K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2008, 21:16   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Brev/email

Hej.

Jeg ved ikke så meget om it emails og internet ,derfor dette spørgsmål ? : er der ulemper forbundet med at modtage emails fra ens sagsbehandler ,jobkonsulent lægekonsulent eller andre ? kan jeg til enhver tid vidersende det de skriver til mig ? til eksempelvis min fagforegning læge eller advokat.

Kan jeg få tilsendt brev /referat pr email i sådan en form at jeg ikke kan udprinte det eller vidersende det .?????????????

Hvis spørgsmålet lyder dumt så bær lige over med mig da jeg er håndværker .

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 22:15   #2
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Wink

Kære Baldur

Næ nej - det er skam ikke et dumt spørgsmål - der er jo mange der ikke har erfaring med internettet og mail endnu.

Du kan både printe og videresende dine modtagne mails fra din sagsbehandler. Det er faktisk en god idè med mail - da du jo så har et skrevet bevis til din sag.
Hellere en mail - end en tlf samtale.

Med venlig hilsen
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 00:31   #3
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg syntes mails er helt ok, modsat telefonopringninger.
Mails kan man netop printe ud og vidresende og når man svarer har man bevis for sit svar og indhodet af det.

Der hvor jeg ser problemet er, når mails bliver brugt til småting, kontrol eller skjulte hensigter. Det kan nemt blive sådan, at men føler sig helt afhængig af at skulle kontrolere sin mailpost både i tide og utide.

Selv har jeg bedt om sneglepost (post Danmark)
og styrer så selv når jeg gerne vil have det på mail, ved at bede sagsbehandler om at sende mig netop dette eller hint på mail.

Posten kommer e´n gang om dagen, men med mail kan man hurtigt få flere deadlines pr dag indarbejdet i sin rytme og man føler sig ofte presset til hurtigt svar.
Desuden er det nemt for en sagsbehandler at bede dig sende dette eller hint på mail, for så kan sagsbehandler bare kopiere det ind og derved få dig til at lave arbejdet.

Modsat er snegleposten ikke så pålidelig som mails, som vi jo har set i tv, hvor vigtige indkaldelser ikke er nået frem i tide.

Jeg syntes det er bedst selv at styre det i hvert enkelt tilfælde.
De har ingen ret til at få en begrundelse for hvad du vælger.

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 11:14   #4
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg gør det, at hvis der er et dokument jeg skal sende til kommunen, som jeg ikke vil have at de evt. retter eller skriver i, at så laver jeg f.eks et word dokument om til et pdf. Så kan der nemlig ikke rettes i det Programmet jeg bruger hedder PDFCreator og er gratis.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 15:27   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
blander mig lige lidt

Jeg synes også i princippet det er ok med mails( hundred gange bedre end telefonopkald= aldrig!) MEN min oplevelse af hvad der er bedst -set fra borgerens side - er stadig brev/post.

Når vi har skullet kontakte nogen har al ting foregået pr brev/post.
Har det været super vigtigt har jeg gået på posthuset og sendt brevet SAMT fået en specielkvittering på at det er afsendt.
En sådan udfyldes af både dig og postmedarbejderen som underskriver og stempler og den koster 5 kr + selvfølgelig portoen på brevet.

Kan VARMT anbefale det

På denne måde lægger du så at sige ansvaret for at tingene er i orden på postvæsenet -hvis du kan følge mig.
Du kan jo med kvitteringen i hånden dokumentere at du har gjort dit og derfor ikke kan klandres hvis der ikke dukker noget op.

Som andre også siger herinde, problemet kan være at når man benytter sig af pc, ja, så er man ligesom om man er forpligtiget til altid at tjekke.

Hvad nu hvis strømmen går? Hvad nu hvis pcén går ned?

OG HVAD NU HVIS SAGSBEHANDLEREN PÅSTÅR HAN/HUN ALDRIG HAR MODTAGET NOGET!

Jo, IT er super meeeeen i det kommunale regi vil jeg altid tænke: Det er mig(borgeren) der skal have bevisbyrden i orden

Blot vores erfaring, håber du kan bruge det til noget
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 22:15   #6
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Har aldrig sendt et brev med posten, synes det er spild af penge og tager for lang tid.

Har altid sendt via mail og gemt mine mail som pdf format og som jeg kan huske at ha læst i en anden tråd hvor Hejdien skrev altid stillet et ? sammen med som jeg så skulle ha svar på, en rimlig effektiv måde at få en kviterring på de har læst din mail.

Men dette mine erfaringer

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 23:26   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
I glemmer lige at en PDF kan kopieres over i fx word, rettes i, og så konventers tilbage til PDF, det er faktisk ikke særlig besværligt og tager ikke mange minutter.

Personligt tør jeg ikke stole på kommunen med mails, ligegyldigt hvor sikkert man forsøger at gøre det, kan der fuskes med det.

Sender jeg med alm. post, er det kommunen der bærer bevisbyrden i forhold til afsender tid og hvis de ikke har modtaget det, også uden jeg behøver bevæge min dovne krop hen på et posthus ell. Den er jeg slet slet ikke bange for, de er velkomne til at prøve, det stont en gang til.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 23:29   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg vil gerne lige fortælle, at jeg af erfaring ved, at nogle sagsbehandlere ikke ønsker borgerne sender mails til dem... Grunden til dette er fordi, hvis sagsbehandleren er syg eller simpelthen ikke arbejder der mere, så risikerer borgeren jo at det skrevne mail aldrig når frem.

Ovenstående har vi oplevet på min arbejdsplads, da en borger ofte skrev til en af mine kollegaer, men da hun pludselig gik sygemeldt i meget lang tid, gik det jo selvfølgelig galt.

Så derfor vil jeg anbefale jer folk til at skrive til hovedmailen istedet for, hvis I vil have, at den når sikkert frem. Man kan ikke altid regne med, at sagsbehandleren arbejder der længere, eller vedkommende er syg....
Den som læser mailen har ansvaret for, at mailen bliver sendt til den rette.......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 00:36   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lum og curls -præcis min tanke og hensigt med mails.

Vi har endda oplevet en sagsbehandler som ikke kunne håndtere pc!

Og vi har oplevet fusk, ja vil endda påstå at det var dokumentfalsk, med mails!

Dette kunne Statsforvaltningen heldigvis også godt se

Så jo, til hver en tid pr brev/skrift
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 04:06   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man vil bruge email...og vil være sikker på at der ikke snydes med ens mail...

Så kan man sende mailen til sagsbehandleren plus smide sin egen mail adresse i CC feltet...

Man kan også bruge BCC feltet..

Forskellen på de 2 er om modtageren af mailen skal kunne se den anden modtager...eller ej...

BCC....der vil sagsbehandleren ikke kunne se at man har sendt en kopi til sig selv..

CC....der vil sagsbehandleren kunne se at man har sendt en kopi til sig selv...

På den måde vil man selv få en nøjagtig kopi af den mail man sender til kommunen...og der kan ikke snydes med den...

Der er dog ingen garanti for at mailen vil blive læst af modtageren...

I kan læse om CC og BCC her

BCC: http://da.wikipedia.org/wiki/Blind_carbon_copy

CC: http://da.wikipedia.org/wiki/Carbon_copy
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Email fra Leif Lahn Jensen (førtidspension) logikeren Politik og Samfund 10 08-12-2011 16:46
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension