K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2010, 21:21   #1
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Førtidspension.

Hej. Har nu fået sendt diverse papirer afsted til Fagforening, A-kasse, Pka pensionskasse, og afventer nu bare svar fra dem. Sikke en dejlig ro jeg har fået siden jeg i torsdags fik brevet på at jeg er tilkendt førtidspension fra 1/3 2010. Har arbejdet som socialpædagog i mange år.

Lige et spørgsmål - Nogle Førtidspensionister siger de har fået et engangsbeløb fra Fagforeningens forsikring, er det f.eks Pka pensionsforsikringen eller har Fagforeningen selv en forsikring? Jeg kan jo få fra Pka et fast beløb årligt som bliver delt ud månedsvis, godt nok ikke det store beløb, men alligevel det er da en hjælp

Ønsker alle jer andre der kæmper held og lykke, man skal godt nok være stærk for at klare sådant et langt forløb - Kæmp videre det skal nok lykkes, jeg føler med jer.
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 21:51   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære kiha

Først STORT tillykke med FørtidsPensionen !!!

Hvis du har været med i PKA i mange år, kan du nok få et pænt beløb som følge af, at du er blevet FPér.

Der er noget, der hedder "Sum ved førtidspension", pt. 142.000 kr. SKATTEFRI !!!!
Desuden det månedlige beløb i pension, som der dog sikkert tages "fuld skat" af, da du jo nok skal bruge dit fradrag på pensionsudbetalingen fra det offentlige.
Du skal også være opmærksom på, at offentlig pension bliver mindre, som følge af, at du får pension fra PKA

Kig selv efter på :

http://www.pka.dk/pka/public/forside...sikring_00.htm

Som du sikkert ved, kan du logge på din egen side via DIGITAL SIGNATUR, og se, hvilke beløb, du ellers kan vente at få i din ny situation.
Giv lige besked om du kunne bruge dette til noget.

Held og lykke !!!

K. H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 21:59   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Stort tillykke med pensionen

Håber den giver dig ro i tilværelsen.

Og har du betalt til efterløn, kan du få det tilbage. Men det har fagforeningen sikkert oplyst.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 22:56   #4
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Mange tak , og tak for Linket til PKA, har nu bestilt en kode så jeg kan logge mig ind, men der ville gå 2-3 dage før jeg modtager koden med posten. Jeg afventer lidt :-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 23:05   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære kiha

Er det ikke enormt spændende, om du kan få de 142.000 kr. skattefri ???

På PKA´s hjemmeside står der også :

HVILKE KODER KAN JEG BRUGE?

Ud over digital signatur, kan du bruge:
Net-ID, hvis du har netbank
Den Fælles Pinkode (giver dog ikke adgang til alle funktioner på pka.dk)

Så kunne du jo prøve med Net-ID, hvis du har netbank ! :-)


K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 23:13   #6
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Hej Florken. Mange tak det er rigtig spændende om jeg kan få så mange penge skattefrit. Jeg har aldrig tænkt den tanke og er virkelig overrasket. Desværre er det kun min mand der har nøgle til netbank, han står for alle vores papirsager, så jeg ved ikke så meget . Nu skal jeg lige vente på den kode. De sidste mange år har jeg kun arbejdet i 25 timer i ugen, så det er ikke den store pension til mig, men jeg er meget glad for lidt, det hjælper mig godt. Skal nok skrive ind når jeg ved lidt mere ;-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 23:32   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære kiha

Så venter jeg spændt på at høre mere.

Hvis du er under 60 år, så skulle de 142.000 kr. være sikre nok.
Og har du børn under 21 år, kan du få børnepension til dem også.

Ingen har jo ønsket at blive førtidspensionist,
vi ville jo hellere have vores fulde funktion,
men når det ikke kan være anderledes, er det da rart,
at der er lidt økonomisk kompensation, ikke ?

Håber det bedste for dig.

K.H Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 00:02   #8
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Stort tillykke til dig med din pension
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 21:44   #9
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiha1 Se meddelelser
Mange tak , og tak for Linket til PKA, har nu bestilt en kode så jeg kan logge mig ind, men der ville gå 2-3 dage før jeg modtager koden med posten. Jeg afventer lidt :-)


Jeg har nu modtaget koden og kunne logge mig ind på PKA, er orienteret om at man kan modtage 142.000 skattefrit hvis man ikke er hvilende medlem. det ved jeg endnu ikke om jeg er. Jeg har jo ikke arbejde så der bliver jo ikke sat penge ind, det fik jeg det første år. Jeg afventer og ser hvordan og hvorledes det nu går ;-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 20:36   #10
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Ja det er ved at være lang tid siden jeg har skrevet. Jeg blev jo tilkendt FTP pr 1 marts 2010, og jeg har fået 142.000 kr skattefri fra min pensionskasse PKA, derudover får jeg også pension fra PKA hver måned på ca 4300kr brutto, ca 2600 kr til udbetaling dejligt. PKA sørger også for at min pension ikke bliver udhulet, bare en god hjælp man får. Min pension fra kommunen er nedsat, da jeg er gift, (også at jeg får fra PKA) så det blev brutto ca 9700 kr, og minus skat og atp får jeg der udbetalt ca 7000 kr. Så alt i alt skal jeg nok klare mig økonomisk. Lige nu er jeg i tænkeboks med henblik på skånejob, eller om jeg bare skal være frivillig arbejder i en boenhed eller plejehjem, vil stadig gerne gøre noget godt for mennesker, et givende arbejde har det altid været for mig da jeg jo er uddannet pædagog. Held og lykke til alle jer andre der kæmper en kamp, bliv bare ved lad være med at give op. :-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension