K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2008, 23:20   #1
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke?

Hej !
Jeg har lovet at sætte dette inlæg ind for en ny her på k10.
Jeg kunne ikke lige forklarer hvordan man gør men her er det..
Håber i kan hjælpe..





Hej K10-folk
Jeg står for at skulle til en psykiater, da kommunen nu har spillet "det sidste kort ud" i min sag om ansøgning om flexjob. Jeg orker ikke at beskrive hele min sag nu, men vil blot fortælle, at jeg skal have foretaget en psykiatrisk speciallægeerklæring. "Alle sten skal vendes" siger kommunen - What ever!!! "Send mig bare til en psykiater", var mit svar. Jeg ved jo selv, at mine rygsmerter ikke er "hysterisk fremkaldte", så hvad skulle en psykiater kunne sige / skrive, der skulle kunne skade min sag og modsige den reumatologiske speciallægeerklæring, der "taler for min sag"?
MEN - det var så, indtil jeg fandt denne side (googlede på psykiatrisk speciellægeerklæring efter mit møde på kommunen, da jeg ville vide, hvad det går ud på.) Jeg skal da lige love for, at folk har været udsat for nogle oplevelser, som jeg troede hørte sig til i det tidligere DDR...
Da jeg selv er fra Aalborg, er jeg naturligvis ret så nervøs for at havne i kløerne på Eva Blach, som flere herinde har meget dårlige erfaringer med.
Jeg er bekendt med, at kommunen sender deres "efterspørgsel" på en tid til mig ud i et system, hvor de så får tilbagemeldning fra en ledig psykiater, og at det bliver den, jeg skal til. Kan også forstå, at Eva Blach åbenbart gerne byder ind på disse opgaver, så risikoen for at ende hos hende, kan jeg ikke helt fortrænge, er til stede.
Mit spørgsmål er derfor: Jeg kan læse, at Eva Blach IKKE er medlem af den offentlige sygesikring, og at det derfor er sværere at klage over hende, i tilfælde af dårlig behandling.
Kan jeg / har jeg ret til at "forlange", at den psykiater, jeg bliver sendt til, er medlem af den offentlige sygesikring? Har jeg ret til at skrive til min sagsbehandler, at jeg kun vil til sådan en?
Ha jeg andre måder hvorpå jeg kan undgå Eva Blach og de andre "drenge", som er omtalt herinde? Nogen der vednoget om det?
På forhånd tak for svar - og hvor ville jeg da bare ønske, at jeg havde fundet denne hjemmeside for 1 1/2 år siden...
Mange hilsner
"hvad sker der?"
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 02:16   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er ikke inde i det har kun fulgt med på sidelinjen.

Jeg mener ikke man har ret til at kunne forlange at vedkommende er medlem af sygesikringen (var det tilfældet, ville dem der har klaget have fået ret i deres klager, uden meget bøvl)
Men jeg mener til gengæld at man har ret til at kunne vælge.

Men igen jeg har kun set med fra sidelinjen, så hvor det findes (lov eller vejledning) ved jeg ikke, og det er jo nødvendigt for at kunne bruge den påstand.

En anden ting man kan gøre, er selv at bestille en tid hos en psyk. Det er den sidste udtalelse der tæller (at kommunen kan finde på at være ligeglad, må man så tage der fra) Desværre kan der så blive noget med en egenbetaling.

Man kan også prøve at "snakke" sig til rette, så man får kommunen til at overlade opgaven med at finde en psyk til din egen læge, så er det jo bare at sige til din læge at du altså IKKE vil til Eva, og den potte er ude.
Med mindre kommunen har noget negativt i sinde, tvivler jeg på at det bliver et problem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 04:11   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja for min del så ville jeg printe hele tråden ud om Eva B herfra siden, jeg ville tage det med til min sagsbehandler og fortælle om min viden og så ville jeg sige til hende at jeg simpelt hen ville være bange for at komme til den psykiater og om kommunen ikke havde en anden at tilbyde...

Var svaret negativt og beskeden var at jeg skulle til Eva B så ville jeg med det samme sørge for at skrive min frygt ned (eliminering af eksisterende sygdomme, nedladenhed , nedgørelse og hvad der ellers står i den tråd)og bede om at få lagt det i min sag, jeg ville med også sørge for at gøre kommune klar på at jeg ville holde på min ret og tage en bisidder med til mødet ...

og dertil ville jeg optage mødet skjult , sådan at kommer man hos hende alligevel så vil man kunne dokumentere hvad der er sagt , og man vil hvis det er noget af hendes sædvanlige pladder kunne bevidne det med en bisidder , dertil kan man jo påstå at det er en inkompetent person og at man allerede inden mødet havde spået om udfaldet ....

Nu er jeg måske knap så lige mange andre mennesker men jeg ville sætte mig ned og lave en nøjagtig udskrift fra optagelsen , og skrive den ind i et dokument som jeg så igen ville bede om at få langt ind i min sag ...
  Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 10:28   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Jeg har været hos kommunen til samtale, idet de vil have en psykologudtalelse inden de vil søge pension uden arbejdsprøvning. Da jeg har læst om Eva Blach er på siden spurgte jeg direkte sagsbehandleren, hvem de plejer at bruge. Hun fortalte, at de har et elektronisk system over psykologer, hvor man kan sende sagen hen, hvor de forskellige psykologer så kan byde ind. Jeg fortalte, at jeg havde hørt og læst en masse negativt om Eva Blach. Fik at vide, at man jo kan læse negativt om alle på nettet, og det måtte jeg jo i og for sig give hende ret i. Dog fortalte jeg hende så, at uanset om kritikken af EB var begrundet eller ej, så har jeg på forhånd fået en negativ opfattelse af hende, og det ville jo sikkert påvirke et evt. besøg og udredning hos hende. Det gav sagsbehandleren mig så RET i . Hun ville sørge for, at Eva Black ikke er blandt de personer, som får mulighed for at byde ind på min sag - HURRA for det - og tak for dette dejlige forum. Så det er muligt at tale ordentligt med sagsbehandleren om det. Det går jo ikke at komme til en psykolig, som man på forhånd er negativt indstillet overfor, da dette ikke vil give et ordentligt billede af en.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 20:47   #5
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Thumbs up Til Tutti

Hej Tutti
Og velkommen her i klubben...

Dejligt at høre at det faktum at vi andre der har været i kløerne på Fru Eva...har kunnet bevirke at du måske nu bliver lyttet til hos din sagsbehandler/socialrådgiver og får en anden ...

Pyh...så har det da ikke været forgæves.

Du må endelig skrive hvordan DET går...Om der findes psykiatere der er bedre...som arbejder for kommunen som lægekonsulenter...

Det ville være dejligt at høre om.

Mange knuser og held og lykke
fra Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 21:27   #6
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Hej Tutti!
Dejligt at hører at du undgik et besøg hos EB,det er godt at du sagde det..
For faktum er at de nordjyske kommuner sender masser af deres klienter til EB...

Det bedste råd jeg kan give er at følge Heidiens råd i denne tråd...

En anden ting er at folk med fysiske gener gør klogest i at holde fast i at det er fysisk,for er det psykisk og du får en karakterneuorose så hænger du med håret i postkassen...

Jeg synes jo det er meget naturligt at folk med fysiske symtomer og kroniske smerter,kan blive deprimeret...

Så hold fast hvis det er fysisk.."Hvem kom først hønen eller ægget"
Du skriver det er en psykologisk undersøgelse der er stor forskel på en psykologisk udredning og en psykiatisk..

Rigtig held og lykke og fortæl gerne hvordan det går dig
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 10:17   #7
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hejsa.

Jeg slap som sagt fra Eva Blach. I kommunens referat af vores møde står der ved nærlæsning direkte "Hun har hørt om Eva Blach, og hende vil hun ikke have". Jeg læser det som om, at kommunen er ganske klar over Eva Blachs fremgangsmåder - ellers ville de da have skrevet at jeg havde hørt noget dårligt om hende, og ikke bare, at jeg har hørt om hende?

I stedet har jeg fået en tid ved en herre ved navn Nils Balle Christensen. Jeg har søgt lidt på nettet, og han er en herre som deltager i flere seminarer, "forsøg" og forelæsninger. Dog fører han supervision med TERM-grupperne, ligesom han har speciale i "dybt personlighedsforstyrrede personer"

Er der nogle af jer, som kender til denne herre - det kunne jo være, at han var god nok. Og med det speciale han har, må jeg gå ud fra, at jeg "består", ellers ser det sort ud

Jeg skal nok vende tilbage efter mødet med ham, så andre fremover ved, om han er et bedre alternativ til fru EB eller ej
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 19:44   #8
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Hej Tutti!
Jeg kender ikke Niels Balle personligt men jeg har hørt,at han er rar..
Dette har jeg hørt fra en proff..

Nu har jeg selv kun prøvet,at være ved psykiater EB,det var som du kan læse,andet sted på sitet ikke en god oplevelse..

Hos andre som jeg har talt med og det er efterhånden mange idet jeg har været fastlåst,handler det om at man bliver stillet en masse spørgsmål,som man hos andre for den tid som man har brug for at forklarer sig..

At fortælle om sine inderste tanker og føleser kræver tillid fra behandleren..
vær 100% ærlig så skal det nok gå...
rigtig held og lykke.

Ps ja det lyder underligt det kommunen skrev,og ja mon ikke det er gået op for dem hvad der sker..
Men rapporten fra hende er jo fuldstændig som kommunen ønsker..
også elv om man kun har set damen ca 5 min,
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 22:49   #9
Susanne 53
Ved at vænne sig til K10
 
Susanne 53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 14
Styrke: 16
Susanne 53 er ny på vejen
Mit forslag til dig gå på jagt og find en psykiater du har tillid til. kender du ikke nogen så prøv at snakke med din læge måske har han/hun et godt bud. Derefter gå tilbage til din kommune og fortæl dem at du ønsker at blive undersøgt at denne læge.
Derved viser du samarbejd vilje i forhold til din sag og du har selv valgt hvilke kompetent hoved der skal se på dig.
Jeg har kørt en arbejdsskade sag siden 2003. Har løbende fået lavet speciallæge erklæringer hos kirurger. Har hele vejen fået ok til de læger jeg selv har fundet frem.
Held og lykke

Susanne
Susanne 53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 22:21   #10
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
hejsa
Huk som nogt meget vigtigt, en psykolog og en psykiater er to meget forskellige ting. det er ikke nok at de begge hedder noget med psyk.. til fornavn.
En psykolog er uddannet til at at lytte til dig som person, og som kan hjælpe dig med at stille relevante spørgsmål. altså en uddannelse, der arbejder med dig som person og med dine erfaringer og belastninger.
En psykiater er uddannet læge, altså som tager udgangspunkt i, at alt kan klares med medicin. psykiatri er en udvidet uddannelse for en læge, og han er normalt ligeglad med årsager og baggrund,arbejder kun udfra at der skal opnås et hurtigt resultat.
En psykolog arbejder med hjernen, og psykiatéren arbejder med medicinen. Ligesom en psykolog ikke må udskrive medicin.

Der er en himmelvid forskel, så adskil tingene, hvis I vil gre jer selv en tjeneste.
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan bor I andre? Cirkel Dit og Dat 60 13-10-2011 09:01
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Hvordan vi slipper af med de andre Hejdien Dit og Dat 15 15-12-2009 16:49
FT? - hvordan og/eller andre muligheder? Mianne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-08-2009 21:33
Fokusér på de virkelige skurke Trold Skal kommuner ikke overholde loven? 4 08-08-2009 22:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension