K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2010, 07:04   #11
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
bare en strøtanke........................er det fagligt når en sagsbehandler gemmer sig under falsk navn, hemmelig telefon, og eller adressebeskyttelse ?

er der kommet noget frem om HVORFOR flere sagsbehandlere er blevet myrdet ?

.................................

I min sag var jeg ude for EN anstændig lovlydig og pligtopfyldende SB, det var også den sidste, hun gav mig den pension jeg havde været berettiget til i årevis

Hvad der er påfaldende er at i hendes mail signatur står både hendes private nummer og adresse Men fordi hendes behandling var 100% lovlig har hun heller ikke noget at være bange for

flere af de kvindelige sb'er bruges deres "pigenavn" ...har faktisk gået i klasse med en leder der bruger dette trick

hvis de er nødt til at skjule sig, har de ikke rent mel i posen - bare min tanke..
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 15:21   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
er der kommet noget frem om HVORFOR flere sagsbehandlere er blevet myrdet ?
ER der nogen som har hørt noget om dræbsmanden? Hvor blev han af?
http://politiken.dk/indland/ECE88864...ran-jobcenter/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 22:23   #13
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
bare en strøtanke........................er det fagligt når en sagsbehandler gemmer sig under falsk navn, hemmelig telefon, og eller adressebeskyttelse ?

er der kommet noget frem om HVORFOR flere sagsbehandlere er blevet myrdet ?

.................................

I min sag var jeg ude for EN anstændig lovlydig og pligtopfyldende SB, det var også den sidste, hun gav mig den pension jeg havde været berettiget til i årevis

Hvad der er påfaldende er at i hendes mail signatur står både hendes private nummer og adresse Men fordi hendes behandling var 100% lovlig har hun heller ikke noget at være bange for

flere af de kvindelige sb'er bruges deres "pigenavn" ...har faktisk gået i klasse med en leder der bruger dette trick

hvis de er nødt til at skjule sig, har de ikke rent mel i posen - bare min tanke..
Normalt er det kommunerne der selv bestemmer de ansattes mailadresse på arbejdet, og fordi nogle bruger deres pigenavn (Hvorfra ved du at de ikke bare HAR beholdt deres pigenavn ved et giftermål, eller at manden har taget konens pigenavn?) behøver ikke at betyde at nogen ikke har rent mel i posen.

Det vigtigste er da, at man kan maile med sin sagsbehandler på jobbet, man behøver da ikke snage i folks navne, private adresse eller hjemme og/eller mobilnummer - der kan være tusind grunde til at folk ønsker at holde det for sig selv f.x en voldelig ex-mand m.m, sagsbehandlere er også mennesker med ret til privatliv - det er kun på deres job, du skal kunne få fat i en sagsbehandler, andet manglede da bare.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 22:27   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Undskyld at jeg lige svarer LUM

Jeg kan forstå at du endnu ikke har læst Arbejdsevnemetodebogen.

Det er ellers en god bog.

Den er udgivet af Socialministeriet i forbindelse med at man indførte arbejdsevnebegrebet på førtidspensionsområdet.

Man havde brug for en metode, der sikrede en bedre sammenhæng i lovgivningen

og dermed en bedre mulighed for en målrettet og sammenhængende indsats overfor borgerne.

Men overordnet var det for at forbedre borgernes retssikkerhed.

Arbejdsevnemetodebogen er et værktøj, som er blevet til for at hjælpe sagsbehandlerne til at arbejde struktureret.

Læs Forord på side 5,6 og 7.

Citat:
Der hvor jeg står af (og dette skal du opfatte som et spørgsmål og absolut IKKE som kritik) er at du beskriver bogen som lov, forstå mig ret, mit problem er at jeg mangler der hvor der står i bogen at alt der i er gællende lov. (lige som den faktisk heller ikke henviser til relevante §§)
Det er den anden vej rundt.

Det står i LOVENE, at man skal anvende Arbejdsevnemetoden!


(der er da henvisninger )

Kigger man i Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats, vil man kunne se,

at det er helt umuligt at placere borgeren i den rette gruppe,

hvis metoden ikke har været anvendt.

Der står i §4.a stk. 3:

Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om krav til undersøgelse af arbejdsevnen samt om sagsbehandling og fremgangsmåde i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om fleksjob, jf. kapitel 13, og om revalidering, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik.

Desuden finder du det i §70 og §71 i samme lov.

Lov om Aktiv Socialpolitik henviser flere steder til Lov om Aktiv Beskæftigelse.

I Lov om Sygedagpenge, §7. stk. 5, samt hele kapitel 6.

Lov om Social Pension §16, §18, §19 og §20.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 15:57   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ork jo har læst den flere gange, og kigger i den fra tid til anden.

Mit problem med den er at man som borger ikke bare kan skrive til en sagsbehandler, der står i den bog at du skal bla bla bla, altså det kan da godt være at nogle sagsbehandlere, men bestemt ikke min (og langt fra alle)

At den henviser til love, kan jeg ikke rigtigt bruge til noget... Jeg kan til gengæld bruge det til noget at få §§ der ligger op til den skrevne tekst, lige som i vejledningerne til loven, hvor de skriver § det bla bla bla, og så hvad det indebærer.

Men nu gav du mig lige noget jeg kan bruge *gg* tak for det
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobfest på jobcentre ekseleven Politik og Samfund 5 24-10-2012 12:26
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Jobcentre er kontorfabrikker Stella Politik og Samfund 1 06-05-2009 20:47
Privatisering af jobcentre zuza Nyt om loven 12 20-01-2009 19:56
Jobcentre bliver dyre for storkommuner buster Politik og Samfund 7 28-12-2008 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension