K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2009, 11:49   #271
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hip hip hurra for dig Jøsses, lige præcis den jeg tænkte på: tilsynet m læger

Nu har jeg -endelig- gjort mig den ulejlighed at gemme den for en anden god gangs skyld
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 17:14   #272
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Øh... ved ikke, hvilket klagenævn du mener, Buster.

Men se her.... private aktører ansætter SELV lægekonsulenter.

Det bliver da værre og værre.
Citat:
I den forbindelse søger vi en lægekonsulent til løsning af kommunalfaglige opgaver.

Dine arbejdsopgaver vil være inden for det socialmedicinske felt og bestå af lægefaglig bistand i forhold til Hartmanns arbejde med borgere matchgruppe 4-5.

Stillingen er på 40- 50 timer om måneden efter aftale, med fleksibel arbejdstid.

Du har erfaring med arbejde med ledige, og du motiveres af at skabe resultater for – og med andre mennesker. Erfaring med kommunale eller statslige vejledningsforløb, herunder rapportering til relevante myndigheder er ønskelig.

Derudover forventer Hartmanns, at vores konsulenter er:

resultatorienterede, ansvarsfulde og har lyst til at bidrage til Hartmanns fortsatte vækst.
udstyret med en god menneskelig forståelse og interesse for at arbejde med mennesker.
udadvendte og tager imod nye udfordringer og idéer med åbent sind.
http://www.hartmanns.dk/sg_job.6?forceid=58

Hmmmm!!!!

Var der ikke noget om, at denne (iflg. Fælleserklæringen) fritagelse fra Lægeløftet kun skulle gælde lægekonsulenter, der var ansat af staten/kommunerne i administrative stillinger?

Her er jo en privat aktør, der kan regnes for at være en hvilken som helst privat virksomhed... Kunne det tænkes, at læger ansatte i "administrative" stillinger ude på det frie arbejdsmarked IKKE er omfattet af denne "fritagelse" for ansvar over for deres Lægeløfte?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 19:51   #273
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
buster

jeg ledte også efter dem engang herinde...skrev dem ned...og det var jo så en god ting.........det var sådan set dig der skrev dem til mig dengang...

Kan også fortælle at min egen læge sådan set har "overgivet" mig til sagsbehandler og lægekonsulent..da denne mener jeg skal en masse og han blev spurt om han ville stikke sårn ca alt i alt 6-7 forskellige henvisninger ud....
det ville han så ikke og har dermed "overgivet mig til sagsbehandler og lægekonsulent".....
da han mener det må være lægekonsulent's opgave siden det ham der har sat de krav og de blir nu brugt som afslag til fleksjob....

Men synes det helt fint han siger fra overfor kommune og lægekonsulent...

Så venter spændt på svar fra kommune...det endnu ikke kommet..og han sendte brev ca D.18/6....så går da ud fra at sagsbehandler har fået brevet fra ham...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 20:15   #274
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Kan også fortælle at min egen læge sådan set har "overgivet" mig til sagsbehandler og lægekonsulent..da denne mener jeg skal en masse og han blev spurt om han ville stikke sårn ca alt i alt 6-7 forskellige henvisninger ud.... det ville han så ikke og har dermed "overgivet mig til sagsbehandler og lægekonsulent"..... da han mener det må være lægekonsulent's opgave siden det ham der har sat de krav og de blir nu brugt som afslag til fleksjob....

Men synes det helt fint han siger fra overfor kommune og lægekonsulent...
Hmm.... Jøsses?

Når din læge nu har "overdraget" dig som patient til sagsbehandleren og lægekunsulenten i din kommune - hvem skal så fremover skrive recepter på al den medicin, lægekonsulenten siger, at du skal bruge iflg. dit svar her?

Ville det ikke være en øjenåbner af rang, at opleve nu lægekonsulenter, der direkte behandler folk, selv om de officielt "ikke må" gøre det?

Står verden endnu? Eller står den ikke længere? Hvad sker der?

Det ville være mest fair, hvis de respektive lægeforeninger havde ekskluderet alle "administrative" læger, idet enten er man læge under Lægeløftet, eller er man det ikke. Sådanne "administrative" læger kun undergraver tilliden til alle læger....

Sidst redigeret af Tante Ana; 03-07-2009 kl. 20:18.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 22:34   #275
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, jøsses, det beviser jo bare at dine små grå funker -modsat mine

Vi kan overhovedet ikke være uenige om at: enten er man læge eller også er man ikke.
Behandler man folk uden at have aflagt lægeløftet, ja, så må det vel betegnes som: kvaksalveri !

Lidt a la de øvrige titler: socialrådgiver -sagsbehandler mfl.....
ja, selv konsulenter kan vel næsten henføres under: kvaksalveri -for titlen konsulent kan enhver tage til sig(uden reelt at have noget at have det i!)

Personligt kunne jeg ALDRIG drømme om at modtage, acceptere osv NOGET SOM HELST fra nogen som helst end fra min egen læge.

Jøsses, jeg synes også det er ok at din egen læge siger fra og det lyder da positivt trods alt, at han har skrevet retur til kommunen.
Håber da så sandeligt at der kommer noget godt ud af det, for dig, og ja, det kræver at man fortsat holder på sine-efterhånden- få rettigheder.

Nu ved jeg ikke liiige præcis hvad der er skrevet men hvis jeg var dig, ville jeg da bede både sagsbehandler og lægekonsulent om at få ALT på skrift som de evt foreslår og dernæst -på skrift- få dem til at underskrive sig deres ansvar, hvis du forstår.
Når disse nu er at betragte som administrative medarbejdere ja, så står de i hvertfald under straffelovgivningen -det ville jeg helt klart fortælle dem!
Håber da, hvis du skulle få brug for det at du henvender dig til lægeetisk nævn for der er ingen tvivl om at man kollegaer imellem også har en stolthed, faglighed og netop igen: hva med troværdigheden?

Spændende hvilket svar du får
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 22:47   #276
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
buster

nemlig........og er igang med at klage...endnu en gang....er der noget at sige til man blir gråhåret....

Og jow..rigtigt godt at læge siger fra.....og hans brev ryger da også med i klagen til beskæftigelsesnævnet....og skal jo nok også andre steder hen.

Som min læge siger...at nu vil han ikke være med på den bølge mde de lægekonsulenter mere...så selv læger ...de rigtige slags......kan få nok.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 20:17   #277
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Cool

Se her, hvad jeg fandt om lægekonsulenter. Andre gør også en ihærdig indsats på området.

Citat:
Kurt A. Nissen, formand for AVS og fu-medlem i Landsforeningen For Arbejdsskadede LFA, Slagelse

Citat:
Vores spørgsmål angående lægekonsulenterne, som er ansat i kommunerne som lægekonsulenter, gik på, at disse lægekonsulenter ikke er omfattet af deres lægeløfte, når de er ansat i kommunen. Det har vi ikke fået svar på, og derfor sender vi spørgsmålet videre til de lægelige organisationer.
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=55&C_ID=76

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 20:35   #278
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, det er bare den dejlige arbsk formand igen igen

Sådan Kurt, bid dig fast til du får et brugbart svar og ønsker ham al mulig held og lykke m at få et brugbart svar

Jeg lægger ikke skjul på at jeg respekterer denne mand meget højt da han i snart maaaange år har kæmpet en kamp for skadelidte borgere og gjort det rigtig godt -tak for det Kurt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 08:43   #279
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Tante Ana

ja det er jo det meget spændende i det....
for hverken læge eller jeg har fået respons fra kommunen angående det brev læge sendte til sagsbehandler...

men læge mener,at siden kommunen er så hurtig så får vi nok svar omkring oktober og ikke til påske....

Brev blev sendt til kommune 18/6-2009...og venter stadig på respons....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 11:16   #280
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, jøsses, ja, det bliver spændende at se om du får et svar

Oplevede selv at visse af mine breve blev der svaret på og andre fik jeg aldrig nogensinde svar på -hmm....

Øh, spørger måske dumt men har du/i kun sendt dem til sagsbehandleren?
Hver gang jeg stillede spørgsmål ja, så sendte jeg det også lige i kopi til chefen for afd samt til Borgmesteren.
På den måde mente (måske naivt!)jeg at så kunne man ikke bagefter komme og sige at ingen vidste noget om noget-vel

Ja, det siges jo at tålmodighed er en dyd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension