K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2014, 11:33   #1011
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hej
Ja det er jo din subjektive vurdering. Håber du har det godt med sagens afslutning.
Mon jeg er den eneste, der finder denne kommentar meget nedladende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 13:46   #1012
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja hvis du ikke kan anerkende, man har en personlig mening om tingene, hvilket jeg - som angivet - synes er helt ok.
Og du ikke mener, man kan ønske tillykke med, at sagen har nået sin afslutning.
- Så har du da fuldstændig ret.

Sidst redigeret af stampe; 16-10-2014 kl. 13:52.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 13:51   #1013
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du er ikke den eneste Vovse
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 12:02   #1014
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Og du ikke mener, man kan ønske tillykke med, at sagen har nået sin afslutning.
Hvornår har en sag nået sin afslutning?

Er en sag afsluttet når borgeren har fået afslag på sin ansøgning?

Eller er sagen afsluttet når den har været hele vejen gennem ankesystemet?

Eller er sagen først afsluttet når den har været hele vejen igennem retssystemet?

Hvis en sag er afsluttet når en borger har fået afslag på sin ansøgning, så var min sag afsluttet i 1995.

Efter min mening var min sag først afsluttet pr. 1/1-2010, da jeg blev tilkendt fp.


Uanset hvad, så er min holdning, at hvis man ikke har noget fornuftigt at tilføje, eller noget pænt at sige, så bør man lade være med, at kommentere.

Det er dælme ikke pænt, at sparke til én der ligger ned.

Jeg synes generelt, at rigtig mange af dine indlæg tyder på en totalt og aldeles fraværende empati for andre mennesker.

Hvis din holdning til flertallet af brugerne på k10 er, som dine anlæg antyder, så forstår jeg simpelthen ikke, at du gider beskæftige dig med, at læse og kommentere på trådene herinde.
Der må da være mere interessante og spændende ting du kan fylde din tid med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 14:01   #1015
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvornår har en sag nået sin afslutning?

Er en sag afsluttet når borgeren har fået afslag på sin ansøgning?

Eller er sagen afsluttet når den har været hele vejen gennem ankesystemet?

Eller er sagen først afsluttet når den har været hele vejen igennem retssystemet?

Hvis en sag er afsluttet når en borger har fået afslag på sin ansøgning, så var min sag afsluttet i 1995.

Efter min mening var min sag først afsluttet pr. 1/1-2010, da jeg blev tilkendt fp.


Uanset hvad, så er min holdning, at hvis man ikke har noget fornuftigt at tilføje, eller noget pænt at sige, så bør man lade være med, at kommentere.

Det er dælme ikke pænt, at sparke til én der ligger ned.

Jeg synes generelt, at rigtig mange af dine indlæg tyder på en totalt og aldeles fraværende empati for andre mennesker.

Hvis din holdning til flertallet af brugerne på k10 er, som dine anlæg antyder, så forstår jeg simpelthen ikke, at du gider beskæftige dig med, at læse og kommentere på trådene herinde.
Der må da være mere interessante og spændende ting du kan fylde din tid med.
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe
Hej
Ja det er jo din subjektive vurdering. Håber du har det godt med sagens afslutning.
Jeg har nu for 2'den gang fået opgraderet min hjælp via Det Sociale Nævn og Ankestyrelsen, fra 39,5 og 27,75 timer til 168 timer om ugen begge gange, og begge gange på grund af grove fejl fra kommunen.

PS: Sagen er ikke slut før kommunen er pålagt en straf, og kommunens adgang til magtanvendelse af LÆGEKONSULENTER er brag til ophør, samt at lægekonsulenten har fået sin lægeautorisation inddraget fordi han har fejlet ved, at tilsidesætte min egen læges journaloplysninger om mit daværende funktionsniveau som handicappet.



Afgørelser fra Det Sociale Nævn, og Ankestyrelsen. http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 18-10-2014 kl. 14:08.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 15:35   #1016
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvornår har en sag nået sin afslutning?

Er en sag afsluttet når borgeren har fået afslag på sin ansøgning?

Eller er sagen afsluttet når den har været hele vejen gennem ankesystemet?

Eller er sagen først afsluttet når den har været hele vejen igennem retssystemet?

Hvis en sag er afsluttet når en borger har fået afslag på sin ansøgning, så var min sag afsluttet i 1995.

Efter min mening var min sag først afsluttet pr. 1/1-2010, da jeg blev tilkendt fp.


Uanset hvad, så er min holdning, at hvis man ikke har noget fornuftigt at tilføje, eller noget pænt at sige, så bør man lade være med, at kommentere.

Det er dælme ikke pænt, at sparke til én der ligger ned.

Jeg synes generelt, at rigtig mange af dine indlæg tyder på en totalt og aldeles fraværende empati for andre mennesker.

Hvis din holdning til flertallet af brugerne på k10 er, som dine anlæg antyder, så forstår jeg simpelthen ikke, at du gider beskæftige dig med, at læse og kommentere på trådene herinde.
Der må da være mere interessante og spændende ting du kan fylde din tid med.
Enig - i DET HELE Vovse

Jeg spilder dog ikke spyt og tangenttid på at gå i dialog med diverse bedre- eller slet skjulte fortalere for gasblå politik og et sygt systems kritisable ageren, men henvender mig blot direkte til den enhver tid fungerende Webmaster på diverse fora, når posteringer er direkte trådafledende eller blot tilsigter nedgørelse af andre debattører.

Hvilket mange vildfarne kaniner på glatis tydeligvis har som spidskompetence
Her er forøvrigt en oplagt kandidat til dén titel:http://www.zeniastampe.dk/

Det mildest talt naive informations- og forsvarsniveau omkring offentlig ageren, hos K10's egen Kanin på Glatis, kan i øvrigt understrege muligheden for, at det netop er DEN kanin vi her trækker op af en hat...




fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 15:41   #1017
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser

PS: Sagen er ikke slut før kommunen er pålagt en straf, og kommunens adgang til magtanvendelse af LÆGEKONSULENTER er brag til ophør, samt at lægekonsulenten har fået sin lægeautorisation inddraget fordi han har fejlet ved, at tilsidesætte min egen læges journaloplysninger om mit daværende funktionsniveau som handicappet.[/B][B]

NEMLIG Benny!!



FORDI VI ALDRIG MÅ GLEMME:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 15:22   #1018
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Socialminister Søborg d. 23.09.2014
Manu Sareen
Holmens Kanal 22
1060 København K

Spørgsmål til Socialministeren

SPAREØVELSE: Kommunens sidste gevinst 2.141.064,85 kroner.

Så skete det igen. Hvorfor skal en inhabil lægekonsulents afgørelse fra 2001 fortsat ”gratis” kunne bruges af en kommune når Det Sociale Nævn omgjorde kommunens fratagelse af hjælp i 2005?

Hvorfor griber ingen af de siddende socialministre igennem mange år ikke ind mod Gladsaxe Kommune uretmæssige omgang med lægekonsulenternes RETNINGSLINJER, der har sat mig tilbage som stationær kørestolsbruger?

Nu har Gladsaxe Kommune forsøgt sig igen, for at få mig på hjemmehjælp med færre timer end sidst, og altså en nedskæring på 70% af min tilkendte døgnhjælp.

ANKESTYRELSEN har endnu engang omgjordt kommunens beslutning!
Gladsaxe Kommune har ikke indhentet en ny STATUSATTEST som den der sidst blev kasseret af ”lægekonsulenten” der dengang valgte at bruge sagsbehandlerens ”ukorrekte” oplysninger om mit funktionsniveau.
Gladsaxe Kommune henviser til, at der ikke er nye oplysninger i sagen!

Gladsaxe Kommune: http://www.bennyg.dk/gladsaxe_kommune.htm

Handicapkonsulent: http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg

(Dette indlæg tilføjet på FB den 22/10/2014 - HVORDAN SKAL JEG KUNNE HAVE TILLID TIL KOMMUNENS AFGØRELSER, NÅR STATEN HAR GIVET KOMMUNEN ET VÅBEN, DER HEDDER "ANSVARSFRIE" LÆGEKONSULENTER, OG HAN HAR ØDELAGT MIT ELLERS GODE LIV SOM HANDICAPPET PERSON. - RETNINGSLINJER FOR LÆGEKONSULENTER SKAL VEDTAGES "VED LOV", SÅ DET KOSTER DEM LÆGEAUTORISATIONEN, AT ÆNDRE, OMGØRE ELLER TILSIDESÆTTE JOURNALOPLYSNINGER FRA LÆGE. - DOMSTOLENE ER LIGELEDES SAT UD AF FUNKTION TIL AT DØMME I HENHOLD TIL LÆGELOVEN, NÅR EN BYRETSDOMMER OPTRÆDER SOM "INHABIL", OG I STRID MED "RETNINGSLINJER" FOR LÆGEKONSULENTER NÅR DOMMEREN TILGODESER, AT LÆGEKONSULENTEN UNDLADER AT OVERSÆTTE LÆGE- OG FUNKTIONS-OPLYSNINGER FRA MIN EGEN LÆGE. http://www.benny-g.dk/Domstole.htm )
__________________________________________________ ______________

Socialministeren indskærper: Borgerne skal kunne have tillid til kommunale afgørelser


Af: Henrik Stanek
Regeringen lægger stor vægt på, at borgerne har tillid til de afgørelser, der træffes, skriver socialminister Manu Sareen (R) i en kommentar til Stig Langvads udsagn om, at handicappedes liv afhænger af et lotteri. Ministeren har indskærpet over for KL, at borgernes retssikkerhed skal sikres.

https://www.facebook.com/benny.gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 20:22   #1019
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
[/B]
_____________________________________

Socialministeren indskærper: Borgerne skal kunne have tillid til kommunale afgørelser


Af: Henrik Stanek
Regeringen lægger stor vægt på, at borgerne har tillid til de afgørelser, der træffes, skriver socialminister Manu Sareen (R) i en kommentar til Stig Langvads udsagn om, at handicappedes liv afhænger af et lotteri. Ministeren har indskærpet over for KL, at borgernes retssikkerhed skal sikres.

https://www.facebook.com/benny.gerhard
Her er lige et link til artiklen du har citeret disse vigtige linjer fra Benny:
http://www.folkeskolen.dk/546308/soc...le-afgoerelser

Det VOLDSOMT interessante er jo, hvordan KL har tænkt sig at håndtere den 'indskærpning'?

Og ikke mindre - hvordan ser en 'indskærpning' ud?
Og får det konsekvenser, hvis omtalte 'indskærpning' ikke omsættes i handling?
Hvordan måler man i øvrigt effekten af en 'indskærpning'?

Ja Benny, vi er dog nogle der efterhånden har lært, at flotte ord alene ikke flytter en skid på noget som helst.




glem ALDRIG:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 17:56   #1020
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SPØRGSMÅL TIL " S T A T E N " ???

MIT LIV BLEV ØDELAGT, P.G.A. MANGLENDE BORGERBESKYTTELSE!


Hvornår får jeg tilbagebetalt mine SKATTEPENGE for, at STATEN i strid med lovgivningen for lægevirksomhed, har tilladt kommunerne et arbejdsredskab der hedder "RETNINGSLINJER for LÆGEKONSULENTER"?

Gladsaxe Kommune "misbrugte" lægekonsulenten til at pålægge ham, at tilsidesætte de indhentede lægeoplysninger fra min egen læge, og pålægge ham, at han skulle bruge de oplysninger sagsbehandleren gav ham!

Man kan ikke vinde - en stærk vindersag - ved domstolene, selvom dommeren i en redegørelse, efter dommen/sagen som jeg tabte - redegør for alle de fejl den brugte lægekonsulent har begået, og hvor byretsdommeren ikke følger - retningslinjer og lægeloven, fordi fordi RETNINGSLINJERNE mangler en "LOVPARAGRAF", der henviser til, at lægen kun må oversætte læge- og speciallægeerklæringer!

(Det står i RETNINGSLINJERNE, men de er ikke vedtaget ved lov i Folketinget.)


http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension