K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2011, 22:27   #31
Sofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
Sofia er ny på vejen
Vedr. spørgsmålet om fortsat ret til ledighedsydelse

'Vejledning om ledighedsydelse' findes på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside under vejledninger (www.ams.dk)

Uddrag herfra:
Førtidspension, § 74 b, stk. 3.(...) Hvis kommunen træffer afgørelse om, at en person ikke kan få førtidspension, fordi personens arbejdsevne ikke er tilstrækkeligt nedsat, kan personen som udgangspunkt fortsætte på ledighedsydelse, hvis betingelserne for at modtage ledighedsydelse fortsat er opfyldt, herunder at personen opfylder betingelserne for at få et fleksjob.
Dette ændres ikke af, at personen klager over kommunens afgørelse om førtidspension, hvis personen fortsat stiller sig til rådighed for et fleksjob. En klage kan således ikke i sig selv skabe tvivl om personens rådighed, men kan kombineret med andre forhold medføre, at jobcenteret kommer i tvivl om personens rådighed. I sådanne tilfælde kan jobcenteret afprøve personens rådighed, jf. § 74 b, stk. 3.


Mvh. Sofia
Sofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 11:35   #32
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Tak carmen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser

Bella, der findes en anden vej, at sparke en sag videre. Nemlig via en blanket, LÆ 125, som indsendes uopfordret af din egen læge (uden honorar).

Jeg har forsøgt at lægge linket til dig, men det mislykkedes, så her er tråden af Tassi, hvor Florken med flere diskuterer emnet:

"Uopfordret skrivelse fra psykiater - erfaring søges" - du kan google den direkte.

Blanketten LÆ 125 kan du også google direkte.

Måske din egen læge ikke kender den, min gør ikke, tror jeg, og jeg har først hørt om den her på K10, tak K10!

Blot et tip :-)
Jeg kan godt huske den tråd, og har faktisk ledt efter den uden det er lykkedes

Blanketten hedder LÆ 165.

Læ 125 bruges af kommunerne til at hente statusattest hos læge.

Tak for du fandt tråden frem til mig
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 19:02   #33
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Velbekomme!

Sorry, godt du rettede til LÆ 165!

Det er en tastefejl, på mine noter står også tydeligt 165, måske fordi jeg skrev i skumringen...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:15   #34
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
og til dig carmen.

Jeg her nu fået udfærdiget et brev; "vedrørende videre forløb i min sag".

Er lidt i tvivl hvem jeg skal stile/sende det til, udover de personer der en nævnt i brevet; jobkonsulent, jobcenterchef og Anden Aktør.

Hvem på kommunen er overordnet "chef" og har ansvaret for de ting der foregår; på jobcenteret??

Brevet er ikke skrevet som en klage; er en påmindelse om hvad der er blevet lovet mig.... dog en smule kritisk over behandlingen af mig og mit forløb .

Jeg tillader min; sidst i brevet at kræve en skriftlig tilbagemelding på min henvendelse.. inden 10 hverdage fra modtagelsen... da jeg ellers ser mig nødsaget til at gå videre med min sag og forløb i kommunen.

Afleveres selvfølgelig mod kvittering

På mit spørgsmål til jobkonsulenten om; hvem er min sagsbehandler nu?

Svarrede han at det var han, og at jeg ikke har brug for andre der hvor min sag er nu.

Kan det være rigtigt ??

Jeg har da tidligere haft både jobkonsulent og sagsbehandler på samme tid

Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:07   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
[QUOTE=Bella67;154231]
Brevet er ikke skrevet som en klage; er en påmindelse om hvad der er blevet lovet mig.... dog en smule kritisk over behandlingen af mig og mit forløb .
/QUOTE]

Hvis du ikke skriver tydeligt, at det er en klage, så får jobcenterchefen den ikke at se, den lander simpelthen på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 17:10   #36
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enig med Vovse!

Stil den til Jobcenterchef (ring blot og få navnet oplyst, hvis du ikke kan finde det på nettet) og fremsend den til orientering til alle involverede, sådan ville jeg gøre, og måske også til "Borgmester og alle byrødder", som det ofte lyder herinde :-)

Ja, lyder underligt, at der kun er tilknyttet en jobkonsulent, men i mit brev til Jobcenterchef omtaler han i sit svar "min" SB, der underskriver sig som sagsbehandler (efter jeg har spurgt om titel, da hun blot underskev med navn) som jobkonsulent...

Mit bud er: SB er sparet væk, mens der er tilknyttet en jobkonsulent.

Sidst redigeret af Carmen; 09-03-2011 kl. 17:17.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 19:00   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Stil den til Jobcenterchef (ring blot og få navnet oplyst, hvis du ikke kan finde det på nettet)
Man behøver ikke engang, at kende navnet, man kan blot skrive "til Jobcenterchefen", så burde de vide hvem det handler om.

Første gang jeg selv klagede til jobcenterchefen kendte jeg ikke hendes navn, og gjorde, som beskrevet ovenfor.
Næste gang kendte jeg jo så hendes navn fra underskriften på svaret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 20:54   #38
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Man behøver ikke engang, at kende navnet, man kan blot skrive "til Jobcenterchefen", så burde de vide hvem det handler om.
Jeg kender udmærket jobcenterchefens navn.... hun var med til 3 partssamtalen.

Jobkonsulenten udtaler under samtalen; " Din tillid til os, den er jo afhængig af om vi nu holder de ting her, og vi prøver at få dig ud af det. Det tror jeg du har jobcenterchefens tilstedeværelse som klar bevis på, at det kommer til at holde."

Dette møde blev holdt i Sept. 2010 og den 7 Okt. bliver jeg afmeldt hos Anden Aktør da de ikke længere ser sig i stand til at hjælpe mig i forhold til virksomhedspraktik eller fleksjob ... på grund af min yderlige nedsatte psykiske formåer.

Jeg har intet hørt fra hverken jobkonsulent eller jobcenterchef siden.... altså snart et halvt år

TILLID....

Når jeg læser mit næsten færdigskrevet brev igennem, kan jeg godt se jeg lige så godt kan kalde det for det, det er; en KLAGE.

Jeg har tænkt mig at sende brevet; som orientering til alle involveret parter i brevet (som du skriver carmen )

Mit spørgsmål er så:

Da jobcenterchefen jo også er omfattet af min klage; hvem stiler jeg så brevet til ???

Hvem er jobchefens' chef.... Borgmesteren ??



Carmen: Tror dit bud på at SB er sparret væk, er et godt bud.
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 21:23   #39
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Ja, en borgmester har det overordnede ansvar for at lovgivningen på området bliver overholdt - ifølge et personligt brev fra Inger Støjberg...

...så det ved jeg ikke, om du tør sætte din lid til ;-) (bemærk jeg blinker til dig)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 21:45   #40
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Ja, en borgmester har det overordnede ansvar for at lovgivningen på området bliver overholdt - ifølge et personligt brev fra Inger Støjberg...

...så det ved jeg ikke, om du tør sætte din lid til ;-) (bemærk jeg blinker til dig)
.... og jeg smiler bredt af din humor
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp! Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 192 15-08-2012 22:22
Tør jeg bede om indstilling til flexjob. Henrik D. Spørgsmål ang fleksjob 10 29-03-2012 08:12
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
Må jeg bede om kammertonen tak! Håber Alt det andet 13 25-03-2011 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension