K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2013, 10:26   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Selv om man er sygemeldt kan man godt stille krav om aktivering/afprøvning.

Men det er lægen der kan afgøre det.

Bed kommunen sende en mulighedserklæring til lægen, og lad lægen vurdere hvor mange timer om ugen du kan aktiveres mens du er syg.

Lægen kan stadig sygemelde dig 100 % hvis han vurderer at aktiveringen vil forværre dit helbred selv hvis det kun er få timer.

Hvis du er sygemeldt for meget, vil pensionsnævnet afvise arbejdsprøvningen og forlange en ny, så er du ikke rask nok, er det bedre at udsætte afprøvningen til du er stationær.

Det bedste er så vidt muligt at møde op hver dag, og så må afprøvningsstedet sende en hjem hvis man er skidt... eller tage timetallet op til vurdering.

Sidst redigeret af Pip; 19-03-2013 kl. 10:30.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 10:27   #22
johnny53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
johnny53 er ny på vejen
Var selv her for 6 dage siden været oppe på kommunen og skal i arbejdsprøvning på grund af kraftig slidegigt i ryggen og nakken og går rundt med kroniske smerter døgnets 24 timer. kommunen ved hvor meget jeg kan lave og det er ca en time dagligt så er resten af min dag ødelagt på grund at kraftig migrene ligende hovedpine på grund af nakken og alligevel sender de mig ud i 30 timer pr uge og det sidste min sagsbehandler siger til mig er at jeg skal ikke prøve på at sygemelde mig da det vil gå ud over min kontanthjælp det føler jeg som en direkte trussel.
johnny53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 11:36   #23
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Min gamle sagsbehandler sagde direkte til mig at jeg ikke måtte melde mig syg...
Min dårlige ryg ikke sygegrund...mit piskesmæld ikke syge grund... Forkølelse ikke sygegrund i følge hende..
Hun brugte og det her er ordret.. Hvis du ikke er Yderst Smitsom skal du møde..
Spurgte hende hvornår vi havde fået Ebola i danmark da det mig bekendt ikke var sket endnu....

Hun nægtede mig også at melde mig syg med lungebetændelse... hvorfor? ja fordi det ikke smitter andre.. hul i at jeg kom på medicin i 14 dage før det overhovedet hjalp..
Og da en læge så sagde til hende at jeg vitterlig var syg og skulle være hjemme, ja så forsøgte hun stadig at trække mig i penge fordi jeg skulle da være mødt samme dag jeg fik medicin for det....
Der er desværre ikke særlig klare regler for hvad de må bilde dig ind og det er en skøns sag og de fleste sagsbehandlerer er nogle båt nakker når man skal melde sig syg, for hvordan kan de vurdrer hvor syg du er....

Den selv samme sagsbehandler nægtede flere af sine klienter at blive hjemme da de fik influenza.. resultatet var at alle i kommunens aktiverings tilbud 14 dage efter lagde sig med influenza undtagen mig og 3 andre.. 1 ansat 3 klienter.. fik afvide at det var fordi der var 2 der var mødt ugen før med influenza og som ikke havde fået lov at blive hjemme (jeg havde været en tur til lægen og få taget blod for at bevise overfor min sagsbehandler at jeg havde influenza) så derfor var jeg hjemme i min seng i de 14 dage, men utroligt at man skal rejse sig fra sygesengen for at få taget blodprøver bare fordi en kommunal ansat føler sig magt begærlig.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 16:40   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husker her for et par år siden - jeg var over hos en ven som bor lige over for Kofoedsskole som havde nogle arbejdsprøvninger for syge borgere der også havde mødepligt....

Først kom der folk krybende med rollator, andre blev støttet og nogle kom med iltapparat og enkelte havde et helt stativ med, hvor der hang drop. Tænk, vi fik sådan et grineflip!! Det var fuldstændig surealistisk og lignede en scene fra Rigshospitalets kantinekø, selvom det ''bare'' var en arbejdsprøvning de havde gang i.
- jeg har ALDRIG glemt det billede, det har brændt sig fast på nethinden og står for mig, som noget af det mest krænkende og modbydelige der kan ramme syge mennesker. For det VAR vitterligt syge mennesker som enten blev transporteret af børn i bil, Taxa, Movea osv.
De stærkeste kunne så gå selv, men der var langt mellem dem.......

Præcis som med spørgsmålet, hvornår er man reelt enlig, så er spørgsmålet også, hvornår er man reelt syg??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 16:45   #25
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det er jo det... er så grimt at man konstant er under mistanke...
Ligesom den nye undersøgelser der viser at man blir syg af at være arbejdsløs... og jo længere o flere lidelser får man..
Ja det er jo klart for de første par sygdomme man får, der får man ikke anerkendelse men mistilid og spørgsmåltegn ved om man ikke bare forsøger at komme udenom....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 16:55   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er en af dem der må indrømme, at lediggang er roden til - ikke alt ondt - men en hel del ondt.
Jeg har jo aldrig fejlet noget fysisk, bortset fra lidt gigt i knæene og en ryg der skaber sig i perioder.
Men NU er alt bare i forfald!!
Jeg laver simpelthen for lidt, får ikke nok stimulation rent mentalt og har en tendens til at lave det samme igen og igen og igen, kommer ikke nok ud, bevæger mig ikke ret meget osv osv......det begynder sgu at blive et problem!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 09:35   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
helenekr.:

Du kan dermed IKKE sammenligne din situation, med folk der er syge af fysisk sygdom, hvor netop arbejde/aktivitet, gør det værre, og hvor konsekvenserne kan være ret alvorlige, eller direkte livstruende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
sygemelding fra aktivering og ansvar ved forværring? Håber Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 23:03
Oplyse årsag til sygemelding fra aktivering? annagw Alt det andet 56 03-08-2011 09:36
opfølgningssamtaler ved sygemelding fra aktivering Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-04-2011 15:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension