K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2009, 09:05   #1
michael schrød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
michael schrød er ny på vejen
Hvem betaler?

Hvem betaler - kommunen/staten - de 2/3 af ens flexjob-løn, som arbejdsgiveren får? Hvem betaler sygedagpenge/ledighedsydelse? Tak for svarene.
michael schrød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 09:54   #2
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej Michael.

Jeg mener det er kommunen der skal refundere lønudgifter til arbejdsgiver. Det er også dem der betaler ledighedsydelsen.
Tror nok, de i sidste ende får refunderet noget af det fra staten.

Der er sikkert nogen af hardcoremedlemmerne der kan fortælle meget mere...

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 09:56   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af michael schrød Se meddelelser
Hvem betaler - kommunen/staten - de 2/3 af ens flexjob-løn, som arbejdsgiveren får? Hvem betaler sygedagpenge/ledighedsydelse? Tak for svarene.
Hej. Michael Schrød.

Jeg er selv flexer , de 2/3 af din løn betaler kommunen KBH, i mit tilfælde.

Arb, giver skal betale dig fuld løn inden (mindstelønnen inden for fagområdet)

arb, giver modtager reffusion fra Kommunen , dvs, arb, giver skal lægge ud for de 37 timer men modtager så tilskuddet på dig, altså kan man reelt sige han betaler kun for de timer du arbejder, der er også tilskud på atp, indbetaling og sygedagpenge og feriepenge til arbejdsgiver nemlig 2/3 som du er visiteret til.
Giver det mening?
Kh, Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 14:56   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunerne får også refusion fra staten, hvis flekseren er i arbejde, aktiveres osv.

Hvis der er fejl i fleksvisitationen, så mister kommunen refusion fra staten i 3 år, selvom flekseren er i arbejde.

Der skal også følges op på sagen, og det påvirker også refusionen, hvis der er fejl i opfølgningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 19:30   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis man skal tage de gængse og almindelige refusioner så er det sådan her håber i kan følge mig ..

Når man er ansat i fleksjob og arbejdsgiver får refusion , så er det kommunen der betale den refusion, de får så igen refusion af staten ... det de får i refusion af staten er 65 % (af deres refusion )

Når man er på ledighedsydelse betaler kommunen, de får så 35 % betalt af dette fra staten ...

Når man har været ledig 12 ud af 18 mdr mister kommunen de 35 % i refusion fra staten og afholder hele udgiften selv ..

Når man så kommer i job så skal kommunen betale hele refusionen til arbejdsgiver i mener (hæng mig ikke ) et år , og derefter bliver de så igen refunderet med 65 %

Er der bevislige fejl sjusk mangler osv så mister kommunen refusion indtil flekser har været i job i tre år ...

Når man er på sygedagpenge så betaler kommunen , de bliver så refunderet med 35 % hvis den sygemeldte ikke er ude i en eller anden form for aktivering
og 65 % hvis de er ...

Jeg kan så ikke lige huske hvor lang tid det er der går inden det er kommunen der begynder at stå for sygedagpenge men mener det er 8 uger ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem betaler hvad smit46 Spørgsmål ang fleksjob 4 20-06-2011 23:57
Hvem betaler? popiae Politik og Samfund 11 04-11-2010 18:47
Hvem betaler førtidspensionen? Kokosmakronen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 20-01-2010 11:42
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension