K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2017, 18:24   #1
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Cvr nummer

Jeg får mellemste førtidspension altså fra før 2003.
Jeg har mulighed at hjælpe min kæreste lidt i hans virksomhed, og jeg vil gerne have rene linier overfor kommunen. Jeg må gerne arbejde lidt ved siden af, da jeg som sagt er på den mellemste pension.

Må jeg som førtidspensionist få mit eget CVR nummer, så jeg kan udskrive en regning på fx 7 timer om ugen til min kæreste, for det arbejde jeg kan hjælpe ham med?
Rent administrativt vil det nemlig være lettere for min kæreste.
Eller kender I til andre andre bedre måder at gøre det på?
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2017, 18:32   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Jeg får mellemste førtidspension altså fra før 2003.
Jeg har mulighed at hjælpe min kæreste lidt i hans virksomhed, og jeg vil gerne have rene linier overfor kommunen. Jeg må gerne arbejde lidt ved siden af, da jeg som sagt er på den mellemste pension.

Må jeg som førtidspensionist få mit eget CVR nummer, så jeg kan udskrive en regning på fx 7 timer om ugen til min kæreste, for det arbejde jeg kan hjælpe ham med?
Rent administrativt vil det nemlig være lettere for min kæreste.
Eller kender I til andre andre bedre måder at gøre det på?
Du kan ikke være selvstændig hvis du kun har en kunde. Så skal du være lønmodtager. Uanset reglerne for CVR og førtidspension.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2017, 20:39   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vrøvl man kan godt bare have en kunde, men er det nødvendigt at være moms reg du må jo gerne tjene noget uden at være det, men så kan du selvfølglie ikke trække moms fra.

men eller er det let nok, få et nr. arbejde betal moms og skal, husk at betale b skat fra start så du ikke får et eftersmæk.

der er ingen problemer med hverken moms eller din pension, kender mange der gør det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2017, 21:15   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
vrøvl man kan godt bare have en kunde, men er det nødvendigt at være moms reg du må jo gerne tjene noget uden at være det, men så kan du selvfølglie ikke trække moms fra.

men eller er det let nok, få et nr. arbejde betal moms og skal, husk at betale b skat fra start så du ikke får et eftersmæk.

der er ingen problemer med hverken moms eller din pension, kender mange der gør det
At man kan gør det ikke lovligt. Der er nogle regler man skal sætte sig ind i og både løvinden og kæresten kan komme i klemme. https://anettesand.dk/2015/en-kunde/
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2017, 21:34   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er jo bare brev spørsmål,vi har gemmen tiden haft mange til at arbejde for os som selvstændige med min mand som den eneste kunde, man fraråder det fordi man er mere bundet tilden kunde, hvis man ikkehar andre,men det er fuldt ud lovligt og nemt at starte op.

Og er det noget du har lyst til så hop ud idet, du er jo så heldig at have din pension i baghånd, så du ikke ryger på røven, hvis firmaet finder en anden.

Men loven skifter jo hele tiden, så spørg ved skat, de er der for det samme.

Men må indrømme at jeg er sikker på jeg har ret
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2017, 22:30   #6
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
http://59550055.dk/ivaerksaetter/foe...-loenmodtager/

De revisorer jeg har snakket med og alle de links jeg har kunnet finde siger at det ikke er lovligt medmindre særlige kriterier er opfyldt. Så jeg tror desværre ikke du kommer uden om ansættelse når det er på fast basis.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2017, 22:52   #7
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Tak for jeres input. Det er også en mulighed med en ansættelse. Vi talte blot om, at det var meget lettere administrativt, hvis jeg kunne skrive en regning på de antal timer, jeg hjælper til.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 07:20   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tjek det ved skat, det er letter og billiger for dem at du er selvstændig, så skal der ikke betales forsikring til dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 07:58   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ved at hvis man fx i sin fritid er kunstmaler og får mulighed for at sælge lidt på en udstilling kan man som førtidspensionist godt blive registeret som et “fritid/hobby” firma og få cvr nummer, men om det gælder hvis det er fast arbejde?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 08:30   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan oprette et pmv, på den måde får du et cvr-nummer. Til gengæld behøver du ikke at være momsregistreret, hvis du har en omsætning på mindre end 50.000 om året. Alt efter hvilket arbejde du udfører, kan det f.eks betragtes som konsulentbistand, og blot afregnes på timebasis..

https://startvaekst.virk.dk/opstart/...dre-virksomhed
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 30-10-2017 kl. 08:34.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension