K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2010, 09:42   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvorfor svarer sagsbehandlere ikke på mails.

Ja jeg ved, at vi har haft den oppe, at vende et par gange, men nu da vi efterhånden har et par medlemmer som også arbejder bag skrivebordet, så kunne jeg godt tænke mig at få det op igen.

Da jeg var på arbejdsmarkedet gjorde jeg alt for at holde min indbakke "up to date". Det var stressende hvis der var mails jeg blev rykket for at svare på og opgaver der lå og ventede. Som sagsbehandler må det da være lige så stressende ikke at få svaret på de mange mails fra bekymrede borgere, der ofte lider under, at deres sag står i stampe.

Jeg fatter det simpelt hen ikke. For et par mdr. siden fik jeg ny sagsbehandler, en faglig koordinator i ftp. sager. Hun gjore meget ud af at sige, at jeg endelig måtte maile eller ringe hvis jeg havde nogle spørgsmål. I den forgangne uge har jeg så mailet 2 - 3 gange da jeg gerne vil få bekræftet, at min sag er røget til lægekonsulenten igen. Hun, min sbér, svarer bare ikke, jeg var helt bange for at hun var stoppet, men heldigvis ikke.

Jeg bruger altså mange kræfter på at rykke og vil heller ikke være til for meget last for hende, men jeg fatter ikke, at man ind i mellem ikke bare får et svar. Evt at de bare skriver, jeg kan først svarer dig i næste uge eller jeg forventer så og så.

Er det helt umuligt af holde sig ovenvande hvad angår up dates til ens klienter når man er sbér?. Min sbér er så fkér og har sagt at hun kun sidder med få, men tunge sager og derfor har bedre tid. Men det kniber stadig med at få svar fra hende også. Måske er man i det offentlige system så "velopdragne" til at trykke på delete knappen, når rykker mails tikker ind ?.

Jeg ville få rigtig dårlig samvittighed hvis det var mig og jeg har altså brug for at forstå hvorfor vi ikke får svar på vores mails, hvadenten det er rykkere eller ej ?. Mange af dem er jo berettigede, man rykker jo ikke ud i det blå.

Jeg ser frem til andres erfaringer, også gerne med at få "trimmet" sbérne til at svare på deres spørgmål. Jeg har brugt den med at jeg gerne vil have en tidshorisont på min sag (det er jo snart sommerferie) da min pensionsordning har bedt herom i forbindelse med deres videre dækning af TAE. Det virkede ikke hun har i al fald ikke svaret.

Er der andre der har bud på hvordan man får sin sbér ud af boksen ?

Og til jer der sidder bag skrive bordet, hvad sker det i jeres indbakke, er den indrettet således at I ikke modtager alle mails på de sager I sidder med fra os borgere ? Eller hvad sker der, det kunne jeg godt tænke mig at vide. Får I 100 mails om dagen og derfor ikke vil kunne nå at svare på ½ af dem ?. Så vil jeg bedre kunne forstå det.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-04-2010 kl. 09:46.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 09:44   #2
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Et hurtigt svar er, at man faktisk som offentlig person ikke må besvare personlige mails med personfølsomme oplysninger. Det er forbudt, og derfor overholder man faktisk loven ved ikke at gøre det - noget andet er så, at man bør svare per brev. Jeg er lægesekretær og kender derfor reglerne for dette.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 09:46   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja jeg ved at vi har haft den oppe at vende et par gange, men nu da vi efterhånden har et par medlemmer som også arbejder bag skrivebordet, så kunne jeg godt tænke mig at få den oppe at vende igen.

Da jeg var på arbejdsmarkedet gjorde jeg alt for at holde min indbakke "up to date". Det var stressende hvis der var mails jeg blev rykket for at svare på og opgaver der lå og ventede. Som sagsbehandler må det da være lige så stressende ikke at få svaret på de mange mails fra bekymrede borgere der ofte lider under at deres sag står i stampe.

Jeg fatter det simpelt hen ikke. For et par mdr. siden fik jeg ny sagsbehandler, en faglig koordinator i ftp. sager. Hun gjorde meget ud af at sige at jeg endelig måtte maile eller ringe hvis jeg havde nogle spørgsmål. I den forgangne uge har jeg så mailet 2 - 3 gange da jeg gerne vil få bekræftet at min sag er røget til lægekonsulenten igen. Hun, min sbér, svarer bare ikke, jeg var helt bange for at hun var stoppet, men heldigvis ikke.

Jeg bruger altså mange kræfter på at rykke og vil heller ikke være til for meget last for hende, men jeg fatter ikke at man ind i mellem ikke bare får et svar. Evt at de bare skriver, jeg kan først svarer dig i næste uge eller jeg forventer så og så.

Er det helt umuligt af holde sig ovenvande hvad angår up dates til ens klienter når man er sbér?. Min sbér er så fkér og har sagt at hun kun sidder med få, men tunge sager og derfor har bedre tid. Men det kniber stadig med at få svar fra hende også. Måske er man i det offentlige system så "velopdragne" til at trykke på delete knappen, når rykker mails tikker ind ?.

Jeg ville få rigtig dårlig samvittighed hvis det var mig og jeg har altså brug for at forstå hvorfor vi ikke får svar på vores mails, hvadenten det er rykkere eller ej ?. Mange af dem er jo berettigede, man rykker jo ikke ud i det blå.

Jeg ser frem til andres erfaringer, også gerne med at få "trimmet" sbérne til at svare på deres spørgmål. Jeg har brugt den med at jeg gerne vil have en tidshorisont på min sag (det er jo snart sommerferie) da min pensionsordning har bedt herom i forbindelse med deres videre dækning af TAE. Det virkede ikke hun har i al fald ikke svaret.

Er der andre der har bud på hvordan man får sin sbér ud af boksen ?

Og til jer der sidder bag skrive bordet, hvad sker det i jeres indbakke, er den indrettet således at I ikke modtager alle mails på de sager I sidder med fra os borgere ? Eller hvad sker der, det kunne jeg godt tænke mig at vide. Får I 100 mails om dagen og derfor ikke vil kunne nå at svare på ½ af dem ?. Så vil jeg bedre kunne forstå det.

Kh. EE (der har været ude af løbe og derfor har energi til at skrive indlæg
Min sb svarer p.t. heller ikke, jobcenteret svarer ikke og i min verden er det hamrende uhøfligt.

Svaret og løsningen har jeg desværre ikke, men ser spændt frem til andres erfaringer.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 09:54   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Et hurtigt svar er, at man faktisk som offentlig person ikke må besvare personlige mails med personfølsomme oplysninger. Det er forbudt, og derfor overholder man faktisk loven ved ikke at gøre det - noget andet er så, at man bør svare per brev. Jeg er lægesekretær og kender derfor reglerne for dette.
Jamen hvorfor siger hun så at jeg bare skal maile, hvis jeg har spørgsmål ?

I starten da hun overtog min sag havde vi lidt mail korrespondance kørende, men det er så ebbet ud og jeg skal virkelig kæmpe for at høre fra hende. Jeg håber på at min sag er videre, men det kan ligeså vel være at hun kommer tilbage og siger at hun først har tid til at se på min sag igen i maj mdr. Dette vil jeg da for alt i verden godt vide allerede nu, så slap hun da også for at høre fra mig indtil da.

De sidder jo med ens sag og det er den man spørger til, hvis ikke jeg spørger får jeg ikke svar. Hvis hun spørger mig om noget, svarer jeg jo. Jeg fatter det ikke, så kunne de jo bare skrive det med de personlige oplysninger hvis det var det. Det er jo psykisk terror med alle de rykker mails man får sendt afsted til ens kommune, godt at de efterhånden er spredt over 4 sagsbehandlere for mit vedkommende
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 10:19   #5
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej Enteneller
Hvis du kan, så synes jeg, at du skulle prøve at ringe hende.
Jeg ved godt, at det bedste er at kommunikere med kommunen på skrift.

Men hvis du kan få et svar på denne måde, så får du også mere ro på.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 10:45   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Har selv arbejdet med administration og må jo medgive at den indbakke kan være en " djævel" til at stresse, når man har andre sager på bordet der "skal " løses . Så er det med at holde tungen lige i munden og være iskold selv om man ved , at man selv som person forventer svar samme dag.

(har netop kommunikeret med mit boligselskab via mail - og må sige jeg blev forbandet sur - hvorfor f... får jeg ikke svar - der gik 3 uger før svaret kom - jeg fik i tillægssvar mange undskyldninger med begrundelsen travlhed. )

Lægerne svarer også pr. mail ( til en afregning fra det offentlige på 50 kr stk) Så her er ventetiden på svar - indenfor 2 dage.

Jeg har ingen løsning på dit spørgsmål - men har en del medfølelse - med de overbebyrdede sagsbehandlere der bliver nedlagt på stribe af arbejdspresset . Jeg kan sagtens sætte mig ind i deres situation
når de ser indbakken.

Så min anbefaling ville nok være at bestille en tid til personlig samtale.
Du får ro på og din sagsbehandler får arbejdsro

Sidst redigeret af maruus; 17-04-2010 kl. 11:22. Årsag: tilføjelse
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 11:10   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kan også være at den mail service du bruge ikke går an med komunens spam så den går i spam det er sket.sidst jeg ikke havde hørt fra min sagsbehandler efter 1 uges tid ferie/kursus havde hun ca 400 mail hun skulle igennem så det er ikke let
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 11:16   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man bør også lige tænke på, at de jo også selv kan være syge eller være på kursus.

Uanset hvad kan man jo have travlt.

Hvis man har mange sager, er det ikke altid man kan svare med det samme, kommer selvfølgelig an på, hvad der er for nogle spørgsmål, du kommer med.
De skal jo gerne kunne sætte sig ind i din sag, før de kan svar på dit spørgsmål.

Man må bare være tålmodig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 11:43   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er grænser for tålmodighed når det er ens liv det handler om, de gange hvor jeg har oplevet at vente mere end 2 uger har jeg sendt mailen igen til leder af afdeligen med besked om at der vist er noget galt med min sagsbehandlers mail boks...

Inden for kort tid vil det være sådan at alle kommuner skal til at kommunikere via mail (sikker mail ) så hvorfor ikke vænne sig til det med det samme ?

Mange af de ting man sender pr mail er jo netop meget vigtigtige for ens sag og derfor er det mere end vigtigt at man ved de er kommet frem og flere gange har jeg også haft succes med at sende mailen flere gange, hver gang med anmodning om kvittering og med besked om at kopi er gemt det har også kunne rykke i nogen ...

Min sidste sagsbehandler meddelte klart ud at hun var computer analfabet og snart skulle på kursus i det for at bruge den nye måde at kommunikere på , jeg sagde så til hende det var en uheldig kombination da jeg var huske analfabet og hvad der siges er glemt to min efter, derfor skulle hun lige ringe mig op og sige hun ringede så jeg kunne sætte en optager til , det gjorde at hun lærte at bruge mail og det har ikke været noget problem ...hvad ang sådanne ting som resssourceprofil osv som de ikke må sende som vedhæftet fil , dem har hun så skrevet om hun sender med posten den og den dag... (og den burde jo sendes anbefalet det bliver den heller ikke så deres sikkerhed er nu ikke så vigtigt , min aktindsigt hang ud af min postkasse ) og min sagsbehandler ved reva fik en erklæring fra mig om at det var i orden at hun sendte personfølsom matriale via mail ...

Så bliv ved at rykke din sagsbehandler ee og send gerne en kopi til hendes leder sådan at de begge kan se at de begge har fået den, det kan nogen gange sætte gang i dem ...
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 11:43   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kan kun tale for mig selv og hvad jeg oplever.
det kommer an på spørgsmål hvor lang tid. Men cirka fra samme dag til en uge.
så det kan jeg godt leve med.
Men da jeg selv gik på arbejde, kunne jeg have op til en 100 mails om dagen.
samt mange af dem, var bare ikke lige til at svar på.
Så måske derfor jeg har lidt tålmodig, omkring mail og svar
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor har vore sagsbehandlere på alle områder så dårlige arbejdsforhold og vilkår? Enteneller Politik og Samfund 4 28-10-2012 16:30
Hvert femte ministerium svarer ikke på mail buster Politik og Samfund 1 31-03-2010 00:20
Sygedagpenge svarer ikke på min klage charho Alt det andet 10 22-02-2010 09:01
Sagsbehandlere der ikke svarer !! Enteneller Alt det andet 9 27-01-2010 13:20
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension