K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 19:38   #71
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Jeg har fået afslag på fleksjob fra Nyropsgade (sagen er nu i BAN). De burde have sendt mig videre til Musvågevej, så jeg kunne blive indkaldt af dem til afklaring. Det gjorde de så ikke. De havde dog skrevet i deres brev vedr. afslag på fleks "at dersom du fortsat ønsker afklaring skal du kontakte JC Musvågevej". Dette gjorde jeg så først halvanden måned efter, da jeg troede, at jeg skulle vente på svar fra BAN. Der var så heldigvis folk herinde, der sagde, at jeg skulle kontakte Musvågevej. De (altså Musvågevej) undrede sig i øvrigt over, at Nyropsgade ikke havde sendt sagens akter til dem, så de kunne indkalde mig automatisk, men "de lærer det jo nok en dag", som sb på Musvågevej sagde til mig...

Jeg mener ikke selv, at jeg er for syg til aktivering, men har en del barrierer, der skal tages hensyn til - og derfor mener jeg, at fleks er det eneste rigtige for mig. Men kan næsten forstå (på mange andre indlæg herinde), at det bliver en lang og sej kamp...

Hvorfor f..... lukkede de din sag i 1 1/2 år? og var du da uden nogen indtjening?

Jeg er selv uden indtjening nu, har været det siden 25.11.11, hvor min revalidering stoppede (efter planen). Min psykiaters statusattest viste, at jeg havde varigt nedsat funktionsevne, og dermed kunne jeg naturligvis ikke få forlænget min revalidering. Så søgte derfor fleksjob. Og kassen er bare lukket og slukket, indtil der kommer en afklaring.

Ufatteligt hvad syge mennesker skal igennem
Uha, det lyder godt nok stygt med din sag.

Jeg blev smidt af mine sygedagpenge og over på kontanthjælp.
Tro mig, jeg ville hellere arbejde 20 timer i døgnet ved kassen i Netto end at være i dette onde system, men jeg kan intet - min nakke er totalt ødelagt, med alvorlige skader, og smerter der nogen gange er så slemme at intet hjælper, og jeg har oven i købet billedligt bevis på det, men de er bare ligeglade.

Men afklaring på Musvaagevej er ikke en dans på roser heller, da en vis berygtet Lars Blytækker sidder derinde og svinger sparekniven, fuld af fup.

Jeg var i arb. prøv. og så syltede Nyropsgade min sag i 1 1/2 år, da min arbejdsprøvning viste ubetydelig arbejdsevne.
Jobsamtaler i lange baner under grov psykisk terror skortede det dog ikke på, og jeg måtte ikke nævne min sag, det handlede KUN om trusler om aktivering, og indbildning om jeg havde ingen rettigheder i henhold til Jobcenter.
De lærer at sige: "Her hos Jobcenter har du ingen rettigheder, KUN pligter."

...det er selvfølgelig løgn, men man tror jo ikke man behøver kunne loven udenad, da man jo ikke aner hvor slemme de er før man har været igennem det.

Har du en klar arbejdsprøvning eller anden afklaring, som siger hvor mange timer du kan arbejde?

og har du dine lægelige papirer i orden?

Mht. første spørgsmål, så hvis ja, kan de ikke sende dig ud i formålsløs aktivering, (Borgerrådgiverens ord) din arbejdsevenvurdering skal stå for troende, det er noget ulovligt de forsøger at indbilde os, så de kan opnå refusion ved endnu en meningsløs aktivering.

Nu hvor din sag er i BAN, er der noget meget vigtigt du skal vide, jeg sender dig en privat besked lige om lidt....
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 23:15   #72
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Uha, det lyder godt nok stygt med din sag.

Jeg blev smidt af mine sygedagpenge og over på kontanthjælp.
Tro mig, jeg ville hellere arbejde 20 timer i døgnet ved kassen i Netto end at være i dette onde system, men jeg kan intet - min nakke er totalt ødelagt, med alvorlige skader, og smerter der nogen gange er så slemme at intet hjælper, og jeg har oven i købet billedligt bevis på det, men de er bare ligeglade.

Men afklaring på Musvaagevej er ikke en dans på roser heller, da en vis berygtet Lars Blytækker sidder derinde og svinger sparekniven, fuld af fup.

Jeg var i arb. prøv. og så syltede Nyropsgade min sag i 1 1/2 år, da min arbejdsprøvning viste ubetydelig arbejdsevne.
Jobsamtaler i lange baner under grov psykisk terror skortede det dog ikke på, og jeg måtte ikke nævne min sag, det handlede KUN om trusler om aktivering, og indbildning om jeg havde ingen rettigheder i henhold til Jobcenter.
De lærer at sige: "Her hos Jobcenter har du ingen rettigheder, KUN pligter."

...det er selvfølgelig løgn, men man tror jo ikke man behøver kunne loven udenad, da man jo ikke aner hvor slemme de er før man har været igennem det.

Har du en klar arbejdsprøvning eller anden afklaring, som siger hvor mange timer du kan arbejde?

og har du dine lægelige papirer i orden?

Mht. første spørgsmål, så hvis ja, kan de ikke sende dig ud i formålsløs aktivering, (Borgerrådgiverens ord) din arbejdsevenvurdering skal stå for troende, det er noget ulovligt de forsøger at indbilde os, så de kan opnå refusion ved endnu en meningsløs aktivering.

Nu hvor din sag er i BAN, er der noget meget vigtigt du skal vide, jeg sender dig en privat besked lige om lidt....
Jeg har set din pb, har også svaret den

Jeg har været i revalidering, kom ikke op på de antal timer, der var aftalt (20 timer) - men tror desværre ikke, at det kan bruges som en arbejdsprøvning, selvom det økonomisk (for dem) jo ville være det klart smarteste.

Min psykiaters statusattest beskriver flere barrierer og varigt nedsat funktionsevne. Men også en sætning omkring medicin, som JC har misfortolket (selvfølgelig til deres fordel). Min psykiater har ringet til min sb i Nyropsgade 2 gange og lagt beskeder, da han gerne ville uddybe sætningen, som den SKULLE forstås. Men hun har selvfølgelig ikke ringet tilbage til ham...

Er nu indstillet til en tværfaglig udredning (samtaler med læge, psykolog og socialrådgiver) og disse samtaler skal udmunde i en rapport, som sendes til JC.

Det er sgu utroligt, hvad man skal igennem
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 19:22   #73
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Tak for pb'en.

Ja det et meget Typisk for Nypopsgade - de kører en selektiv besvarelsespolitik, hvilket betyder de undlader at besvare samtlige henvendelser fra andre end deres samarbejdspratnere, og iøvrigt KUN besvarer henvendelser og spørgsmål der er = penge i kassen til dem.

Ulovligt ja, men de er ligeglade med loven, fløjtende og bedøvende!!! - alt hvad der kan give penge i kassen og spare dem for penge er i fokus, alt andet inklusiv medmenneskelighed er ikke eksisterende i deres regi, desværre....


P.S. Håber den læge der skal være med i din tværfaglige udredning er en af dine egne læger, ellers så påberåb dig din rettighed til frit lægevalg, ellers kan du nemlig være 100% sikker på løgn og latin fra Jobcenterlæger, købt og betalt at jobcenter KUN for at spare penge, og det er læger med nul samvittighed!!
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 20:58   #74
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Tak for pb'en.

Ja det et meget Typisk for Nypopsgade - de kører en selektiv besvarelsespolitik, hvilket betyder de undlader at besvare samtlige henvendelser fra andre end deres samarbejdspratnere, og iøvrigt KUN besvarer henvendelser og spørgsmål der er = penge i kassen til dem.

Ulovligt ja, men de er ligeglade med loven, fløjtende og bedøvende!!! - alt hvad der kan give penge i kassen og spare dem for penge er i fokus, alt andet inklusiv medmenneskelighed er ikke eksisterende i deres regi, desværre....


P.S. Håber den læge der skal være med i din tværfaglige udredning er en af dine egne læger, ellers så påberåb dig din rettighed til frit lægevalg, ellers kan du nemlig være 100% sikker på løgn og latin fra Jobcenterlæger, købt og betalt at jobcenter KUN for at spare penge, og det er læger med nul samvittighed!!
Selektiv besvarelse? Ja MON ikke

Håber BAN vil gøre sig den ulejlighed at følge den dørs mht. uddybning af statusattest fra psyk., jeg har ihvertfald gjort opmærksom på det i min anke men har indtryk af, at BAN er JC 2 og der skal mere end meget til at gå mod JC

Jeg er stadig - så naiv? - at jeg tror på, at det er gode fagfolk, der vil være i den tværfaglige udredning. Har været hos den eksterne leverandør før, og var glad for dem.

God weekend Lotte og lykke til du ved
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 00:36   #75
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Selektiv besvarelse? Ja MON ikke

Håber BAN vil gøre sig den ulejlighed at følge den dørs mht. uddybning af statusattest fra psyk., jeg har ihvertfald gjort opmærksom på det i min anke men har indtryk af, at BAN er JC 2 og der skal mere end meget til at gå mod JC

Jeg er stadig - så naiv? - at jeg tror på, at det er gode fagfolk, der vil være i den tværfaglige udredning. Har været hos den eksterne leverandør før, og var glad for dem.

God weekend Lotte og lykke til du ved
Ha, ja det skal jeg lige love for - faktisk er BAN værre en JC2, for de er jo under Indenrigsministeriet, så kan kan ikke klage over dem nogen steder, andet end til Ankestyrelsen, og noget siger mig, at den ikke lovlydige direktør Preisler for BAN har flere medarbejdere fra Ankestyrelsen i sine hule hænder - det er magtmisbrug af værste skuffe der køres i BAN, og groft misbrug af embede, som kan give op til 2 års fængsel i henhold til Straffeloven.

Det må bestemt siges at være skærpede omstændigheder, at netop BAN vælger at køre det ulovlige regime endnu længere ud og helt bevidst systemtisk, da klagmulighederne mht. BAN er meget små, og BAN jo netop er til for at sørge for at kommunerne overholder loven - og så overtræder BAN selv helt bevidst de love de er sat til at forvalte, det er indbegrebet af magtmisbrug, så det vil noget.

Hvis BAN fortsætter på den måde, og ikke tager min klagesag til efteretning i henhold til lovgivningen, så skal direktøren i hvert fald ikke regne med at sidde på pinden meget længere, for jeg har alle beviser på deres ulovligheder på skrift.

Tak også god weekend til dig, og mange tak, glæder mig bestemt meget til mit næste træk.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 13:27   #76
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Kim Engfred

Tidligere kommune har brugt ham til at udtale sig i min sag. Har aldrig mødt manden. Hans skriverier indgik i min sag . Jeg skulle bare cykle og svømme så var alt godt.......selvom men på kommunens træningscenter var nået frem til jeg ikke kan klare at cykle. Og jeg var ved at drukne som barn og der ikke er svømmehal i min by.
Jeg er harm over han uden at ville se mig udtaler sig og får hyre for det.....bare så alle alarmklokker ringer hvis man støder på hans navn. Kommunen spurgte ikke min kiropraktor hvor jeg har været fast patient. Det var så modbydeligt.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 16:19   #77
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det var som lægekonsulent, at din tidligere kommune brugte ham, ikke?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
lægekonsulent meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-12-2011 21:46
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension