K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2011, 13:32   #101
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
[QUOTE=popiae;187817]Husk at sager, skal afgøres på ARBEJDSEVNE!

Husk alle dine afprøvninger, og konklusionerne på disse.

Venter stadig på aktindsigt, de må stå deri, ik?

Husk den lange tid kommunen har brugt, PÅ INGENTING. At de altså IKKE har lykkes mad at finde en arbejdsplads, eller lign. hvor din arbejdsevne, viser bare tilnærmelsesvis at du skulle kunne genindtræde på det ordinære arbejdsmarkedet.

Husk at din Ressourceprofil skal give et HELHEDSBILLEDE af din situation, dvs at alle oplysningerne SKAL være korrekt og velbeskrevne!

Minimum bør du forlænges efter stk 4; fleks eller pension!

Det mener jeg også.

Hvad siger din fagforening?

Jeg har lige sendt en del papir til dem, men venter stadig på aktindsigt. Men ud fra det jeg har fortalt dem til nu, siger de at jeg skal helt sikkert klage.

VH Popiae[/QUOTE

Og tak for råd
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 13:56   #102
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej e77
Jeg er enig med Popiae.
En jobplan er et dokument som du og din SB laver i fællesskab - den kan også laves sammen med din jobkonsulent.
I planen skal der beskrives mål - midler - metode. Her er det man beskriver skånehensyn og hvad det egentlig er, der arbejdes hen i mod og hvordan.
En jobplan er en garanti for, at der er foregået en ordenlig sagsbehandlig. Uden en jobplan er alle afgørelser ugyldige, så den er meget vigtig at få udarbejdet.
Til sidst skriver begge parter under, men du skal endelig ikke skrive under på noget du er uenig i. (Det er altså en form for kontrakt)
Du har ret til at tage alt med hjem for at gennemlæse og "tygge" på det, der er skrevet, hvilket jeg naturligvis vil anbefale.
Tak for svar Sniffe.

Men jeg er sikker på at jeg ikke har fået lavet sådan en plan nogensinde.

Tværtimod, har jeg 2 gange bedt min SB om at sende mine skånehensyn til min virksomhedskonsulent, fordi h*n ikke "anede hvad jeg snakkede om", når jeg nævnte dem.

Men tænker du fra nu af?? Altså jeg skal have lavet den plan, når jeg nu kommer på KHJ.???
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 14:46   #103
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Nej, de vil ikke kunne smide dig på KHJ så længe de ikke har lavet en jobplan. Den måde de har sagsbehandlet på indtil nu, er simpelthen ulovlig.
En jobplan er en garanti foreskrift, og hvis ikke en sådan foreligger, så ville jeg med mene, at du med stor sansynlighed ville få medhold i BAN.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 08:02   #104
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I sygedagpengesagen vil manglende jobplan ikke gøre den store forskel, men du skal påpege dette, ligesom de mange afprøvninger, uden at kommunen mener at de kan bruges til noget?

Du skal formodentlig afprøves igen, hvorfor denne jobplan skal laves, dertil.

Hvad med ressourceprofilen, har du fået den?
Den skal jo foreligge, med DINE kommentarer og godkendelse INDEN afgørelse?

Godt at du har fagforeningen med!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 10:52   #105
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hvorfor mener du ikke at det ville gøre den store forskel i sygedagpengesagen Popiae?
Jeg mener at dårlig/forkert/ulovlig sagsbehandling er alfa og omega i denne sag. BAN ville hjemvise den med det samme.
E77, du skal endelig ikke udfylde det skema til KHJ som du skrev om tidligere. Tværtimod er det kommunens pligt at tage stilling til, hvad der videre skal ske jf. §7a i retssikkerhedsloven.
Det kunne så evt. være revalidering. Det er en ydelsen som er ca. det samme som sygedagpenge. Således ville du kunne fortsætte din afklaring på virksomhedsrevalidering. Og i denne forbindelse ville en jobplan også komme på tale. Revalidering er noget man får tilbudt, hvis man har nedsat arbejdsevne, og hvis kommunen går med til revalidering, får du samtidig kommunen til at erkende, at du har nedsat arbejdsevne.
Forstår i hvad jeg mener?
I virkeligheden handler hele denne her øvelse om, at gøre det klart for kommunen, hvor lille din arbejdsevne er.
Det er også kommunens pligt at belyse sagen korrekt, og i den forbindelse sørge for, at indhente de nødvendige lægelige oplysninger.
Den pligt du som borger/bruger har, er at være samarbejdsvillig.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 13:27   #106
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
POPIAE:

Vedr. arbejdsprøvning sagde SB, at jeg skal på et arbejdsmarkedcenter. Mener det er ligesom et Reva-center.

Jeg har ingen papir modtaget endnu.
Men sb sagde at det ville blive sendt, så jeg har det mandag (samme dag sygedagpenge stopper)
Der ville være ressurceprofil,aktindsigt, mener også sb sagde partshøring, og så et skema til at søge KHJ.
Afslaget sagde sb, ville komme om ca. 8 dage.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 13:47   #107
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hvorfor mener du ikke at det ville gøre den store forskel i sygedagpengesagen Popiae?
Jeg mener at dårlig/forkert/ulovlig sagsbehandling er alfa og omega i denne sag. BAN ville hjemvise den med det samme.
E77, du skal endelig ikke udfylde det skema til KHJ som du skrev om tidligere. Tværtimod er det kommunens pligt at tage stilling til, hvad der videre skal ske jf. §7a i retssikkerhedsloven.
Det kunne så evt. være revalidering. Det er en ydelsen som er ca. det samme som sygedagpenge. Således ville du kunne fortsætte din afklaring på virksomhedsrevalidering. Og i denne forbindelse ville en jobplan også komme på tale. Revalidering er noget man får tilbudt, hvis man har nedsat arbejdsevne, og hvis kommunen går med til revalidering, får du samtidig kommunen til at erkende, at du har nedsat arbejdsevne.
Forstår i hvad jeg mener?
I virkeligheden handler hele denne her øvelse om, at gøre det klart for kommunen, hvor lille din arbejdsevne er.
Det er også kommunens pligt at belyse sagen korrekt, og i den forbindelse sørge for, at indhente de nødvendige lægelige oplysninger.
Den pligt du som borger/bruger har, er at være samarbejdsvillig.
For et stykke tid siden, nævnte Sb selv revalidering, og da jeg så i tordags spurgte ind til det, sagde sb, at det ikke kunne lade sig gøre.

Fik ikke afvide hvorfor, men tænker jeg kan se det, når jeg får afslag på forlængelse.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 22:32   #108
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis man ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, efter endt ravalidering, har man et stort problem, og havner på kontanthjælp.

Kommunen kan først fratage sygedagpengene 14 dage efter afgørelse, og du skal efter min mening minimum have 8-10dage til partshørring.
(hvordan kan de træffe afgørelse , uden at din partshørring er modtaget)????

Be fagforeningen om at hjælpe med begge dele.

PS du skal udfylde kontanthjælps ansøgning. ellers står du uden forsørgelse, men streg rådighed ud, skriv at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, v. underskrift.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 23:13   #109
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Det er derfor, det er så vigtigt at få udarbejdet en jobplan og holde opfølgnings møder/samtaler hver 3. månede.
Man kan blive revalideret til hel eller delvis selvforsørgelse, og man kan blive revalideret på andre måder, end at gå i skole.
Læs aktivlovens § 46 og vejledningen dertil.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 17:52   #110
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis man ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, efter endt ravalidering, har man et stort problem, og havner på kontanthjælp.

Kommunen kan først fratage sygedagpengene 14 dage efter afgørelse, og du skal efter min mening minimum have 8-10dage til partshørring.
(hvordan kan de træffe afgørelse , uden at din partshørring er modtaget)????

Be fagforeningen om at hjælpe med begge dele.

PS du skal udfylde kontanthjælps ansøgning. ellers står du uden forsørgelse, men streg rådighed ud, skriv at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, v. underskrift.

VH Popiae
Ok, endnu engang tak for råd.

Fagforening vil gerne hjælpe med alt, men som sagt venter jeg stadig på alle papirene, som meget gerne skal komme i morgen.
De papir skal så videre til fagforeningen.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension