foregår i din sag og spørg til om du efter at rp. er helt i orden, vil modtage en reel partshøring som du har krav på i ht. §7a citeret ovenfor.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-11-2011 kl. 09:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 10:15   #139
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej e77,

Når rpen er fuldt opdateret efter de rettelser du har får du den til endelig godkendelse. Først herefter vil selve proceduren omkring sygedagpengestop gå igang.

Derved skal du partshøres, dvs. kommunen skriver til dig at de vil stoppe dine sygedagpenge og du har ret til at komme med kommentarer hertil. De vil citere §27 stk. 1 som omhandler sygedagpengestop og herved vil de begrunde udfor hvert af de 7 punkter i §27 stk. 1 hvorfor du ikke kan forlænges iht. disse.

Det er vigtigt at du kender lidt til §27 og måske gør du, såvidt jeg husker er du forlænget een gang allerede iht. §27 stk. 1 nr. 2. Du finder §27 på forsiden af K10 under sygedagpengestop:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop




Denne foreskriver ligeledes at du skal partshøres senest 14 dage før stop iht. §7a som flg.


Man kan jo sige at det er den anden vej rundt for dit vedkommende, måske mener kommunen at partshøringen er selve ressourceprofilen ?? Det vil nok være en god idé at spørge til partshøringen, for det er vigtigt at du får kommenteret på denne og får forklaret hvorfor du mener at du skal forlænges iht. §27 stk. 1 og iht. hvilket punkt. Jeg tænker at du måske burde forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 4 !!?

Hør din sagsbehandler om hvordan det foregår i din sag og spørg til om du efter at rp. er helt i orden, vil modtage en reel partshøring som du har krav på i ht. §7a citeret ovenfor.

Tak for svar Enteneller.

Jeg tænker nemlig ligesom dig, at partshøringen er selve ressourceprofilen, og det er derfor jeg har så svært ved at finde ud af at kommentere på den.

jeg syntes mine kommentar lyder mere som en klage Jeg er så dum til sådan noget her.

Men jeg har skrevet lidt kommentar, og har sendt det til fagforeningen for at høre om det jeg kommenter, og måden jeg kommenter på er rigtigt.

Og så må jeg lige sende en mail til Sb.


Endnu engang tusind tusind tak til jer alle, for alt jeres hjælp.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 13:49   #140
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Jeg har kontaktet speciallægen idag, for at få uddybet den attest han har skrevet om mig, da jeg finder den meget forvirrende.

Det gør Sb i øvrigt også, men har jo ligesom fundet i teksten hva sb skal bruge, så derfor er det fra sb's side ikke nødvendigt at få den uddybet.
Men det er det for mig.

Af alt hvad lægen skriver i attesten, vælger hun kun at bruge de sidste skrevne ord som lyder "Det kan der for ikke forventes at e77, kan arbejde på fuldtid, i hvert fald ikke nu"..

Men han skriver også alle mine skånebehov, og at jeg ikke kan arbejde på ordinært arbejdsmarkede. Og da det er ved at være lang tid siden operation, er der ikke udsigt til at jeg får det bedre.

Når han nu får tid til at uddybe den, altså beskrive hvad han mener lidt bedre, kan jeg så bruge den i en evt. klage/anke over sdp-stop??

Eller fanger bordet ved det han først skrev??
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension