K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2012, 08:01   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Florken!

Et fleksjob er som udgangspunkt, altid 37 timer.
OG SÅ kan det være, at man så kun kan være effektiv i måske 12 timer, 15 timer eller 20 timer.

Som reglerne er nu, så kommer tilskuddet efter de 12½ time, men også hér bliver nogle menneskers arbejdsevne med tiden yderligere nedsat, så de er der de 12½ time, men kun arbejder effektivt i måske 5-6 timer.

Det er derfor princippet om de fra 1-37 timer består. Ooooog at folk bliver smask hamrende forvirret!!!

For det er korrekt, at man ikke kan få fleks hvis man har over 25 effektive arbejdstimer - så hedder det deltidsjob.

Det er fordi med udgangspunktet på de 37 timer, så er der groft sagt, to måder at finde arbejdsevnen på.

Folk starter på 37 timer, og ser hvor de lander.

Eller folk starter på fx 12 timer og ser hvor de lander.

Det er derfor nogle har fleksjobs på 37 timer, og en effektivitet og skånehensyn der måske reelt svarer til 26 timer.

Men man kan ikke gå fra det lave timetal og præsterer 26 timer og få fleks. For så ryger man på deltid.

Så ''kodeordet'' er udgangspunkt på 37 timer, for det er her oppe, alle fordelene ligger......bla den fordel, at man kan arbejde over 25 timer, og stadig være bevilget fleks.
Hvilket aldrig vil ske, på et lavt timetal som begyndelse.

Men det kræver så også, at fleksjobberen er der de 37 timer, selvom personen kun kan klare opgaver, der svare til en måske 20-30 timer. Alt efter skånebehov og effektivitet.

Sidst redigeret af Ninja; 20-06-2012 kl. 08:25.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 08:14   #12
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Jeg har, siden opstart i mit fleksjob (for 2½ år siden), arbejdet 15 timer om ugen fordelt på:

Mandag 3 timer
Tirsdag 4 timer
Onsdag fri
Torsdag 4 timer
Fredag 4 timer

Det fungerer rigtig godt og jeg er glad for, at arbejdsgiver ikke har forsøgt at presse mig op i tid
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 09:23   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nu er det ikke for at starte en diskussion...

men jeg tror nogen arbejdsgivere tænker i social ansvar og ikke kun kassen..mht det med 12.5 timer..

man hører også arbejdsgivere sige at de synes det er en god ide at der skal være plads til alle om det er 1o timer el 37 timer..og sådan bør det også være....

yingyang du må til din arbejdsgiver,for han har løjet for dig og det er ikke fair...nu mere man føler sig presset mht timer,jo dårligere ka vi jo få det og gå ned til sidst..og det er jo ikke meningen med et fleksjob...
så jeg synes du sku tage en snak med dem...på en stille og rolig måde...

jeg synes fleksjob er en super opfindelse og jeg vil være ked af hvis det skal til at ødelægges lidt...

stribe førtidspensionist 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 09:51   #14
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg havde 10 timer om ugen (2 timer hver dag), men dertil kom forberedelse, som jeg lavede hjemmefra
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 10:13   #15
Humlebi07
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Humlebi07 er ny på vejen
Jeg har et 37 timers fleksjob, hvor jeg arbejder 25 effektive timer om ugen, så man kan altså sagten have over 20 timer :-)
Humlebi07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 21:07   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
nu er det ikke for at starte en diskussion...

men jeg tror nogen arbejdsgivere tænker i social ansvar og ikke kun kassen..mht det med 12.5 timer..

man hører også arbejdsgivere sige at de synes det er en god ide at der skal være plads til alle om det er 1o timer el 37 timer..og sådan bør det også være...

stribe førtidspensionist 2o1o
Tænker socialt ansvar-ja hvis de kan få 10timer og kun betale det så rækker det sociale til det hvis det lige det de skal bruge.

Kommer det der til at en flex visiteret kan arbejde flex med meget lave time tal,så skal man ikke glemme at flexer med meget få timer sikke ikke har ret meget over skud i øvigt-det ikke rimeligt at jage folk af sted i al evighed,og dem der ikke er plads til kan ikke få en pension fordi de stadig kan komme ud af deres dør-resutatet er at pensionen afskaffes og fyge slidte slæbes igemmen uendelige arbejdsprøvninger
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 22:13   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der BURDE slet ikke være fleks til folk der kun kan klare noget under 12½ time, men pension. Det er faktisk også sådan det er skruet sammen. Men i takt med vilde besparelser, så shopper de arbejdsevne på langt under de 12½ time, selvom folk NÆSTEN aldrig kan få et fleksjob med under 12½ time. Men på den måde kan de jo fastholde en masse mennesker på den langt billigere kontanthjælp.............................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 07:08   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der BURDE slet ikke være fleks til folk der kun kan klare noget under 12½ time, men pension. Det er faktisk også sådan det er skruet sammen. Men i takt med vilde besparelser, så shopper de arbejdsevne på langt under de 12½ time, selvom folk NÆSTEN aldrig kan få et fleksjob med under 12½ time. Men på den måde kan de jo fastholde en masse mennesker på den langt billigere kontanthjælp.............................
En anden ting er at der slet ikke bliver set på HVORDAN man kommer igemmen sine få timer-i mit tilfælde ,var jeg 12½ time på pladsen altså vodering til flex.

At jeg havde pauser så arbejdstiden var 8-10 timer og forøget smerter og eks. milicin,en dagbog hvor jeg havde skrevet at jeg efter hånden havde selvmords tanker og kun holdt ud fordi der var mange helligdage så enlig havde langt mindre timer blev der set helt bort fra.

Næ jeg var stabil og havde klaret 12½ time så man langt fra en pension

Som en anden sage,KBH revuder til flæx når folk kan 5-6 timer
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 09:13   #19
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Før jeg fik ftp havde de sat mig til 7t!!!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor mange timer. bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2013 16:33
Hvor mange timer har du. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 27 04-03-2011 22:03
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension