K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2007, 02:34   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er der lige kommet svar fra LAFS omkring fleksjob beviset (eller retter mangel på samme )


Hej Heidi

Lafs har på et tidspunkt i foråret spurgt stillet samme spørgsmål, ogmodtog et svar fra Arbejdsmarkedsstyrelsen, hvor de skriver, at erfaringsopsamlingen kan findes på www.ams.dk under publikationer.

De oplyser også at der inden der udarbejdes regler for et kompensationsbevis/fleksjobvis, "er fundet behov for at iværksætte endnu et projekt, der skal afdække brugbarheden og efterspørgslen efter et sådant bevis. Projektperioden afsluttes med en evalueringsrapport, der skla foreligge senest den 31. oktober."


Med venlig hilsen
Merete Hornecker
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 02:44   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg sætter lige linket ind til publikationen om fleksjob bevis her til dem som kunne tænke sig at se nærmere på det de indtil nu er kommet frem til

http://www.ams.dk/sw3354.asp?pub=pub...&show=long#2.1
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2007, 14:42   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RET til fleksjobbevis?!

kpmg skriver i publikation den 9. maj 2007, at fleksjobvisiterede har "RET TIL FLEKSJOBBEVIS".

Og det er FREMHÆVET i en boks med et resumé over fleksloven, som blev revideret i 2006!!!!

ER FORVIRRINGEN TOTAL NU, NÅR KPMG "FORKLARER", HVORDAN MAN LAVER REVISION I KOMMUNERNE AF FLEKSJOBORDNINGEN?


Citat:
KPMG er et globalt netværk af firmaer, der leverer
ydelser inden for revision, skat og rådgivning. KPMG
er repræsenteret i 144 lande og har på verdensplan
mere end 104.000 medarbejdere. De selvstændige
medlemsfirmaer i KPMG-netværket er tilknyttet
KPMG International, der er et schweizisk indregistreret
kooperativ. KPMG International yder ikke professionelle
services m.v. til kunder.
http://www.kpmg.dk/getMedia.asp?mb_G...596EDC44F2.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 22:39   #34
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
En søgning på "fleksjob bevis" på K10 gav bla. denne tråd, som jeg tillader mig at trække frem

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 23:04   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og tak for det.

Jeg havde nu ikke glemt den... men det har Beskæftigelsesministeren og kommunerne vist.

Der skulle være noget nyt på trapperne fra Christiansborg om evaluering af førtidspensionsreformen fra 2003, og så regner vi da med, at vi også hører mere om fleksordningen.

Foreløbig er tidsplanen for forligspartiernes evaulering laaangt overskredet, vel bl.a. på grund af valget og andre ting.

Vi må da krydse fingre for, at der kommer et fleksjobbevis. Det vil da gøre det nemmere for alle parter.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 01:36   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg vil da godt snart have mit


Kim H god ide at trække nogle gamle tråde frem, man har det med at glemme dem og de kan være til meget nytte (og os som lige har glemt at skrive et eller andet til en eller anden, ja vi får lige et vink med en vognstang he he )
  Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 11:54   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også kom der svar til Eigil Andersen på andet spørgsmål ang flekser til ministeren.

Denne gang godt nok om noget andet men hvor Hjorten selv inddrager fleksjobbeviset og der står



Citat:
For at gøre det lettere for fleksjobvisiterede at finde et fleksjob og samtidig at give arbejdsgivere kendskab til fleksjobordningen, er vi ved at udarbejde et fleksjobbevis, som en person, der er ledig og visiteret til fleksjob, kan bede kommunen om at udstede. Fleksjobbeviset vil både indeholde oplysninger om selve fleksjobordningen, om kompensationsmulighederne, og om hvilke skånebehov den pågældende har.

læs det hele i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3820
jeg syntes enligt at det er utroligt at man stadig bruger fleksjobbeviset som en grund når man fortæller hvordan det går fremad, jeg mener fleksjobbeviset blev vedtaget så det burde være ude med pakken juli 06 og vi skriver nu 08 og har rykket for det rigtig mange gange, uden at der er sket noget som helst ...

Fleksjobbeviset kan man ikke få, men Hjorten bruger det til at fremhæve hvor godt det går, det er da lidt langt ude
  Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 12:40   #38
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, der er INTET nyt. En masse snak UDEN handling.

Citat:
er vi ved at udarbejde et fleksjobbevis,

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 14:30   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nogle oplever allerede nu at få et flejsobbevis men det er så kommunerne der har besluttet sig for at lave et uden at det er vedtaget ved lov...

En af vores bruger har sendt sit til mig , så vi andre kan se hvordan det ser ud, jeg har så lige fjernet alle personlige oplysninger

Men her kan i danne jer et indtryk til hvordan nogen kommuner mener det kan se ud

Kom gerne med kommentar til det, hvem ved det kan jo være at vi kan hjælpe den vilde Hjort med et udkast til et fleksjob bevis for det går da ikke så godt for ham selv og alle dem han lønner for det

Og tak til brugeren der lod os andre kigge med
Klik på billede for større version

Navn:  07-01-2008 16-29-19_0001.jpg
Visninger: 209
Størrelse:  70,2 Kb
ID: 79Klik på billede for større version

Navn:  07-01-2008 16-30-36_0002.jpg
Visninger: 175
Størrelse:  33,1 Kb
ID: 80
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 18:06   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Brev til Claus Hjort om fleksjobbevis og et par andre småting.
I bunden er den omtalte annonce

Brevet er ikke sendt endnu så ændringer og rettelser er velkommen...

Citat:

Til Claus Hjort Frederiksen.

Jeg kunne i dag læse dit svar på Eigil Andersens spørgsmål som lød.


” Hvad vil ministeren i en tid, hvor regeringen hele tiden understreger, at vi mangler arbejdskraft – gøre for, at kommunerne både hjælper i større omfang end nu og mere effektivt med konkrete, passende jobtilbud til den arbejdskraftreserve, som består af 11.000 arbejdsløse på fleksydelse, der er godkendt til fleksjob, men som ikke er kommet i arbejde?”

Og jeg kunne så med undren læse dit svar, som igen indeholdte noget om den nye flekslov fra 2006 blandt andet skriver du (som også set mange gange før)



For at gøre det lettere for fleksjobvisiterede at finde et fleksjob og samtidig at give arbejdsgivere kendskab til fleksjobordningen, er vi ved at udarbejde et fleksjobbevis, som en person, der er ledig og visiteret til fleksjob, kan bede kommunen om at udstede. Fleksjobbeviset vil både indeholde oplysninger om selve fleksjobordningen, om kompensationsmulighederne, og om hvilke skånebehov den pågældende har.

Skal det forstås som om at der endelig er ved at ske noget på området omkring fleksjob bevis ?

Jeg ved at det har været en kilde til stor undren at alle andre nye tiltag i loven (især dem der kan ramme den ledige flekser ) er effektueret med omgående virkning , men noget så vigtigt og godt som et værktøj som et fleksjob bevis ville være, er over et år undervejs og man høre intet om det, men set i lyset af dit svar til Eigil Andersen , så kan man formode at det er på vej og inden for en meget nær fremtid eller er det bare hul snak ?

Jeg vil se meget frem til et svar fra dig, og vil så sætte det ind på www.k10.dk hvor mange af os der virkelig har brug for det fleksjobbevis befinder os..

I dit svar til Eigil Andersen kommer du også med denne påstand.



Jeg kan oplyse, at det samlede antal personer på ledighedsydelse er faldende. I juli 2006 var der 14.043 personer på ledighedsydelse, hvorimod der i november 2007 var 10.773 personer på ledighedsydelse. Samtidig er antallet af personer i fleksjob stigende.


Er det sådan at du kunne være behjælpelig med at opklare hvordan man kommer frem til det resultat, da jeg ikke har, kunne finde noget der skulle kunne bekræfte den påstand.


Hvis man læser her så er det

Ansat i fleksjob ifølge www.jobindsats.dk:

50.513 (i kortere eller længere tid i 2007)
44.220 (omregnet til fuld tid)

På Ledighedsydelse ifølge www.jobindsats.dk:

22.939 (i kortere eller længere tid på ledighedsydelse i 2007)
10.759 (omregnet til fuldtidsledige, EKSKL. kontanthjælp, starthjælp, særlig ydelse osv.)

De 10.773 du er kommet frem til rammer jo meget godt hvis man kigger på www.jobindsats.dk:
Men da det jo er uden at man medregner de omtalte grupper så er tallet jo langt højre, sidst man prøvede at opgøre det, var der i omegnen af 2000 ledige kontanthjælpsmodtager der ventede på fleksjob.

Hvis man så tager det antal der er på særlig ydelse og starthjælp, samt dem der er ægtefælleforsørget så kan det jo meget nemt tænkes at det rene tal for ledige flekser stiger en del.

Og dermed er det ukorrekt tal der er oplyst i skrivelsen til Eigil Andersen.
Kan vi ikke være enige om det?

Så hvad er det reelle tal for hvor mange ledige flekser der er i alle kategorier?

Så skriver du også.




Alt i alt har regeringen således gjort en indsats for sikre, at kommunerne kan hjælpe i forhold til at få ledige fleksjobvisiterede i job. Det er dog vigtigt for mig at understrege, at virksomhederne også har et ansvar for at hjælpe de svagere grupper til at få fodfæste på arbejdsmarkedet. Virksomhederne skal således indrette sig på at tage de nødvendige skånehensyn, som denne gruppe ledige har. Det er mit indtryk, at virksomhederne er i gang med denne proces. Det viser den markant positive udvikling i beskæftigelsen af personer, der historisk har haft vanskeligt ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet, og stigningen i antallet af fleksjob. Men der er givetvis plads til og behov for, at nogle virksomheder tager deres sociale ansvar endnu mere alvorligt, så vi kan få skabt et rummeligt arbejdsmarked med plads til alle.


Og er det så noget regeringen har tænkt sig at følge op på? man kan jo godt sige at arbejdsgiver skal gøre dette eller hint, men erfare arbejdsgivere at der ikke er nogen konsekvens for dem (lige som med borger, der kan få økonomiske sanktioner hvis ikke de makker ret) hvorfor skulle de så gøre noget for at gøre det bedre?

Jeg ved at regeringen før har været inde på det prestigefyldte i at gøre noget socialt, men sidst på dagen så er der kun en ting der tæller og det er hvad der står på bundlinjen.

Og der er markant store problemer ude i kommunerne med at få folk i fleksjob, og når de endelig får skaffet fleksjob, så er der øjensynligt store problemer med at få refunderet sine penge, som jo igen kan have katastrofale følger for en lille virksomhed.

Derfor tror jeg nu at der er langt fra dit svar til hvordan det fungere ude i hverdagen.

Jeg læser hverdag hvordan folk der er visiteret til feks 10 timer om ugen, overhovedet ikke har været i nærheden af at komme i beskæftigelse, og hvordan kan det så være?
Ja mon ikke det skyldes at en arbejdsgiver så sætter penge til ?


Nu begynder der jo efterhånden at dukke jobannoncer op i aviser hvor man skriver at man ikke ønsker ansøgninger fra fleksjobber (se den vedhæftet jobannonce fra Rødovre centrum som gør opmærksom på at denne gruppe ikke kan komme i betragtning )

Er det overhovedet tilladt med sådan en forskelsbehandling? det er jo ikke sådan at man skriver i en annonce at man ikke ønsker ansøgninger fra feks anden etnisk oprindelse vel ?

Der er så meget at tage fat på hvis man fra regerings og forligspartnerne side vitterlig ønsker en fleksjob ordning som der kan komme borgerne til gavn.

Bla må man kigge på hvordan det kan være at folk der er visiteret til de små timeantal, med store skånehensyn IKKE kommer i job ..

Kan det skyldes at det er en dårlig forretning for arbejdsgiverne, og at disse mennesker måske hellere burde være på førtidspension med et evt skånejob?

Fleksjob ordningen er i og for sig en god og genial ting, når den fungere efter hensigten.

Men man kan ikke komme uden om at der er lavet et par svipser i den, og derfor er man vel nød til at tage konsekvensen af dette..

Hvordan ser du som beskæftigelsesminister på at man har folk med store skånehensyn og meget lave timeantal visiteret til fleks gående ledige i årevis ? (på div overførelsesindkomster OGSÅ kontanthjælp, og starthjælp samt ægteskabsforsørgelse)
Er det fair over for disse mennesker som for stor del kommer til at lide af psykiske sygdomme som resultat af deres liv i venteposition og uvidenhed?


Jeg vil se meget frem til dit svar og vil offentliggøre det på hjemmesiden www.k10.dk
Samtidig har jeg sendt denne mail til Eigil Andersen samt alle andre social og arbejdsmarkedsordfører og håber og tror på at der nu sadles om i regeringen sådan at man kan få det længe ventede fleksjobbevis og ikke kun skal høre om det når der stilles kritiske spørgsmål partierne imellem

Med venlig hilsen

xxxx
Klik på billede for større version

Navn:  1annonce Roedovre Centrum.JPG
Visninger: 164
Størrelse:  129,1 Kb
ID: 81
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjobbevis Orla Spørgsmål ang fleksjob 10 26-12-2010 08:56
Fleksjobbevis forventet fra februar 2008 zuza Nyt om loven 18 04-02-2009 21:08
Fleksjobbevis baldur Er det overhovdet til at få fleksjob? 4 12-08-2008 18:38
Fleksjobbevis - skema zuza Et godt link! 5 16-04-2008 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension