K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2009, 17:37   #11
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det handler ikke om tvangsmedicinering, men om, at kommunen kan fratage sygedagpenge, hvis man ikke tager den medicin, lægen anbefaler.
Det er nemlig korrekt zuza

Jeg har en ven, der havde leveret en nyhed i går (vist nok), der har fuldstændig slået benene væk under mig. Hun er syg og har været det længe. Hun har eksisterende problemer ingen læger kan udrede selv om hendes symptomer både kan ses, måles og vejes.

Hun har nu været på en slankekur (der vist nok ikke var krævet af kommunen) og i takt med hendes vægttab, for hver en tabt kg - ryger hendes kolesteroltal yderligere i vejret. Og dette på trods af, at da hun startede slankekuren, var hendes kolesteroltal helt nede på 3,noget.... Nu er det over 8 and counting. Jo mere hun taber sig, jo mere stiger hendes kolesteroltal.

Jeg ved godt hvorfor det sker. Det sker fordi hun lever alt for fedtfattigt, hvilket stik imod lægernes teorier overhovedet ikke er sundt, men det er en anden historie.

Det som nu skræmmer mig fra vid og sans er, at fra at være på den sikre side, er min ven vippet nu over på den usikre (side). Dvs. hendes læge er ved at få den "gode" ide, at sætte min ven på kolesterolsænkende medicin, hvis bivirkninger kun kan yderligere forværre hendes helbred idet bivirkningerne ved statiner netop rammer det, som min ven i forvejen har store problemer med: muskelsvaghed, smerter, bindevæv og kognitive forstyrrelser - hukommelse m.v.

Da min ven befinder sig nu i en situation, hvor hun hænger i limboen mellem "himmel og jord" i systemet - frygter jeg, at hun ikke får noget valg, når (og det er kun spørgsmål om tid) hendes læge sætter hende på kolesterolsænkende medicin, at hun under trusler om at få frataget sin social ydelse - ikke får lov til at nægte at acceptere denne "behandling".

Mens alle andre ude i samfundet, kan træffe det frie valg om enten at stoppe en pille i munden, eller lade være - har mennesker i en uafklaret situation i systemet - ikke samme frihed. Og dette uagtet, at det bliver dem selv, der skal så døje med både bivirkninger og alt det, det kan medføre i sygdommens forværring, der senere yderligere forværrer vedkommendes totale livssituation.

Jeg fatter ikke, at der nogen steder kan sidde sagsbehandlere, der har den frækhed at true de syge til en medicinering og overhovedet kan leve med at kunne se sig selv i spejlet.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 20:03   #12
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det med

kolestrolsænkende medicin får jeg så også...

men var ikke klar over at de kunne give de bivirknimger..og har læst hvad bivirkninger det ellers ville give....
Har blandt andet muskel og ledsmerter ...døjer med hukommelsen til tider.....men jeg får en del forskelligt medicin...for forskellige ting...og nu vil kommune yderlig have jeg skal tage mere medicin...for ellers samarbejder jeg jo ikk...og så får jeg atter afslag på fleksjob.

Samtid med det...stiger mit blodtryk...som har lagt fint med medicin....men er nu kommet på andet og ska tage 2 slags plus vanddrivende for at forstærke virkningen af blodtryks medicin.....men det stiger stadig....læge mener ikke vi får det helt på plads før kommune lader mig være i fred og giver fleksjob.

Så jo....kommune bruger "trusler og tvang" når de kan komme afsted med det..og dækker sig ind under...det mener lægekonsulent o.s.v.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 13:13   #13
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det skulle såmænd ikke undre mig hvis kommunerne får en del af kagen hos medicinalindustrien... de er medvirkende til det store medicinforbrug hos danskerne... fordi de presser os som de gør...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 13:50   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tjaa... hvis jeg gætter rigtigt, og sådan en sag kom helt op til fru Støjberg, så ville vi vel bare se en sag der ligner den Hjort gjorde med hensyn til forsøget med sygedagpengene... de vil granske alle paragraffer, for at finde hjemmel til at det ikke er ulovligt, for som det har været med VKO ind til nu, så handler det ikke om det menneskelige i det, men om paragraffer... de tror jo åbenbart at paragraffer er livets svar på 100% korrekthed.

Jeg har ikke selv været udsat for medicinering i form af tvang, men det er nok også fordi jeg på forhånd var klar over, at de ville spille på alle tangenter for at tvinge mig hvis jeg ikke selv sagde god for det.

Jeg har prøvet hvad der er af medicin imod social fobi, depressioner og skizofreni (da de skulle se om jeg havde skizotypi)... sjovt nok virker løkkepiller ikke på mig, og Abilify som jeg fik mod skizotypi fik jeg så kraftige en uro af i hele kroppen, at jeg stort set ikke kunne samle tankerne (og jeg fik medicinen for netop at stoppe tankemylder... det var dog ikke på den måde jeg forestillede mig det). Den medicin der ind til nu har haft bedst virkning, det er min FP.

Men som Maj-Britt indledte med at skrive, så er der altså ingen der står og glor dig over skulderen hvis du ikke tager din medicin... så selv om det er lidt "lyssky" gerning, så ville jeg selv personligt have holdt mig fra medicin jeg blev tvunget til at indtage, som jeg får det skidt af, og så bare have sagt jeg tog det, og det ikke virkede... simple as that.

Det er muligt at det er ulovligt, at de gør det med tvangsmedicinering fra kommunernes side af, men man skal lige huske på hele det system man er oppe imod, og skal kæmpe sig igennem, FØR man får medhold i sin klage... som med så meget andet nytter det ikke noget at klage og nægte, og så må gå uden indtægt i de 6+ måneder det tager før sagen er afsluttet...

Sådan som systemet er skruet sammen, og ikke mindst retsikkerheden, så har man i nogle tilfælde bare ikke noget valg, hvis man vil passe på sig selv.

Sidst redigeret af Razmo; 06-07-2009 kl. 13:52.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det sociale nævn. velcro Alt det andet 9 20-04-2012 21:06
Hvad blev der af sidste års debat om tvangsmedicinering af dagpenge-modtagere ? Birkes-musen Politik og Samfund 10 14-02-2012 10:02
Sociale klienter drukner i papir og kontrol zuza Politik og Samfund 2 25-03-2008 13:09
Sæt sociale ydelser op. Stella Politik og Samfund 0 28-10-2007 15:24
sociale årsager tuxon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 21-10-2007 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension