K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2010, 20:23   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Smidt, det var sødt sagt!!!

Ja, jeg kender det godt Mitten, jeg var på kontanthjælp i over 21 år før end jeg fik tilkendt førtidspension!!

Og selve pensionssagen tog alligevel godt 1½ år, hvor jeg bare ventede og ventede og ventede........................................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 08:21   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tak Smidt, det var sødt sagt!!!

Ja, jeg kender det godt Mitten, jeg var på kontanthjælp i over 21 år før end jeg fik tilkendt førtidspension!!

Og selve pensionssagen tog alligevel godt 1½ år, hvor jeg bare ventede og ventede og ventede........................................
Må tilstå - nu hvor jeg har læst dit livs historie og dit sidste indlæg -
at min sag måske ikke er så gammel endnu (kun 8 år)og at jeg nok skal "overleve", hvis du kan - og det har kan du i hvert fald! -
så kan alle vi andre os!

Tillykke med alle dine skridt ud over dine egne grænser, FLOT!
Og ikke mindst tillykke med den ro, du må ha' fået da du fik FP
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 08:50   #13
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
til HeleneKr

Jeg har selv 3 unger og det er knald hårdt men ville ikke bytte for noget i verden. Min søster får angst anfald så jeg ved hvor svært du må have det i perioder - ubetinget hatten af for dig!!
kæmpe knus Kathleen
kathleen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 10:17   #14
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Guldmedalje til dig



...ville bare lige sige tak for indblikket i dit liv og din kamp!

Kan sørme godt forstå, du gerne ville have flere børn!


Jeg kunne skam sagtens ha' tænkt mig et par stykker mere...
men sådan skulle det så ikke lige være..

Vi er heldige at ha' 1 datter på 7 år!
(selvom jeg pga. operation m. graviditet uden for livmoderen,
ik' skulle kunne få børn ;O)

Så jeg er begyndt at sige; vi har sørme hele 1 barn!!! Juhu ;O)
(istedet for; kun 1 barn...)

mange siger; har i KUN 1 barn??
i stedet for kunne man jo sige;
Har i en datter, nej hvor dejligt!

Det er så en helt anden problematik, der lige sneg sig ind ;O)..


men vi SKAL altså alle sammen huske på,
at være glade for det vi har!!!

selvom det er sk... svært,
...når man pga. smerter kravler ud af sengen om morgenen...
og opdager, at NU skal man altså ha' støvsuget,
fordi man kommer til at nyse, af alt det der ligger på gulvet,
men man er nød til at kravle ud i køkkenet for at tage sine piller,
inden man overhovedet tør bare TÆNKE på at tage støvsugeren frem ;O)
Godt vi har højt til loftet

og lykke i fremtiden
Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 14:19   #15
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
men vi SKAL altså alle sammen huske på,
at være glade for det vi har!!!

selvom det er sk... svært,
...når man pga. smerter kravler ud af sengen om morgenen...
og opdager, at NU skal man altså ha' støvsuget,
fordi man kommer til at nyse, af alt det der ligger på gulvet,
men man er nød til at kravle ud i køkkenet for at tage sine piller,
inden man overhovedet tør bare TÆNKE på at tage støvsugeren frem
Godt vi har højt til loftet

og lykke i fremtiden
Kiskada[/QUOTE]

Hej kiskada

Helt enig - vi har os' KUn 1 dejlig ung mand -
men for pokker hvor livet have været kedeligt uden ham!
Vi er os' super glade for vores ene guldklump!

Oog din morgen "historie" kunne jeg da kun nikke
meget genkendende til -
pyha - morgenen er tuff NU - men synes snart mine aftener
er ved at være uoverkommelige, smerterne bliver bare
så meget værre i løbet af dagen.

Men jeg har efterhånden lært at leve med det,
ung - i min bedste alder faktisk -
også kommer der en sød dame 3x ugentlig og vasker
mit hår for mig, så jeg kan se nogenlunde ordentlig ud

Dejligt der er nogen der gider hjælpe 'en.

Og ja, som du siger
"Vi skal allesammen lære at fokuserer på alt det gode i vores liv"

Tak for den
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:13   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, men jeg tror også de fleste af os er glade for det vi har.
Jeg er blevet særlig glad og taknemlig efter førtidspensionen, og må engang i mellem lige knibe mig i armen, fordi jeg ikke helt har fået 'mit held' helt ind under huden endnu. Det er svært at forstå at jeg kom gennem nåleøjet og at 'nogen' rent faktisk har taget denne fine beslutning for mig, og indirekte sørget for, at jeg kan få et roligt og stabilt liv som jeg i højere og højere grad kan prise mig lykkelig over......samfundet har været mig nådig
Og tankerne kan i perioder også vandre hen til steder, hvor førtidspension, boligsikring, børnecheck og kontanthjælp mm IKKE er en mulighed, og så kan man godt komme til at skamme sig lidt, både over at man har alt det tilrådighed, men også over at man engang imellem brokker sig i matrialismens navn.

Tja, 1 barn kan jo gøre lige så megen lykke som 5 børn. Jeg er selv enebarn og har bestemt ikke manglet noget.....faktisk var jeg så glad for mit liv, at jeg var lykkelig over heller ikke at have nogle søskende , modsat så mange andre enebørn.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 09:26   #17
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, men jeg tror også de fleste af os er glade for det vi har.
Jeg er blevet særlig glad og taknemlig efter førtidspensionen, og må engang i mellem lige knibe mig i armen, fordi jeg ikke helt har fået 'mit held' helt ind under huden endnu. Det er svært at forstå at jeg kom gennem nåleøjet og at 'nogen' rent faktisk har taget denne fine beslutning for mig, og indirekte sørget for, at jeg kan få et roligt og stabilt liv som jeg i højere og højere grad kan prise mig lykkelig over......samfundet har været mig nådig
Og tankerne kan i perioder også vandre hen til steder, hvor førtidspension, boligsikring, børnecheck og kontanthjælp mm IKKE er en mulighed, og så kan man godt komme til at skamme sig lidt, både over at man har alt det tilrådighed, men også over at man engang imellem brokker sig i matrialismens navn.

Tja, 1 barn kan jo gøre lige så megen lykke som 5 børn. Jeg er selv enebarn og har bestemt ikke manglet noget.....faktisk var jeg så glad for mit liv, at jeg var lykkelig over heller ikke at have nogle søskende , modsat så mange andre enebørn.
Helene - ja uha hvor jeg kender det!

Går til tider i seng - alene - for manden kan jo ikke sove hos mig mere ((
med en bøn om, at i morgen når jeg vågner - vågner jeg af en et mareridt og skal på arbejde, må ikke forsove mig - skal huske at stå op i tide og have tøj parat - osv..osv...(ja, sådan som livet var før)!
Før arbejdsskaden......før jeg var så dum, at være ansvarsbevidst overfor en arbejdsgiver der s... hul i mig!

Uha uha....hvor jeg kender det, Helene
Men drømme har vi da lov til ikk?
Os selvom de er helt urealistiske......

Drømmer kun om 1 lille pige mere....:-)
Men det sku ikk være.....that's life !
Elsker min knejt og villle ikke ønske mere....
har en dejlig mand der har støttet mig 1000% gennem hele den her smøre -
en ligeså ung mand - der bakker sin mor 1000% op og gør alt for mig :-)

Jeg har et rigtig godt helbred - et super dejligt familieliv - dejlige venner - men en dårlig fysik i arme,nakke, hoved og ryg......
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 14:53   #18
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg tænker her hvor vigtig den individuelle beskrivelse kan være, og også den gode vilje fra lægen / sagsbehandleren...

Et eller sted hvis de nu ville være modbydelige og uden forståelse -kunne de sagtens have skrevet, at du har "en ressource i forhold til din intelligens og derfor skal man finde den RETTE støtte for at kunne hjælpe dig med at være lidt selvforsørgende...
Eller de kunne have skrevet at i og med du har 4 børn-så udviser du at dit liv kan fungere alligevel på et ellen andet måde fordi du har flere ressourcer til at klare 4 børn end folk med kun et barn f.eks , og derfor skal man igen finde dig den rette støtte for at komme ud i arbejde...
Eller at du kun er 38 og dermed ikke så gammel, og man håber på at der stadigvæk er mulighed for dig at komme ud på arbejdsmarkedet...
Eller at du ikke har en uddannelse-så hvis man liiige fandt den rette uddannelse som ikke er så belastende- så tror man på at du vil kunne komme ud og være selvforsørgende-"uudnyttede ressourcer"...

Uden at kende de andre detaljer om dig-men her tænker jeg at du alligevel har både velfortjent FP, og har været heldig med en sådan erklæring-når jeg tænker på hvad de andre borgere oplever...

Tillykke med FP!
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 21:43   #19
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Hold da op, hvor er det voldsomt at læse dine speciallægeudtalelser, Helene!

Tænk, at du har "klaret den" så længe - og tænk, at du ikke tidligere er kommet i betragtning til FP!!!
Jeg føler mig jo som et rent piveøre sammenlignet med dig!

Og får da også lidt noia - mange ville jo aldrig kunne sætte sig ind i, hvordan folk som du og jeg kan sidde hér i internetfora, og være så overskudsagtige og velformulerede...lur mig, om det ikke ville ryge direkte i "ressourcestærk -> arbejdsmarkedsrelevant-bunken"! Og jeg ville endda godt kunne forstå fejlen fra systemets side!

Men sikke en fejl, det alligevel ville være.

Hvor er det stærkt gået af dig og dine pårørende hele vejen igennem!
Din mand og dine børn må også kunne mærke en ENORM forskel.

TILLYKKE til jer allesammen med, at du har fået din pension!
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 22:19   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Jeg tænker her hvor vigtig den individuelle beskrivelse kan være, og også den gode vilje fra lægen / sagsbehandleren...

Et eller sted hvis de nu ville være modbydelige og uden forståelse -kunne de sagtens have skrevet, at du har "en ressource i forhold til din intelligens og derfor skal man finde den RETTE støtte for at kunne hjælpe dig med at være lidt selvforsørgende...
Eller de kunne have skrevet at i og med du har 4 børn-så udviser du at dit liv kan fungere alligevel på et ellen andet måde fordi du har flere ressourcer til at klare 4 børn end folk med kun et barn f.eks , og derfor skal man igen finde dig den rette støtte for at komme ud i arbejde...
Eller at du kun er 38 og dermed ikke så gammel, og man håber på at der stadigvæk er mulighed for dig at komme ud på arbejdsmarkedet...
Eller at du ikke har en uddannelse-så hvis man liiige fandt den rette uddannelse som ikke er så belastende- så tror man på at du vil kunne komme ud og være selvforsørgende-"uudnyttede ressourcer"...

Uden at kende de andre detaljer om dig-men her tænker jeg at du alligevel har både velfortjent FP, og har været heldig med en sådan erklæring-når jeg tænker på hvad de andre borgere oplever...

Tillykke med FP!
Tro mig, de har formuleret ovenstående massere af gange!
Problemet er bare, at jeg ikke kan komme fra A til B hvis jeg er under pres, og at min sygehistorie er veldokumenteret og går tilbage til børnehavealderen. De ved lige så godt som jeg, at man ikke kan være syg i 35 år, og så pludselig blive rask igen. Jeg har jo aldrig gået rigtig i folkeskole fordi jeg led af OCD og angst, og gik når jeg fik det dårligt, eller blev hjemme, når jeg ikke kunne overskue det.
Det var først da jeg kom i 6-7 klasse, at jeg kom på en specialskole for børn med psykiske vanskeligheder, hvor jeg kun skulle være få timer om dagen, ikke havde bøger/lektier osv, og hvor jeg nogenlunde selv kunne styrre det hele. Senere tog jeg 10 klasse, men mødte aldrig op - jeg fik dispensation til kun at møde op til eksamen og fik et gennemsnit på 10,8, på trods af, jeg aldrig i mit liv har lavet lektier eller fulgt timerne

Og så har de jo kunne læse i sagen, at jeg har været i over 35 ''arbejdsprøvninger'' (frivilligt - de fleste fandt jeg selv!) og at allesammen endte ganske galt, og at jeg har været på fobiskole, fået psykologhjælp osv osv....som overhoved ikke hjalp. Og mht medicinen startede jeg allerede i 90-92 og har været ALLE mærker igennem i en periode på 18 år, igen uden navnlig effekt!
Så der har aldrig været 'huller' i min sag. Da jeg fik papirene hjem til partshøring lå der 54 A4 sider UDELUKKENDE med lægepapir der fortalte den samme sygehistorie gennem de 21 år jeg var på kontanthjælp.

Sagsbehandleren sagde senere, at jeg ville kunne have fået førtidspensionen igennem UDEN problemer, på en §17 (på det foreliggende)

Men fordi min sag hele tiden blev kastet rundt til forskellige, så var der ingen der foreslog det - ingen havde læst den igennem og kom bare med deres standart svar og spørgsmål...

Så......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
samme sagsbehandler der behandler mine klage 3 gange. ZikZak Alt det andet 24 15-08-2013 15:08
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Hvad kan en sagsbehandler gører for dig når du har fået tilkendt førtidspension cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-01-2012 14:37
Tilbage til 0 i løbet af én opringning til sagsbehandler... Hvad er mine udsigter nu? Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-01-2012 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension