K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2010, 23:03   #1
octagon
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
octagon er ny på vejen
Question Jobforsøg for førtidspensionist

Hej,

Jeg blev tilkendt førtidspension med virkning fra 2009, grundet en Epilepsi, som har været umulig at få under fuld kontrol. Den har ved gentagne lejligheder bevirket, at jeg - når jeg har haft arbejde - ikke har kunnet holde til det stress, som der har været på arbejdspladserne, og at jeg i disse tilfælde er endt med anfald som udmøntede sig i kollaps, og dermed afslutning på arbejdsforholdet.

Da jeg imidlertid mildt sagt har svært ved at udholde ikke at have arbejde, har jeg i længere tid forsøgt at finde noget, hvor jeg kan arbejde hjemmefra, da jeg herved har mulighed for at styre tingene i mit eget tempo. Desværre har det været umuligt i Danmark at finde noget arbejde indenfor mit område (programmering og systemudvikling), hvor jeg kan arbejde hjemmefra. Imidlertid har jeg nu fået et tilbud omkring et arbejde i Norge, hvor jeg kan arbejde hjemmefra til dagligt. Jeg er dog nødt til at flytte derop, idet mine kolleger skal kunne komme til møde hos mig me jævne mellemrum. Men når jeg er installeret deroppe, kan jeg arbejde fra min bolig.

Nu står jeg blot i et dilemma: Jeg risikerer at få tilbagefald, når jeg starter på jobbet - selvom risikoen er mindre, når nu jeg kan arbejde på denne måde, så er den der stadig. Og i denne forbindelse vil jeg gerne være sikker på, at jeg stadig kan falde tilbage på min førtidspension. Kan jeg på nogen måde sikre mig det?

En anden ting: det er jo temmeligt dyrt at etablere mig deroppe før jeg er igang og har tjent den første løn - findes der nogen ordninger, som kan hjælpe én igang med et jobforsøg af denne art? I givet fald, hvor skal jeg henvende mig?

På forhånd tak!

Venlig hilsen,

octagon
octagon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 07:55   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal henvende dig på kommunen og få fat i din sagsbehandler på pensionskontoret! For sagsbehandleren kan helt klart guide dig og fortælle dig præcis hvor du står i en sag som denne, som jo er helt speciel.
Der er rigtig mange regler hvis man vil flytte ud af landet - så det skal du have tjek på.
Der findes ikke nogen muligheder for økonomisk støtte til sådanne projekter mere, engang havde vi en form for iværksætterydelse, men det eksisterer ikke mere - og har heller aldrig været aktuelt i forbindelse med flytning til udlandet.

Førtidspensionen kan gøres hvilende hvis du finder et arbejde, men igen, fordi du vil til et andet land, så er der visse regler der gør sig gældende.

Men ring da op og få en tid og drøft dine tanker, så kan sagsbehandleren fortælle dig om det er realistisk, hvad i evt kan gøre, hvilke ting du skal være opmærksom på osv.

Det er nok det bedste og sikreste råd jeg kan give dig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 11:38   #3
octagon
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
octagon er ny på vejen
Tak for din respons. Det vil jeg gøre.

Venlig hilsen

octagon
octagon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension