K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2012, 11:30   #1
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Ulykkesforsikring - har I sådan én?

Jeg har i mange år haft to forsikringer: En indboforsikring og en ulykkesforsikring. Men måske kan jeg spare sidstnævnte væk.

Hvad tænker I andre - har I en ulykkesforsikring?

Som FP med socialangst sidder jeg mest herhjemme, og er kun ude at gå en tur hver anden dag.

Det er alligevel 1.800 kr. om året, så der er da noget at spare, hvis det er.

Mvh
Henrik

Sidst redigeret af -Henrik-; 28-08-2012 kl. 11:50. Årsag: Der er tale om en ULYKKESFORSIKRING, ikke en ansvarsforsikring :)
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 14:16   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hehe! Jeg tænker lige modsat: har ingen ulykkesforsikring, men vil meget gerne have én! Netop fordi jeg er ftp'er og ikke har mange penge, tænker jeg, at det er godt at have sådan en forsikring, hvis uheldet skulle være ude... Eller...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 14:52   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ha ha, den er svær.

hvis ikke du vil få brug for den så er 1800 kr mange penge,

men det ved du jo heller ikke om du måske vil komme til.

jeg har altid haft en ulykkesforsikring, har også tænkt på at

opsige den, når jeg lige så hvad den kost, men har så glemt

det hver gang,

men så kom jeg ud for en ulykke, og hvor var det godt jeg ikke

havde sagt den op, de er kommet tilbage mange gange.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 14:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Må indrømme jeg har droppet ulykkesforsikringen her for et par år tilbage - jeg oplever jo ikke det store vilde og er meget bundet til hjemmet - den jeg havde var en heltidsulykkesforsikring og alene overskriften ''dækker til og fra arbejde, samt fritiden'' fik mig til at tænke, drop den!!

Jeg køre hverken bil eller cykler, og er påpasselig når jeg går over fodgængerovergangen - og har ingen fritidsinteresser uden for hjemmet, såååå??

Og der er 7-9-13 heller ikke sket noget siden opsigelsen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 15:01   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg har en ulykkesforsikring,en indboforsikring og en sundhedsforsikring og jeg synes det er vigtig at ha - da ingen kender dagen imorgen..

så vil jeg hellere spare et andet sted...


stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 15:14   #6
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja jeg har en ulykkesforsikring,en indboforsikring og en sundhedsforsikring og jeg synes det er vigtig at ha - da ingen kender dagen imorgen..

så vil jeg hellere spare et andet sted...


stribe førtidspensionist
hvad dækker en sundheds forsikring og ulykke ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 15:35   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
KIWIMOR

en sundhedsforsikring er vis du f.eks mangler at komme til kiropraktor el.lign så ka du gå til læge og få lavet en henvisning og så er det gratis..
genoptræninger,psykologer osv..

el.du ka komme foran i køen og evt komme på privathospital...

jeg havde engang brug for en øjenlæge og der var som sædvanlig rigtig lang ventetid,men fordi jeg havde den kom jeg allerede 1 uge efter på mølholm-vejle..
mange har den gennem arb..og det havde jeg også,men beholdte den så efter ulykken..
ved så godt den er lidt dyr...


en ulykke forsikring er i forbindelse med ulykker ..

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 15:36   #8
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Kiwimor

En sundhedsforikring sikrer at hvis du bliver syg kan du selv vælge behandlingssted (privatklinikker) jeg havde brug for min da jeg skulle til psykiater - så blev jeg fri for den lange ventetid
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 16:47   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke en ulykkesforsikring såre simpelt fordi man ikke kan leve ret lang tid af policen, da vi opdage den havde vi 3500-4000 i rådighedsbeløb til 5 næser, så hver en øre havde betydning for mængden af mad på bordet meget direkte levede vi fra hånden til munden.

Nu ville vi godt kunne finde pengene, og hvis det ikke var fordi der var en masse døje med at få den jeg havde, fordi de ikke var smadder begejstrede for mine dårlige knæ, så ville jeg også have en, men ærlig talt gider vi ikke døjet ud over at mine knæ den gang gjorde den dyr nok, og siden er der kommet endnu mere til, og man kan lige så godt være ærlig for er uheldet ude og de opdager at men ikke har oplyst om alle ens skavanker, dækker den ikke alligevel.

En ulykkesforsikring er rigtig god at have, for man ved aldrig uanset hvor forsigtig man er, dr til dækker de tit ktitisk sygdom, og det kan vi alle ski komme ud for, uanset hvad man laver eller ikke laver. Har man en fra før man blev syg, gør man klogt i at beholde den, kun hvor det vitterlig bukstaveligt handler om overlevelse madmæssigt (og hvor alt andet er skåret ned) kan jeg se nogen fornuftig grund til at opsige den Ulykkesforsikringen er en af de sidste steder man skal spare, man skal ikke gøre det bare fordi den sjat penge, i dette tilfælde 150 kr om måneden, er rare at have, men fordi man vitterligt ikke har andre muligheder.

Bla må man ikke glemme at den er svær at få igen, selskaberne er i deres gode ret til ikke at ville forsikre og i deres gode ret til at sætte prisen efter at man fejler en masse.

Det er min holdning, ulykkesforsikringen er den aller aller sidste der ryger, indbo´en ryger før (for den er nem nok at få igen når/hvis man får råd)

Vi var en gang meget tæt på at opsige mandens ulykkesforsikring også, men den har vi haft glæde af, for ikke alt for længe siden, der til er han en hel del mere udsat end som så, han kommer stort set aldrig til skade, men når han gør, så gør han det ordentligt, så som at saver en finger af ol "sjove" ting... faktisk kommer jeg oftere til skade end han gør, men jeg holder mig så til småtingsafdelingen, jokker et søm i foden skærer mig på køkkenkniven ol klatværk, hvor en forsikring alligevel ikke kommer til sin ret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 19:31   #10
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Vil lige tilføje man kan få ulykkesforsikring her:

Eller har du måske slet ikke en ulykkesforsikring, fordi mange forsikringsselskaber ikke ønsker personer med større eller mindre handicap.

Dette kan ændres med en H-G-F forsikring.

H-G-F forsikring specielt for fysiske- og/eller psykiske handicappede, samt sent udviklede.

Ring og få yderligere information på 70 23 63 61. 
Du kan også benytte dig af at skrive direkte til os ved at klikke her.
http://www.h-g-f.dk/


Jeg fik min ulykkesforsikring opsagt af min daværende forsikringsselskab da jeg blev fp men fik en fra ovenstående.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulykkesforsikring millidk Nyttigt at vide for Førtidspensionister 20 11-04-2012 15:07
Ulykkesforsikring, med FP? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-09-2010 23:45
Førtidspension og ulykkesforsikring gittedl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 04-12-2009 09:16
ulykkesforsikring/ny helbredsoplysninger jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 5 15-05-2009 12:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension