K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2014, 16:13   #1
zondykedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
zondykedk er ny på vejen
Kan ikke være sygemeldt med ledighedsydelse

Jeg har mange år haft problemer med psyken, og i sin tid blev jeg derfor visiteret til fleksjob. Efter at være ansat i fleksjob lidt over et år gik jeg igen ned med psykiske problemer. Var så ansat en periode hvor jeg modtog sygedagpenge igennem jobbet for så til sidst at blive fyrret og så overgå helt til sygedagpenge. Efter sygedagpengene ophørte på grund af varigheds begrænsning gik jeg så over til ledighedsydelse. Nu står jeg så og har nogen ferie penge til gode fra mit tidligere job og havde fået at vide at dem kunne jeg godt søge om udbetaling uden det blev trukket fra min ledighedsydelse på grund af at jeg er sygemeldt og derfor forhindret i at holde ferie. Efter jeg fik min feriepenge udbetalt er jeg så alligevel blevet trukket i min ledighedsydelse så jeg mangler godt 10.000kr den her måned. Min sagsbehandler siger jeg kan ikke være sygemeldt når jeg modtager ledighedsydelse så derfor skal beløbet modregnes det jeg får udbetalt. Hendes begrundelse for at jeg ikke er sygemeldt er at jeg ikke får sygedagpenge mere så derfor er jeg ikke sygemeldt. Så er åbenbart per automatik blevet rask meldt dengang jeg udgik fra sygedagpenge. Hun siger at jeg ikke kan være sygemeldt men er ledig med godkendt fravær. Kan det passe de bare kan gøre sådan og så snuppe mine feriepenge? Hvorfor kan jeg ikke være sygemeldt? Har før stået i ligende situation hvor jeg sagtens har kunne være sygemeldt selvom jeg er ude over varigheds begrænsning for sygedagpenge.

Hilsen den forurettet fra Viborg
zondykedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 16:46   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hun har desværre ret, men kan ikke få en ydelse når man har ferie penge, så at modregne dine ferie penge er i orden, men de skal vel kun modregnes det antal dage de passer til.

Forstår ikke det der med de manglende penge, du får vel ikke mindre udbetalt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 16:48   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg har også været i den situation at man ikke kan være sygemeldt i systemet når man er på ledighedsydelse, det er rent teknik.
I systemet registreres man blot som syg fleksjobber og ledighedsydelsen fortsætter.

Men, jeg fik da udbetalt mine feriepenge uden modregning... nøgleordet er "feriehindring"
Når der ikke kan sættes en specifik dato på for afholdelse af ferie, kan der ikke fradrages i ledighedsydelsen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 17:00   #4
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg har da været sygemeldt mens jeg har været på ledighedsydelse, havde i hvert fald en periode hvor jeg blev "fredet", så jeg ikke skulle søge jobs osv, fordi jeg var indlagt på psykiatrisk afdeling og derefter en periode hvor jeg lige skulle komme mig.
Men det er måske ikke sådan en sygmelding skal forstås?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 17:20   #5
zondykedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
zondykedk er ny på vejen
Min social rådgiver har også fredet mig så jeg ikke bliver sendt i aktivering osv. Men hvis jeg foreksempel snakker med ydelses kontoret siger de jeg ikke er syg(fandt jeg ud af i dag), fordi det har min socialrådgiver ikke indberettet. Sidste år mens jeg stadig var på sygedagpenge fik jeg ferie penge udbetalt ved ferieårets afslutning fordi jeg som sagt var syg og derfor forhindret i at holde ferie. Nu hvor jeg er faldet udenfor sygedagpenge på grund af varigheds begrænsning og overgået til ledighedsyddelse gik jeg selvfølgelig ud fra jeg stadig var sygemeldt eftersom jeg er fredet for aktivering osv. Men det er jeg åbenbart ikke helt alligevel når det kommer til udbetaling af rest af feriepenge som jeg ikke har haft mulighed for at bruge til ferie på grund af egen sygdom. Fik min ferie penge for et par måneder siden og har brugt dem eftersom jeg gik ud fra det var mine til fri afbenyttelse ligesom sidste år. Men nu står jeg så med faste udgifter den her måned jeg ikke kan betale fordi de nu vælger at trække mig 10.000 i udbetaling..

Så med andre ord er jeg blev raskmeldt per automatik fordi jeg faldt for varigheds begrænsningen for sygedagpenge, og det ser ikke ud til at jeg kan gøre noget ved det..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg har også været i den situation at man ikke kan være sygemeldt i systemet når man er på ledighedsydelse, det er rent teknik.
I systemet registreres man blot som syg fleksjobber og ledighedsydelsen fortsætter.

Men, jeg fik da udbetalt mine feriepenge uden modregning... nøgleordet er "feriehindring"
Når der ikke kan sættes en specifik dato på for afholdelse af ferie, kan der ikke fradrages i ledighedsydelsen.
Ville min sagsbehandler slet ikke hører tale om, Eftersom hun mente jeg bare kunne holde ferie selvom jeg er syg osv.

Hmm kunne bare være en super ferie på psykiatrisk afdeling eller ligende...
zondykedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 17:43   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som fleksjobber er vi så heldige, at vi kan få ledigheds ydelse i lang tid som ledige og som syge.
Men desværre kan man ikke få ferie penge udbetalt uden det modregnes i ens ledigheds ydelse.
Du kan klage over du har fået forkerte oplysninger og derfor, står i en dårlig økonomisk sitiation men jeg må nok være ærlig og sige, jeg tror ikke du får noget ud af det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 18:02   #7
zondykedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
zondykedk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
som fleksjobber er vi så heldige, at vi kan få ledigheds ydelse i lang tid som ledige og som syge.
Men desværre kan man ikke få ferie penge udbetalt uden det modregnes i ens ledigheds ydelse.
Du kan klage over du har fået forkerte oplysninger og derfor, står i en dårlig økonomisk sitiation men jeg må nok være ærlig og sige, jeg tror ikke du får noget ud af det.
kan forstå jeg ikke skulle have feriepenge hvis jeg havde haft mulighed for at holde ferie men når jeg er syg og ikke haft mulighed for det plejer man at kunne.
Så skal det være noget helt specielt for ledighedsydelse...
zondykedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 18:04   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Men desværre kan man ikke få ferie penge udbetalt uden det modregnes i ens ledigheds ydelse.
Med mindre man har haft feriehindring og derfor ikke har kunne afholde ferien.
Sygdom er feriehindring !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 18:24   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det kan man godt sige, man kan ikke få penge fra 2 steder på en gang, du burde have holdt din ferie, eller ikke have hævet penge, ved godt det er rigtig træls men der er så vi skal være glade for der ikke er tid på ledigheds ydelse, hverken hvis vi er syge eller bare ledige, ringe trøst lige nu.

så ja der er speciele regler for folk på ledigheds ydelse både godt og dårlige
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 00:11   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv evt at høre i din fagforening. Eller noget gratis jurist rådgivning.

Normalt kan man få feriepenge udbetalt, når FERIEÅRET ER SLUT, UDEN modregning, netop med henvisning, til sygdom.
Undtaget dette, mener jeg, er kontanthjælp.

Men er usikker mht ledighedsydelsen?

vedr. syg med ledighedsydelse; JO, det kan du godt. Man får stadig ledighedsydelsen, men skal have opfølgning mv, efter sygedagpengeloven, også efter de 52 uger, mener jeg. Se evt i loven.

Sidst redigeret af popiae; 30-04-2014 kl. 00:15.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension