K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2008, 21:52   #1
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej alle sammen..

Så har jeg i dag fået brev fra kommunen om at jeg er tilkendt førtidspension pr. 1-6-08.

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har det med det. På den ene side er jeg glad for at kampen er slut og at jeg får ro i min hverdag, på den anden side så er jeg også lidt trist over at jeg som 33 årig skal være på pension og ikke kan forsørge mig selv.

Der går nok lige et par dage inden jeg sådan for alvor glæder mig over det. Jeg ved det er det helt rigtige og det er jo det jeg har kæmpet for.

Nu har jeg også snart været sygemeldt i 4 år lige med undtagelse af 11 mdr’s barsel. Så det er vel også på tide med en afklaring.

Jeg har stadig en ankesag kørende som lige pt. er sendt til beskæftigelsesankenævnet, derudover har jeg en aftale med fagforeningen om at vi på et tidspunkt vil sende et brev til kommunen og forespørge/brokke os lidt over den dårlige sagsbehandling jeg har fået. Alt hvad der kunne gå galt sagsbehandlingsmæssigt det seneste halve år er gået galt.

Håber i alle får en dejlig weekend.

Knus Lotte
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2008, 22:21   #2
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Et stort tillykke herfra. Håber du vil nyde det i det lange løb. Nu kan du tænke på dig selv i ro og mag og gøre ting, der er gode for dig.
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2008, 22:25   #3
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Lotte.

Tillykke.

Ja jeg kan godt forestille mig, at det er lidt svært at fatte, at du nu er ftp.

Jeg ønsker for dig, at du får det godt med det hele og held og lykke fremover.

Rigtig god weekend

Se lyst på fremtiden

mvh Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2008, 23:13   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lotte A tillykke alligevel

Kan godt forestille mig (og høre det tit) at det er lidt af en omvæltning når man endelig får pensionen for dybest set er der jo ikke nogen der ønsker den, men vil i stedet for hellere have vores helbred og kunne klare en ganske almindelig hverdag...

Men jeg håber at du kommer til at kunne forlige dig med tanken og bliver glad for det når først du har vænnet dig til det, og hvem ved , måske en skånejob ad åre er den rigtige løsning for dig , på den måde vil du jo stadig kunne bidrage

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 00:11   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Lotte

Og tillykke med afklaringen og pensionen...

Der er altså mange andre ting her i livet end arbejde som man kan bruge den tilbageværende energi på når man er pensionist
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 08:18   #6
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej Lotte.Også et stort tillykke fra mig.Jeg kan godt forstå dig.Med din alder at du næsten ikke ved hvordan du skal forholde dig til det Det er lidt anderledes for mig som er 53 år,jeg har arbejdet i mange år,men havde alligevel meget svært ved at acceptere at jeg ikke kunne mere.Men jeg prøver at se det lyse i det, at nu kan jeg passe på mig selv og min krop.Vi får ikke pension hvis ikke der er en virkelig god grund til det.Og som Hejdien skriver,så kan det være at et skånejob kan komme på tale senere hen.
Jeg håber du kommer til at "nyde" det og glæde dig over kampen du har vundet
Rigtig god weekend til alle.
Mange hilsner fra Sanne
__________________
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 08:51   #7
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 16
Silke er ny på vejen


Hej Lotte.

Tillyke med pensionen.

Jeg kender godt de blandede følelser, du beskriver - jeg er selv blevet tilkendt pension 1.5.08. - og jeg skal oz lige vænne mig til tanken om den nyvundne frihed - og den langt bedre økonomi.

Men jeg er bare SÅ glad for, at min årelange kamp med kommunen nu er slut - for det er godt nok noget, der trækker tænder ud....

God vind fremover....


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 10:13   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Tillykke Lotte

Ved godt hva' du mener, når du siger du ikke rigtig ved hvad du skal mene om det, men men men du skal nok blive glad for det, tænk på din familie nu kan du koncentrere dig om, at være der for dem og passe på dig selv.
Nu kan du arbejde på, at komme ovenpå efter kampen, så kan du se senere hen, om du skal have et skånejob, eller hva' med noget frivilligt arbejde i en forening måske?

Lidt pudsigt, at se at din "kamp" også blev afbrudt af en barsel, jeg holdt al den barsel jeg kunne med min søn (nr 3) i alt godt 13 måneder.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 10:14   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Lotte!

Stort tillykke med pensionen! Glæd dig over, at det nu er slut med at bruge kræfter på at slås med kommunen og brug dem på dig selv og din familie i stedet for! Og, som min fagforeningemand sagde, livet slutter ikke, fordi man kommer på ftp. Det kan være du med tiden får lidt overskud til at bruge dem på lidt arbejde. Det er du jo selv herre over nu. Det gik hurtigt her til sidst med at få pensionen igennem - kan du ikke fortælle lidt om det?

Knus
Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 12:36   #10
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej Risa

Jo selvfølgelig vil jeg lige fortælle lidt om forløbet her til sidst.

Som mange herinde ved så indstillede kommunen mig til pension i dec. 2007 men den blev sendt retur da de manglede yderligere oplysninger.

Vi kunne dog ikke i første omgang få oplyst hvad de manglede, derfor indstillede min rådgiver mig i januar 08 til fleks, der fik jeg først afslag jeg var alt for syg.

Da der så internt i kommunen bliver stillet kritiske spørgsmål til hvorfor man tilbagesendte pensionsansøgning fandt de pludselig på de ville have en psykiaterundersøgelse, det fik jeg at vide næsten 2 mdr. efter de havde haft min sag med på pensionsteam.

Så genoptog kommunen selv min fleksjobafslag og genvurderede den og gav mig nu fleksjob.

Jeg valgte selv at søge en §17 pension i håb om at få forlænget sygedagpenge men dem ville kommunen ikke forlænge, det ligger der lige pt en klage over i beskæftigelsesankenævnet.

Da jeg så selv havde rejst §17 ansøgning besluttede kommunen sig for at rejse en §18. Det besluttede de den 25 april 2008, den 6 maj var den på møde og der rejser de sagen i går den 16 maj 2008 får jeg så brev om at jeg er tilkendt pension.

Så ja til sidst gik det rigtig hurtig men det har været en lang sej kamp. Jeg er da også glad for min pension men jeg ville nu ønske jeg var rask i stedet og kunne arbejde. Men nu ser jeg fremad og glæder mig over jeg kan få fred og ro og kan være hjemme og passe mine 2 børn nu hvor pædagogerne strejker.

Jeg skal så lige se om jeg vinder min ankesag, og så skal fagforeningen og jeg brokke os lidt over alle de fejl der er sket sagsbehandlingsmæssigt i min sag. Jeg får ikke selv noget ud af det men hvis det i fremtiden kan hjælpe andre så de ikke får så dårlig en behandling så er det det hele værd.

Knus Lotte
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Kampen mod lægekonsulenter. lyslys Politik og Samfund 286 06-11-2009 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension