K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2008, 23:03   #181
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det her ser "mystisk" ud. Jeg kan desværre ikke læse resten, men bliver da noget nysgerrig.

Citat:
Oktober 2005 / 10
Skrevet af Projektleder Erik Palle Olesen

Lægekonsulent i socialforvaltningen
En funktion med mundkurv på

Forfatteren peger på en række problemer omkring de kommunale lægekonsulenter, der efter hans mening endog bærer mundkurv.
Citat:
Biografi:
Forfatteren har været lægekonsulent i adskillige kommuner, og de senere år har han arbejdet som udviklingskonsulent på social- og arbejdsmarkedsområdet.



http://www.medibox.dk/MPL/artikel.php?docid=10045&syst=
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 07:26   #182
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja da, bestemt

Er der ikke nogen herinde der kender nogen som kender nogen så man kunne få denne artikel?

Hvad med lyslys?

Mon hun kunne og ville være behjælpelig?
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 10:43   #183
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
ja da, bestemt

Er der ikke nogen herinde der kender nogen som kender nogen så man kunne få denne artikel?

Hvad med lyslys?

Mon hun kunne og ville være behjælpelig?
Jytte ringer til mig i eftermiddag.

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 13:15   #184
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at se den her. Den er da også interessant. Skrevet af Erik Palle Olesen.

Citat:
Det er ofte vanskeligt at tilrettelægge egnet fysisk træning og aktivitet for personer med mange, vedvarende
smerter i bevægeapparatet.
Hvis en arbejdspraktik medfører tiltagende smerter uden indlysende udsigt til bedring, vil praktikken ofte mislykkes,
og mulighederne for arbejdsfastholdelse eller revalidering kan forringes. Det kan også svække borgerens,
arbejdspladsens og lægens tillid til forvaltningen
.
Personlighedsmæssige, psykiske, sociale og økonomiske forhold kan have stor betydning for evnen til at
rumme, leve og arbejde med vedvarende smerter
.
Det er åbenbart en "dyb hemmelighed" i jobcentrene, som forværrer borgernes helbred og familieliv pga. hovedløse arbejdsprøvninger osv.

Læs mere om, hvad han har skrevet her:

http://www.oeprofil.dk/doc/Skaanebeh...%20smerter.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 03:17   #185
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En hård arbejdsdag for en "papirlæge"

Forestil jer lige en "papirlæges" arbejdsdag.

Om morgenen arbejder man for en kommune og giver afslag på pension til en borger med kræft, som ikke er "slem". Han "raskmelder" kræftpatienten.

Om eftermiddagen arbejder samme læge for Patientforsikringen og skal vurdere SAMME borger.
Men nu er situationen omvendt.

For at UNDGÅ at betale erstatning pga. ventetid, gøres borgeren mere syg med tilbagevirkende kraft. Samtidig lykkedes det at skræmme "livet" af denne borger, som ellers har rigeligt at slås med i forvejen.

Prøv at læse her, hvad der inspirerede mig:

Citat:
Skrivebordsafgørelse gjorde kræftpatient mere syg

Patientforsikringen har »overfortolket« lægelig vurdering i kræftsag og på den baggrund givet afslag til patient, der ventede på behandling i fire måneder

Patientforsikringen har afslået at udbetale erstatning til en kræftpatient, der ventede mere end fire måneder på at få behandling for sin prostatakræft med den begrundelse, at kræften havde bredt sig på et tidligere tidspunkt.

Men kræften havde slet ikke bredt sig, og manden fik derfor lidt af et chok, da han fik afgørelsen fra Patientforsikringen.
Citat:
»Jeg havde haft ondt i maven af usikkerheden i de fire måneder, hvor jeg gik og ventede på behandling. Nu fik jeg ondt i maven igen, fordi Patientforsikringen skrev, at kræften havde bredt sig«, siger den i dag 68-årige Erik Næhr.
Citat:
Patientforsikringen traf sin afgørelse på baggrund af en udtalelse fra overlæge Anders Holm-Nielsen. Han skrev ud fra en første kontrol, at den kunne tyde på, at patienten ikke var helbredt, men det var »alt for tidligt at udtale sig om«.

Det oversatte Patientforsikringen i afgørelsen til patienten til, at der »med overvejende sandsynlighed har været spredning af Deres kræftsygdom meget tidligt i forløbet«. Dermed havde ventetiden ikke haft nogen betydning for sygdommens udvikling.


http://politiken.dk/indland/article497374.ece
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 11:18   #186
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det her ser "mystisk" ud. Jeg kan desværre ikke læse resten, men bliver da noget nysgerrig.


Citat:
Oktober 2005 / 10
Skrevet af Projektleder Erik Palle Olesen

Lægekonsulent i socialforvaltningen
En funktion med mundkurv på

Forfatteren peger på en række problemer omkring de kommunale lægekonsulenter, der efter hans mening endog bærer mundkurv.

Citat:
Biografi:
Forfatteren har været lægekonsulent i adskillige kommuner, og de senere år har han arbejdet som udviklingskonsulent på social- og arbejdsmarkedsområdet.





http://www.medibox.dk/MPL/artikel.php?docid=10045&syst=
Jeg har talt med Jytte, om hun har adgang til denne side. Men hun abonnerer ikke på dette tidsskrift.

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 11:59   #187
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man kan lige nu få 30 dages gratis abonnement men det kræver at man er noget inde for sundhedsfagene (det må jo så også gælde pensioneret) der står sådan her
Citat:
Sundhedspersonel Jeg erklærer herved at være læge, sygeplejerske, lægesekretær eller andet sundhedpersonel. *
http://www.medibox.dk/registrering.php

Jeg ville ringe til min mor og bede hende om at abonnere på det, indtil det slog mig at hun midt i et hysterisk anfald havde givet min datter sin nye puter (den ville ikke som hun ville det vil de aldrig ) men hvis andre kender nogen der er noget ved sundhedspersonale så kunne det måske være en mulighed , hvis der er copyright så kan man jo genforælle det i stedet for at at kopiere det
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 11:55   #188
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Politiken fortsætter åbenbart med at skrive om lægekonsulenter og deres "problematiske" sager.

Citat:
Lægevurdering blev overfortolket
Dagbladet Politiken har i kritiske artikler beskrevet, hvordan Patientforsikringen i et tilfælde havde afslået at udbetale erstatning til en kræftpatient, der ventede mere end fire måneder på at få behandling med den begrundelse, at kræften havde bredt sig på et tidligere tidspunkt.

Men det viste sig, at Patientforsikringen havde »overfortolket« en lægelig vurdering af sagen.
Citat:
Man skal anke dårlig sagsbehandling
Patientforeningen Danmark mener, at patientforsikringsordningen i princippet er en god og rigtig ordning. Den er gratis og sikrer, at borgerne ikke behøver at gå gennem retssystemet med medfølgende udgifter til advokatbistand for at få en erstatning.

Men eftersom sagsbehandlingen ikke er god nok, opfordrer foreningen de personer, som får afslag på erstatning, til at anke deres sag til Patientskadeankenævnet.

»Vi ser flere gange, at det kan betale sig at anke en afgørelse fra Patientforsikringen. Den bliver omgjort, og det tyder på, at afgørelsen ikke har været helt korrekt i første omgang«, siger Karsten Skawbo-Jensen

Ifølge Patientforeningen Danmark omgøres cirka en femtedel af sagerne i Patientskadeankenævnet.
http://politiken.dk/indland/article497535.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2008, 11:37   #189
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Jeg har ikke fulgt med på siden et stykke tid. Jeg har jo disseminieret sklerose og har været inde i en meget træt periode, hvor jeg ikke engang kan overkomme de almindelige dagligdags ting. Imidlertid arbejder jeg hele tiden på "sagen". Den 25 april holdt jeg foredrag om mine bøger i Førtidspensionsforeningen i København med gæster fra Roskilde og Næstved. Da fik jeg solgt 12 bogsæt, så oplysningerne breder sig.
En dag i maj skal jeg fortælle om mine bøger i boghandlen Athenæum ved Vor Frue Kirke. Den slags tager jeg til selvom jeg så må lade alt andet ligge.
Artiklerne i Politiken var skrevet af Hans Drachmann, som jeg tidligere har kommunikeret med. Jeg gjorde ham opmærksom på, at de lægelige vurderinger måske var gjort af læger, som ikke var belagt med lovpligtigt ansvar. men han vurderede det sådan, at lægernes udtalelser var gode nok, det var juristerne, som forvrængede billedet.
I forbindelse med Tørklæder til Dommere?, gjorde jeg politisk kommentator Kaare R. Skov opmærksom på, at Landsretten ikke tager referat af sager, hvor en syg borger anlægger sag mod myndighederne, og vi derefter ser, at dommerne lader de vidneudsagn falde ud, som støtter den syge.
Han svarede, at han som rets-journalist var imponeret hvor dygtige dommerne var til at tage referat og han ville snakke med justitsministeren om det ved lejlighed.
Han kommenterede ikke mine resterende oplysninger, så jeg ved stadig ikke hvorfor det så er nødvendigt, at tage fuldt referat i kriminalsager, når dommerne er så dygtige. At dommerne lod de vigtigste vidneudsagn falde ud, kommenterede han heller ikke, så det tror han helt åbenbart ikke på.
Det er godt i er så aktive, giv ikke op.
Kh Jytte
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2008, 12:09   #190
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
kig her

havde mine forbindelsr i orden

resten i næste indlæg
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  scan0001.jpg
Visninger: 338
Størrelse:  10,6 Kb
ID: 95   Klik på billede for større version

Navn:  scan0002.jpg
Visninger: 292
Størrelse:  10,6 Kb
ID: 96   Klik på billede for større version

Navn:  scan0003.jpg
Visninger: 283
Størrelse:  10,2 Kb
ID: 97   Klik på billede for større version

Navn:  scan0004.jpg
Visninger: 294
Størrelse:  10,9 Kb
ID: 98   Klik på billede for større version

Navn:  scan0005.jpg
Visninger: 277
Størrelse:  11,0 Kb
ID: 99  

lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension