K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 23:25   #1
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Antidepressiv mod smerter

Har i nogle gode/dårlige erfaringer med en bestemt type antidepressiv mod smerter?

Synes det svært at finde ud af om de overhovedet virker, mine smerter er aldrig ens 2 dage i træk.
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 23:44   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg har ikke erfaring med smerter, men med psykiske problemer.
Hvis du spørger fordi en læge har foreslået dig at forsøge med antidepressiv medicin mod dine smerter, så er min holdning, at det meget vel kan have effekt.

Mange typer medicin virker på andet end det det egentlig er udviklet til.
Fx. får jeg et antiepileptisk middel - ikke at jeg nogensinde har haft epilepsi, men jeg har en form for maniodepressiv sygdom, og det præparat har vist sig effektivt mod stemningssvingninger.

Hvis du søger andres erfaringer med et SPECIFIKT produkt, fordi du tænker du så hellere skulle prøve det andre har haft gavn af, så vil jeg sige at du skal passe på med at tænke sådan. Medicin påvirker os allesammen forskelligt, og hvad der er godt for én kan være rigtig skidt for en anden.

Og problemet med fysiske såsvel som psykiske problemer er at det ofte ikke er en konstant problemstilling. Man kan ikke andet end prøve medicin over tid og se om man i løbet af et par måneder oplever en generel bedring.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 23:54   #3
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Jeg får Amitriptylin nu..

Det jeg tænker lidt på er, så vidt jeg husker rigtigt, så findes der 4 forskellige grupper af antidepressive.

Og når jeg googler, kommer der al verdens info frem..

Der må være nogen herinde der har nogle gode erfaringer
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:03   #4
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
jeg har fået "psykose" medicin - ved ikke helt hvad det hedder... men medicin man giver for at få kroppen til at slappe af.. det sidste jeg fik hed nozinan... hvor smertestillende hjælper mod smerter virker det andet på en meget anderledes måde... syntes jeg.. nozinan bruges mod f.eks abstinenser men også ved stærke smerter.. Det får kroppen og musklerne til at slappe af så f.eks muskelspændinger formindskes..
Jeg har store problemer med smertestillende medicin da det ikke virker på mig... derfor har jeg fået det andet.. men jeg bliver for dvask - dvs jeg reagerer egentlig rigtigt nok på medicinen men jeg reagerer for voldsomt.

men du skriver antidepressiv medicin... antidep medicin hmm naii det burde ikke hjælpe det store mod smerter.. det kan måske fjerne lidt af opmærksomheden men jeg tror det ikke.. og det er heller ikke den virkning jeg har trods beh med antidep medicin...

Men hvis lægen siger det kan det være at det er noget bestemt der kan hjælpe på det...

Men uanset hvad medicin det er så prøv at google det... der står somregel noget om hvad det bliver brugt til...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:05   #5
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/d...rvesmerter.htm

Vær så artig der står en del om netop det medicin du får... :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:15   #6
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Jeg har ikke nerve smerter, men piskesmæld og smerter i ryggen efter et trafikuheld ..

Det svært det med smertestillende, enten virker det i et par dage, eller os virker det slet ikke .. he he
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:26   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
men du skriver antidepressiv medicin... antidep medicin hmm naii det burde ikke hjælpe det store mod smerter.. det kan måske fjerne lidt af opmærksomheden men jeg tror det ikke.. og det er heller ikke den virkning jeg har trods beh med antidep medicin...
Antidepressiv medicin har mange sideeffekter; fuldstændig ligesom antipsykotisk, så hvorfor mener du ikke at antidepressiv skulle kunne hjælpe????
Den muskelafslappende virkning ved det antipsykotiske medicin har jo intet med den antipsykotiske effekt at gøre... Ergo er det ikke nødvendigvis den antidepressive effekt af antidepressiv medicin der skulle have indflydelse på smerterne.

Den virkning du har af et eksakt præparat er ikke nødvendigvis den samme en anden vil have. Og du såvel som en anden vil måske have anden virkning hvis dosis var anderledes... Og så er der også lige spørgsmålet om hvilken slags smerter der er tale om.

Dosis er desuden også meget relevant i den her sammenhæng, eftersom der er kæmpe stor forskel på hvor stor dosis der bruges af samme præparat til behandling af forskellige lidelser.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:32   #8
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Antidepressiv medicin har mange sideeffekter; fuldstændig ligesom antipsykotisk, så hvorfor mener du ikke at antidepressiv skulle kunne hjælpe????
Den muskelafslappende virkning ved det antipsykotiske medicin har jo intet med den antipsykotiske effekt at gøre... Ergo er det ikke nødvendigvis den antidepressive effekt af antidepressiv medicin der skulle have indflydelse på smerterne.

Den virkning du har af et eksakt præparat er ikke nødvendigvis den samme en anden vil have. Og du såvel som en anden vil måske have anden virkning hvis dosis var anderledes... Og så er der også lige spørgsmålet om hvilken slags smerter der er tale om.

Dosis er desuden også meget relevant i den her sammenhæng, eftersom der er kæmpe stor forskel på hvor stor dosis der bruges af samme præparat til behandling af forskellige lidelser.
siger ikke at antidep ikke virker - kun at der er begrænset virkning - kan læse at det også står også på den side jeg har linket til.. :-) vi er jo alle forskellige...

Jeg har samme problem med de smertestillende.. det meste virker ikke og virker det er det max3-4 dage... tilgengæld kan jeg blive monster skæv af det smertestillende uden det tager smerter.. mindre fedt..

Min kæreste har også piskesmæld og bla rygsmerter efter et uheld tilbage i 05... der har lægen også prøvet med psykosemedicin og smertestillende.. uden virkning.. han får i dag timgesig tror det er 0,4 og pinex-comp men der er ingen effekt på ham.. og han har fået 3 af det forskellige antidep der står på den hjemmeside jeg har linket til og det har heller ikke taget hans smerter...
Men igen alle kroppe er forskellige og vi reagerer forskelligt - desværre... det ville være nemmere hvis vi kunne afhjælpes med det samme..
jeg synes bare at antidep måske ikke er det fedeste mod smerter -pga de mange bivirkninger.. men jeg håber da det kan hjælpe dig lidt..

Sidst redigeret af Guldfax; 24-02-2011 kl. 00:37.
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 01:00   #9
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hejsa

Jeg er smertepatient og har været gennem et forløb på smerteklinik. Jeg har kroniske rygsmerter samt nervesmerter.
Jeg har afprøvet forskellige former for medicin.
Jeg har afprøvet 2 forskellige præparater mod epilepsi. Gabapentin samt Lyrica. Så har jeg prøvet metadon. Ingen af disse har haft en effekt på mine smerter. Smertelægen ville gerne at jeg også skulle prøve Saroten som er antidepressiv men sagde nej da jeg er overvægtig og det har overvægt som bivirkning. Men har gået i et gruppeforløb hvor der er flere der har prøvet Saroten. Jeg har ikke hørt om nogle hvor der har virket på deres smerter. Flere som jeg gik i gruppe med havde god effekt af Lyrica eller metadon.

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 01:01   #10
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Jeg synes sku også kun jeg har bivirkninger ved anti dep.

Men timgesig vænner kroppen sig vel også hurtigt til?

Det svært at finde det rigtige..
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring - Antidepressiv medicin 5dia Alt det andet 8 17-09-2012 11:42
advarsel antidepressiv medicin-læs østerbro Alt det andet 13 31-05-2012 15:22
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
Omlægning af tilskud til antidepressiv medicin? isteen Alt det andet 0 28-01-2011 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension